BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U-21 Sverige s32-33

U-21 Sverige s32-33

Set priority
Show messages by
This Post:
00
272858.41 in reply to 272858.40
Date: 8/14/2015 5:21:08 AM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Lördag kväll/natt nollställs den. Men du tappar ingen ent på att plocka in spelare, så bara du scoutat alla tills imorgon em, så är det lugnt. Sen kan du plocka in spelarna sista timmen innan match om du vill.

Vet tyvärr inte vart man gör det, brydde mig aldrig om det där :-(

From: Jokehim

This Post:
00
272858.42 in reply to 272858.40
Date: 8/14/2015 5:31:05 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Seppu har helt rätt om att det stämningen inte påverkas av att lägga till spelare. Så i din första trupp räcker det att du har spelare för din första match. Kan mycket väl räcka med att ta ut 10 spelare men tror jag oftast började säsongen med 12 spelare. Sen kan det ju finnas ett värde av att stimulera managers genom att deras spelare är med i truppen även om de inte spelar första matchen men den är nog begränsad, speciellt om du redan meddelat att spelaren kan vara aktuell för spel under säsongen och att du uppskattar att de fortsätter prioritera spelarens träning och form. Träningen lär de ju fortsätta med oavsett men formen finns det ju många lag som inte begriper hur viktig den är. Man kan ju rentav se inept form på nyckelspelarna vilket väl innebär att en 20k spelare presterar i nivå med 3k spelare ...

This Post:
00
272858.43 in reply to 272858.36
Date: 8/14/2015 6:35:05 AM
Zwölf
III.8
Overall Posts Rated:
687687
Second Team:
Zwölf 2
Trevligt att se Sverige U21 börja kämpa hårdare än på sistone! (y)
Suomi U21 ska ju möta er på samma EM-gruppen senare :) Vi har också ett bättre lag än förr denna säsong och jag hoppas vi kan åtminstone gå vidare än preliminär rundan.
Var så goda och slå de fattiga grekerna på mondagen! *-:) B)

Last edited by rubbercube at 8/14/2015 6:35:41 AM

This Post:
00
272858.44 in reply to 272858.41
Date: 8/14/2015 1:46:01 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Lördag kväll/natt nollställs den. Men du tappar ingen ent på att plocka in spelare, så bara du scoutat alla tills imorgon em, så är det lugnt. Sen kan du plocka in spelarna sista timmen innan match om du vill.

Vet tyvärr inte vart man gör det, brydde mig aldrig om det där :-(

Skönt med lite tid! Framförallt nu när inte träningen gjorts som den ska...

Vad tusan då!

From: jacob_f

This Post:
00
272858.45 in reply to 272858.42
Date: 8/14/2015 1:47:21 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Alla spelare som jag presenterade tidigare, deras ägare har fått ett mail där jag uppmanat dem att presentera sin spelare och skriva kort hur de tänker kring honom.

Än så länge är det ingen som vågat skriva. Eventuellt kommer en snart!

This Post:
11
272858.46 in reply to 272858.43
Date: 8/14/2015 1:56:53 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Trevligt att se Sverige U21 börja kämpa hårdare än på sistone! (y)
Suomi U21 ska ju möta er på samma EM-gruppen senare :) Vi har också ett bättre lag än förr denna säsong och jag hoppas vi kan åtminstone gå vidare än preliminär rundan.
Var så goda och slå de fattiga grekerna på mondagen! *-:) B)

Hej på dig! Ta genast och sluta läs i denna tråd. Här kanske vi pratar om hemliga saker!

Lycka till!

This Post:
00
272858.47 in reply to 272858.18
Date: 8/14/2015 2:52:27 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
HALLÅ?! Typ en spelare med stark form. Många stod kvar på respektabel och många åkte ned ett eller till och med två snäpp! Inte så bra! Nu blir det ut och titta på andra alternativ!

För visst är väl träningen gjord för alla svenska lag nu?

