BuzzerBeater Forums

Nederland - III.12 > Seizoen 22: Wie gaat het worden?

Seizoen 22: Wie gaat het worden?

Set priority
Show messages by
From: Finkie
This Post:
00
234055.1
Date: 01/02/2013 05:20:54
Overall Posts Rated:
3838
Dit seizoen ziet er goed uit jongens, veel kanshebbers met Farmer als favoriet (als Dikke Vette Nijlpaarden inactief blijft). Hoop zelf in ieder geval Natal zijn eerste verliespartij aan te kunnen brengen :) zal alleen uit wel zwaar gaan worden vrees ik.

Wel jammer dat er zo een groot verschil is tussen Kracht en Macht, maar goed... denk wel dat ik dit jaar de play-offs ga halen, misschien volgend seizoen promoveren of gaat iemand van jullie daar een stokje voor steken?

Goeie wedstrijden en tot een volgende partij!

Finkie (van de Blockbusters)

This Post:
00
234055.2 in reply to 234055.1
Date: 01/02/2013 13:08:25
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
Dit seizoen geen ambities, alles op training en investeren in stadion. Geen grote aankopen.

Promotie voorlopig niet aan de orde, wellicht over een seizoen of twee

This Post:
00
234055.3 in reply to 234055.2
Date: 01/02/2013 14:55:03
Overall Posts Rated:
3838
Ja precies, klinkt als een goed plan. Nog een goeie PF en Center aantrekken, dan kun je zeker sprongen gaan maken. Zou als ik jou was ook een beetje met de toegangsprijzen gaan rommelen. Staanplaatsen kunnen best een of twee dollertjes omhoog. per dollar pak je toch mooi $ 8700... kan je zo $17400 opleveren per week. De rest van je seats zou je iets lager kunnen gaan zitten (moet ik ook volgende maand =)... ben iets te hoog gaan zitten, gheghe. Maar goed, weet ik wel een beetje waar het plafond zit... zou misschien ook nog een wereldberoemde PR-manager aan kunnen proberen te trekken, maar die zijn helaas vrij schaarst!) Maar goed, dan kun je dus wel een speler voor datzelfde salaris extra aantrekken. Net zoals dat je jouw selectie ook wat kleiner kunt maken. Je kunt, als je echt intensief wilt trainen, toch niet meer dan 3 a 6 spelers trainen, afhankelijk van of je op een of twee posities traint. Dus persoonlijk zou ik die $2,6k spelers ontslaan... scheelt toch weer bijna 10k op een week, zeker als hun potentieel vrij laag ligt. Misschien iets om over na te denken, verder heb je goeie schutters.

Zelf hoop ik stiekem volgend seizoen al wel te kunnen promoveren, maar goed... dat is een lange weg nog. Hoop in de eerste plaats dat er minder bot teams zullen zijn. Dat maakt de competitie toch wat leuker. Maar succes man, leuk hier wat te horen in ieder geval!

Finkie

Last edited by Finkie at 01/02/2013 14:56:16

This Post:
00
234055.4 in reply to 234055.3
Date: 01/02/2013 18:12:04
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
dank voor de tips. Zal weer eens gaan spelen met de entreeprijzen, heb daar nog weinig gevoel voor.

Selectie is idd te groot. Zoek nog naar een goede verdeling van de minuten zodat de vorm hoog is en blijft. Ik heb maar 3 trainees, deze laat ik 48 minuten spelen in 1 wedstrijd, volgens mij is er niet echt een andere mogelijkheid om ze volledige training te laten krijgen. En dan probeer ik de overige spelers tussen 48 en 65 minuten te laten spelen, maar heb nog geen goede rotatie hiervoor gevonden.

Wereldberoemde pr manager, kun je van de extra opbrengsten daarvan een extra speler zn salaris betalen? Waar kan ik daar info over vinden? Mijn personeel bestaat uit een superieur trainer, gevorderde dokter en een competente pr manager.

succes met je plannen

This Post:
00
234055.5 in reply to 234055.3
Date: 01/02/2013 18:12:05
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
dank voor de tips. Zal weer eens gaan spelen met de entreeprijzen, heb daar nog weinig gevoel voor.

Selectie is idd te groot. Zoek nog naar een goede verdeling van de minuten zodat de vorm hoog is en blijft. Ik heb maar 3 trainees, deze laat ik 48 minuten spelen in 1 wedstrijd, volgens mij is er niet echt een andere mogelijkheid om ze volledige training te laten krijgen. En dan probeer ik de overige spelers tussen 48 en 65 minuten te laten spelen, maar heb nog geen goede rotatie hiervoor gevonden.

Wereldberoemde pr manager, kun je van de extra opbrengsten daarvan een extra speler zn salaris betalen? Waar kan ik daar info over vinden? Mijn personeel bestaat uit een superieur trainer, gevorderde dokter en een competente pr manager.

succes met je plannen

This Post:
11
234055.6 in reply to 234055.5
Date: 01/03/2013 03:16:30
Overall Posts Rated:
3838
Oke wel alleen de jongelingen hoop ik? Spelers van boven de 24 jaar schijnen zich namelijk iets minder snel te ontwikkelen. En dan zou een een-positietraining wel zonde zijn van je tijd.

