Largo United (41530),
|Largo|
3-19, 8th place (Great 8, BLNO, Norge)
(Differential -413, Pythagorean record: 2.3-19.7)
Roster: 11 players, Age 24.6, Salary 162.8K (14.8K/player)
Game strategy (
26 competitive matches):
* Offense: Base Offense 22, Look Inside 4
* Defense: Man to Man 26
* Enthusiasm: 9 less (2 TIE vs CT), 11 equal, 6 more (2 CT vs TIE)
Overall stats (max bbstat: 96
(17854666) vs Bromstad Bricks):
*
LAR: 37.4 FG%, 25.0 3P%, 54.5 REB (16.6 O), 19.5 A, 6.0 ST, 10.8 TO, 13.3 PF
*
Opp: 43.6 FG%, 31.7 3P%, 53.7 REB (11.7 O), 19.5 A, 6.0 ST, 10.6 TO, 14.9 PF
Ukens Intervju: ...Jeg var overrasket over henvendelsen, det må jeg innrømme. Ikke fritt for at jeg var temmelig skeptisk, ble jeg lurt? Det virket for godt til å være sant, et scoop av denne størrelsesorden kommer ikke din vei sånn helt uten videre. Dette kunne virkelig sette karrieren min på høygir mot himmelen. Ikke rart jeg tenkte at dette var en slags bløff på min bekostning.
Men her satt jeg likevel, det får heller være om jeg blir lurt. Den sjansen måtte jeg bare ta. Dessuten, når jeg så på ansiktet ovenfor meg var det lite som talte for lurendreieri, snarere tvert i mot. Mannen måtte være en skuespiller av episke proposjoner for å klare å sette opp et slikt ansikt.
Tom Le er snart 22 år gammel, en av Norges mest lovende Centere og er fast inventar på u-21 landslaget. Bare guttungen, men med sine 2.24 på strømpelesten er det vanskelig å tenke på ham som noe annet enn en voksen mann.
Men han ser ut som en guttunge nå, en guttunge som nettopp har mistet favorittleken sin.
Vi sitter på kafe i et stille hjørne for oss selv. Jeg nipper til en kopp beksort kaffe, Tom sitter med en Farris med sitronsmak. Tom hadde selv kontaktet meg, sa han hadde noe han ville ut med, noe stort.
" Jeg vil bare at du skal forstå, at Elin skal forstå, at verden skal forstå...skjønner du?" Jeg forstår ikke, men nikker likevel.
"Vi møttes gjennom Elin, jeg har kjent henne lenge. Hun var min Malin fra saltkråkan, skjønner?" Jeg nikker igjen, denne gangen skjønner jeg hva han mener.
"Det var aldri meningen at noe skulle hende, jeg mener..jeg ante jo ikke hvordan det kunne være. Han var bare så sjarmerende..." Han? Denne samtalen tok en helt ny og forvirrende vending.
"Hva mener du? Hvem han?" spurte jeg.
"Tiger.. jeg trodde det var åpenbart. Jeg trodde det vi hadde var spesielt, at det betydde noe ikke sant?" "Så finner jeg ut dette" Tom tar frem noen utklipp fra VG og rekker dem til meg. Samtlige omhandler ryktene om Tigers utroskap og kvinnene han har involvert seg med, jeg er sjokkert.
Sitter Tom her og antyder at han og Tiger har vært elskere?
Jeg ser for meg overskriftene, prisene og anerkjennelsen som lurer i horisonten. Dette er tidenes scoop i Norge, jeg er så oppspilt av jeg får et irriterende tilfelle av leamus i øyet.
Så titter jeg på Tom igjen. En tåre renner ned ansiktet hans, en tåre som han ikke tørker bort men som han lar ubeskjemmet renne ned ansiktet. Et ansiktet som røper sorg og en ikke ubetydelig andel sinne.
"Det er derfor jeg vil ut med dette, slik at folk skal forstå hvilken lurendreier han er."
Det er beslutsomhet i øynene hans. En styrke og vilje for hevn samme hva det vil koste ham.
"Ok" sa jeg og tok frem penn og papir,
"begynn fra starten". Og Tom begynnte å fortelle.
Last edited by 23Larsen at 12/14/2009 12:40:08 PM