Som utlovat kommer det här vilka spelare jag tycker är lite mer intressanta än andra att kunna tas ut till min första U-21 trupp. En del spelare är aktuella på flera positioner.

Det skulle vara kul och intressant om ni som har spelare som jag skrivit upp här berättar lite kort om er spelare. :)

Ni andra som är besvikna för att just din spelare inte står med här. Skit i mig och fortsätt träna och försök få din spelares form vara på topp. Då kan din spelare hellre bli uttagen än en av dessa med dålig form!

Starka försvarsspelare outside:

Johan Svensson Kungsladugårds Kobras
Håkan Richardsson Pipa Organics, Utopia
Peter Ohlhall Hoops Uppsala
Nasos Dioletis Tallahassee Technicals, USA

Driva på korg outside:

Måns Ismar Mölndal Basket

Stark skytt outside:

Joel Eriksson Mitt Nya Lag
Fredrik Säfén Stockholm Air
Alfred Helland Pistonpanters
Niklas Jonsson HSC Tigers, Frankrike

Bra passare outside:

Peter Ohlhall Hoops Uppsala
Christian Uddling Dolphins Basket
Thomas Gustavsson insane hangtime, Belgien
Sven Bredell Helsingborg Dawgs

Outside-SF:

Alfred Helland Pistonpanters

Stark försvarare-SF:

Björn Lundhall The Fight Club, Chile

Stark försvarare inside:

Fredrik Gillund Badbreath Boys

Starkt skytt inside:

Mattias Svensson Stockholm Steelers
Jonas Sommarblad I_can china, Utopia

Bra blockare:

Bjarne Dehllund korsträsk

Allround-inside:

This Post:
00
272858.48 in reply to 272858.1
Date: 8/14/2015 4:58:59 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Tittar till vilka spelare som lagen i vår grupp för tillfället har uttagna. Då inser jag att vi har riktigt dåliga spelare för att kunna göra resultat i u-21. Vår bästa spelare har en lön på drygt 20k. Sedan nedåtgående. De andra lagen har typ ingen som har så dålig lön alls. :)

Vad säger då detta? Jo... att vi faktiskt tränar våra spelare rätt för våra egna lag. De blir duktiga på många saker och det gör att de också blir billigare i drift. Eventuellt kommer detta ge oss superspelare i stora landslaget i framtiden. Det gäller bara att hålla ut länge nog! Det är knappt en handfull som tränas utomlands. Och det gör att vi kan kommunicera på ett bättre plan!

Nu funderar jag på att ta ut bästa trupp sett till förmågor och skita i formen. För att sedan ge coacherna cred för att de tränar sina spelare. Vad säger ni om det?

This Post:
00
272858.49 in reply to 272858.48
Date: 8/14/2015 5:11:10 PM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Tittar till vilka spelare som lagen i vår grupp för tillfället har uttagna. Då inser jag att vi har riktigt dåliga spelare för att kunna göra resultat i u-21. Vår bästa spelare har en lön på drygt 20k. Sedan nedåtgående. De andra lagen har typ ingen som har så dålig lön alls.

Vad säger då detta? Jo... att vi faktiskt tränar våra spelare rätt för våra egna lag. De blir duktiga på många saker och det gör att de också blir billigare i drift. Eventuellt kommer detta ge oss superspelare i stora landslaget i framtiden. Det gäller bara att hålla ut länge nog! Det är knappt en handfull som tränas utomlands. Och det gör att vi kan kommunicera på ett bättre plan!

Nu funderar jag på att ta ut bästa trupp sett till förmågor och skita i formen. För att sedan ge coacherna cred för att de tränar sina spelare. Vad säger ni om det?

No way jose...

Du kommer långt i ett kval med lite smartness o enthanterande även om du har en trupp med betydligt lägre ent. Vinsterna räknas även in i rankingen sedan, o ju bättre rankingen desto enklare grupp framöver. Spelar du med spelare med 5-6 i form så kan du halvera deras lön för att få fram slagstyrkan på dem.