Of het verschil in opbrengsten van een wereldberoemde pr-manager je nou echt heel veel meer gaan opleveren durf ik niet te zeggen. Zelf merk ik nog niet heel veel verbetering... ben zelf van superieur, naar exceptioneel gegaan maar heb ook meteen de prijzen omhoog gegooid. Dus dan is het lastig te bepalen. Maar je kunt wel geld uitbesparen door je personeel eens in de zoveel tijd te vervangen voor goedkoper personeel. Want je personeel gaat iedere week meer verdienen. Dat was je vast wel al opgevallen onder het linkje personeel. Persoonlijk wil ik niet heel veel meer dan $80k per week aan mijn personeel kwijt zijn. Je kunt namelijk prima een pr-manager en dokter van hogere kwaliteit betalen voor evenveel (soms zelfs nog wel minder) geld. Of het hoger gekwalificeerd personeel harder stijgt in loon weet ik niet (bij mij zijn ze alledrie van dezelfde categorie), maar ik zou zeggen vervang deze gewoon als ze je te duur gaan worden. Zou zeker minimaal voor een exceptionele trainer gaan, zeker als je zoals jij dit jaar vol voor het trainen van je jongelingen gaat. Dan behaal je daar ook meteen meer winst.

Je kunt namelijk makkelijk een pr-manager vinden binnen de categorie exceptioneel waar je maar rond de 20k voor hoeft te betalen. Deze zal wekelijks ca. 2,25% duurder worden. Dat geldt ook voor dokters en trainers, maar trainers van exceptioneel en hoger zijn alleen altijd heel erg gewild. Daar betaal je of een hele grote aankoopsom voor tegenover een laag salaris of andersom. Maar je kunt natuurlijk ook uitrekenen of een grote aankoopsom het waard is tegenover de loon die je zou moeten gaan betalen. Zeker als je al weet dat het loon van je personeel wekelijks met een kleine twee procent stijgt. Dan kun je beter bepalen wanneer je (een van) hen weer het best zou kunnen vervangen om zo een grote aankoopsom er een beetje uit te kunnen halen. Want hoe lager je kosten zijn voor je personeel, hoe meer geld je over zult houden om in spelers te kunnen investeren. Wellicht dus ook nog iets om over na te denken!

Succes met het maken van al die beslissingen man!

This Post:
11
234055.7 in reply to 234055.6
Date: 01/27/2013 08:18:16
Overall Posts Rated:
2828
Hey guys,

Eindelijk wat activiteit in ons competitie forum. 3 seizoenen lang gebeurde er niets en dit seizoen eigenlijk niet eens gekeken. Fijn dat er anderen zijn die wat meer bezig zijn met BB!

This Post:
00
234055.8 in reply to 234055.7
Date: 01/29/2013 15:20:19
Overall Posts Rated:
3838
Hey man,

Zeker, fijn spelletje dit. De top zit dit seizoen nog steeds wel vrij dicht op elkaar... en het gaat nou toch ook wel best spannend worden nu het eind van het seizoen nadert. Heb nog steeds toch wel goede hoop de play-offs te gaan halen. Maar goed, je weet nooit hoe het laatste kwartje per wedstrijd gaat vallen. In ieder geval goed om hier wat meer activiteit te bespeuren inderdaad. Cheers!

This Post:
00
234055.9 in reply to 234055.8
Date: 02/03/2013 11:19:40
Overall Posts Rated:
2828
Ja, je moet gewoon geduld hebben. Ik ben nu met mijn 5e seizoen bezig en train rustig door. Mijn trainees worden beter en ik heb dit seizoen wat spelers gekocht om hoog te kunnen eindigen. Helaas zit ik in een hele zwakka conference waardoor ik niet echt veel spanning heb in de wedstrijden. Alleen DVN is een geduchte tegenstander. We hebben slechts 3 actieve teams dus de koploper speelt tegen een bot team in de eerste ronde van de play offs.

This Post:
00
234055.10 in reply to 234055.9
Date: 02/06/2013 02:15:12
Overall Posts Rated:
3838
Ja inderdaad, jouw "conference" is vrij zwak, maar ik vind het sowieso jammer dat er zoveel computergestuurde teams in deze competitie zitten. Moeten maar gauw gaan promoveren!

Zelf draai ik ook al wel wat seizoenen mee, maar nooit heel erg betrokken. Vanaf dit seizoen wel en dat zal wel zo blijven. Nu het financieel ook wat beter loopt, wordt het toch een stuk leuker. Heb zelf ook twee trainees nu waar ik me op concentreer, daar heb ik me ook wat meer in verdiept. Wel jammer dat Farmer zo een dikke speler heeft aangekocht :) Dit jaar lijkt het me nu wel duidelijk wie er gaat promoveren...

Maar jij hebt een kans man. Want DVN is totaal niet actief, dus met jouw spelers is het gewoon een kwestie van de juiste tactiek spelen en je wint hoogstwaarschijnlijk. Alleen heb je dan wel Farmer voor je neus!

This Post:
00
234055.11 in reply to 234055.10
Date: 02/06/2013 16:52:04
Overall Posts Rated:
2828
Het zal uiteindelijk draaien om farmer inderdaad. Ik heb een goede kans om te finale te halen en daarin gaat het om de juiste tactiek. Ik hoop dat farmer nog een keertje verliest om zo thuisvoordeel te hebben in een eventuele finale.