BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 37

Säsong 37

Set priority
Show messages by
This Post:
00
283811.1
Date: 12/10/2016 05:03:24
Overall Posts Rated:
2121
Jaha. Ny säsong, ny tråd. För oss själva blir det en spännande säsong. Satt och kollade på min spelartrupp och kollade på möjligheter och ser att inside är vi riktigt starka men outside är vi ganska mediokra. Inte blir det bättre av att man måste betala 2M+ för en G under 32 med ca 40.000 i lön. Så nu har det köpts in en 27-årig G enbart för försvar och 2 nya 22-åriga Guards som ska tränas upp. Så nu har jag 3 22/23-åriga Guards som håller i ligan och ska tränas, en 27-årig G för försvaret och 2 19-åringar. På SF har jag 2 bra spelare med min favorit Kristoffersen på start. Skulle kunna sälja för närmare miljonen men gillar honom skarpt, härlig spelare. Och även en 23-offensiv SF som utvecklades bra under ett tag men aldrig blivit mer än en bänkspelare som bäst. Inside har jag 4 starka spelare som är alla tyvärr 29+ och Tony Noe ryker väl snart med tanke på att vi tar ett steg tillbaka i år. 2 20/21 åringar som kommer få lite träning när vi går över till Insideträning om ca 2 säsonger(?). Så vi har ingen tanke för uppflyttning, men kan det vara Manons år i år?

Edit: Glömde min 3:e SF så "la till" honom i texten

Last edited by Ohlalallana at 12/10/2016 05:36:16

This Post:
00
283811.2 in reply to 283811.1
Date: 12/10/2016 05:21:08
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Åhlströmska lär bli väldigt jobbiga för er den här säsongen såvida man inte säljer av för många nyckelspelare. Men hans egentränade åldringar lär väl bli kvar och det bör vara tillräckligt för snabbt återtåg.

This Post:
00
283811.4 in reply to 283811.3
Date: 12/10/2016 06:03:10
Overall Posts Rated:
2727
Favoritskap? Nej, nej, något sådant behöver vi inte. Det är fullt fokus på att träna Smól och Dehlflod här.

This Post:
00
283811.6 in reply to 283811.5
Date: 12/10/2016 06:14:59
Overall Posts Rated:
2727
Hehe, seger är inget uttalat mål för oss iaf. Har inte ens scoutat motståndet :)

This Post:
22
283811.8 in reply to 283811.2
Date: 12/10/2016 07:22:02
Overall Posts Rated:
2121
Lite analyser

BIG 8

1. Åhlströmska BK
Bästa laget med mängder av SBBL-rutin. Laget är gammalt men löneeffektivt och borde knipa förstaplatsen ändå utan större problem. Mycket homegrown och säkert rätt så unika spelartyper och intressant med en landslagsspelare i Div II, och big Thord.
2. Falkenbergs Basket
17-5 förra säsongen visar att dom är starka. Laget är väldigt likt Uppsala med sämre startfemma men bättre bänk så det kan gå hur som helst egentligen i kampen om hemmaplansfördel.
3. Uppsala Thunderhawks
18-4 förra säsongen, ganska likt Falkenbergs men lite vassare. Fernando Iniguez är riktigt bra C dock för Div II.
4. Tuna Tigers
9-13 förra säsongen men tar steg varje år. Ung trupp och lika bra trupp som Falkenbergs och Uppsala och lyckas coachen kan Tuna mycket väl ligga 2:a i säsongens slut. Stuart Cullin är med sina 221 cm en center med riktigt mycket kvalitét.
______________________
5. Falu HK
Ungt lag som kommer ifrån Div III efter att ha vunnit slutspelet utan att ha vunnit sin division trots 21-1. Har en bra, ung trupp ledd utav en ganska okänd svensk PG (August Nyin) som spelat i Europa i nästan 15 säsonger men lär inte kunna gå till slutspel. Intressant att följa dock.
______________________
6. Huddinge Backen
Ett annat lag från Div III som var det laget som vann grundserien före Falu men förlorade i semin med 98-113. Inte lika starkt lag som Falu, men har intressanta Håkan Nilsson i laget.
7. BK Skattkärr
Ok trupp men kommer nog att få försöka knipa en hemmaplansfördel i slutspelet. Även dom kommer ifrån Div III och intressant att följa vad Hilman Waworuntu kan mäkta med i Div II.
______________________
8. Zlatan for the Win
Spelade i samma division som Skattkärr förra säsongen men åkte ut i semifinalen. Alldeles för dåligt trupp och kommer utan stora nyförvärv garanterat åka ut.
______________________

GREAT 8

1. Knätofs BBK
Bäst i Great 8 förra säsongen med 19-3 och klart bäst i år igen. Det laget som främst kommer utmana Åhlströmska. Tränare Manon är rutinerad som få och Hammarstrand, Jacobsen och Dietz börjar komma fram på riktigt nu och ledda utav 3 spelare med riktigt hög Div II-klass lär dom vinna Great 8 utan problem. Största frågetecknet är bredden ifall skada händer.
2. Korsträsk
Efter 16 säsonger i Div III tog de (äntligen) steget upp till Div II säsong 35. Åkte då ner efter kval men vände på direkten och ser riktigt starka ut nu och kan rentav ha chans på hemmaplansfördel om de lyckas i grundserien. Ledda utav förra u-21 stjärnan Bjarne Dehllund och Mattias Persson, och dem är likt nästan restan av laget homegrown.
3. Ballin'
Ganska bra startfemma och bra bredd. Stabil trupp rakt igenom och borde ta sig till slutspel utan problem. Dock många spelare över 35+ år och en ombyggnad närmar sig nog. 17-5 förra säsongen.
4. Lindö Basket SK
Har börjat med sin ombyggnad och efter ett misslyckat fiolår ser laget hungrigt ut igen och borde ta sig till slutspel utan problem. Ledda utav Tony Noe som gör sin 4:e säsong nu och frågan är när han säljs om resultaten börjar gå emot. 10-12 förra säsongen och borde göra bättre ifrån sig nu.
_______________________
5. Humlers
6-16 förra säsongen och det lär bli något liknande även denna säsong. Ledda utav duktige Jonathan Cariou och homegrown spelarna Peter Proppqvist och Ulrik Björkén.
_______________________
6. Kårböle Bladders
Ganska medioker trupp men bör klara hemmaplansfördel i kval. Alfredo Superfasa är dock en duktig lirare och Kårböle slutade 3:a förra säsongen så räkna bort dem helt från slutspel ska man ändå inte.
7. Lund Lodjurets
Väldigt medioker trupp så de får rikta in sig på en 7:e-plats. Värvade in Josep Fontseré i slutet av förra säsongen som är tänkt att leda laget och han är en rätt hyfsad Div II-spelare.
_______________________
8. Loyk UTD
Klassiskt lag. Dock i ombyggnad så frågan är om de satsar på att kvala kvar eller få drafta som nummer 2 i kommande draften. Ove Kjellén är dock en dukti

This Post:
00
283811.10 in reply to 283811.9
Date: 12/10/2016 07:47:49
Overall Posts Rated:
2121
Tack tack! Haha blir det inte för mycket minuter då? Själv är bredden ett problem för mig för jag kommer att ha runt 15 spelare och jag vet inte hur alla ska få speltid.. ;)