Inte heller säkert att de som har spelare i U21 bryr sig nämnvärt om det för att fixa bra form på dem, de som har ok form nästa vecka är de som kommer bry sig o hjälpa dig som U21 coach, de andra kommer skita fullständigt i det.

Jag slog Serbien som var 11e rankat med en normal för några säsonger sedan, och även Polen som var 3e rankat då. Så bara du planerar så kan du nå långt, inte så jag tror du kommer bland de 2 som går vidare, men 4e platsen brukar vara inom räckhåll

This Post:
00
272858.50 in reply to 272858.27
Date: 8/14/2015 5:16:59 PM
Pipa Warriors
II.1
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Tyvärr var inte aktiviteten vad den borde varit förra säsongen, Greger missade nog 2 träningar totalt, men ska väl kunna maxas ut ändå. Tyvärr tränat en del IS på han, så inte den bästa guarden. Borde ha en 3-4 extra träningar på IS o nära tt poppa där.

Greger Carlsson (34495290)

Owner:
Pipa Warriors

Weekly salary: $ 5 552
Role: rotation player
(BuzzerBeta)

DMI: 22000
Height: 6'2" / 188 cm
Potential: hall of famer
Game Shape: respectable
Jump Shot: respectable Jump Range: mediocre
Outside Def.: prolific ↑ Handling: average
Driving: proficient Passing: proficient
Inside Shot: prolific Inside Def.: inept
Rebounding: pitiful Shot Blocking: mediocre
Stamina: mediocre Free Throw: pitiful

Experience: awful TSP: 69 (47 + 22)

--------------------------------------------------------------------------

Hans träningskompis från förra draften ser ju då betdligt roligare ut trots att han drogs som 19-åring o bara fått träning i 1 säsong...

Hans Josefsson (36171254)

Weekly salary: $ 5 507
Role: draws a paycheck
(BuzzerBeta)

DMI: 77200
Height: 6'3" / 190 cm
Potential: superstar
Game Shape: strong
Jump Shot: strong Jump Range: strong
Outside Def.: proficient ↑ Handling: respectable
Driving: strong Passing: strong
Inside Shot: proficient Inside Def.: respectable
Rebounding: pitiful Shot Blocking: mediocre
Stamina: proficient Free Throw: mediocre

Experience: atrocious TSP: 71 (48 + 23)

Jacob får hojta till om han vill att jag ska plocka bort spelarna

Last edited by Seppukusaint at 8/14/2015 5:18:24 PM

This Post:
00
272858.51 in reply to 272858.49
Date: 8/14/2015 5:18:17 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Tittar till vilka spelare som lagen i vår grupp för tillfället har uttagna. Då inser jag att vi har riktigt dåliga spelare för att kunna göra resultat i u-21. Vår bästa spelare har en lön på drygt 20k. Sedan nedåtgående. De andra lagen har typ ingen som har så dålig lön alls. :)

No way jose...

Du kommer långt i ett kval med lite smartness o enthanterande även om du har en trupp med betydligt lägre ent. Vinsterna räknas även in i rankingen sedan, o ju bättre rankingen desto enklare grupp framöver. Spelar du med spelare med 5-6 i form så kan du halvera deras lön för att få fram slagstyrkan på dem.

Inte heller säkert att de som har spelare i U21 bryr sig nämnvärt om det för att fixa bra form på dem, de som har ok form nästa vecka är de som kommer bry sig o hjälpa dig som U21 coach, de andra kommer skita fullständigt i det.

Jag slog Serbien som var 11e rankat med en normal för några säsonger sedan, och även Polen som var 3e rankat då. Så bara du planerar så kan du nå långt, inte så jag tror du kommer bland de 2 som går vidare, men 4e platsen brukar vara inom räckhåll

Ojdå! Då får jag verkligen överträffa mig själv. :)
Men jag gör mitt bästa. ;)

Advertisement