BuzzerBeater Forums

Suomi - II.2 > Kausi 69

Kausi 69

Set priority
Show messages by
This Post:
11
328138.11 in reply to 328138.10
Date: 7/16/2025 7:19:14 AM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
26382638
Takavuosina huusin joskus piruuttani kilpaa jonkun ulkomalaisen managerin kanssa ihan hinnannostatusmielessä, kun huomasin, että ei taida jäädä mulle edes lievällä ylihinnalla. Joskus kävi "käypäset" eli kaveri hyppäsikin kelkasta ennen aikojaan.

Yleensä olin kyllä noissa se viimeksi naurava osapuoli.

Mulla on aina ollut sellainen ostotyyli, että jos esim. joku pelaaja on tarjolla lähtöhintaan 500 k ja mä olen ajatellut maksavani 1 M, niin aika nopeasti tarjoan 800-900 k.

Suomalaisia managereita en koskaan huudatellut.

Nyt ei anna rahatilanne enää varaa ryhtyä moiseen hevosenleikkiin.

From: pona

This Post:
11
328138.12 in reply to 328138.10
Date: 7/16/2025 11:27:03 AM
Perttilän Penat
II.2
Overall Posts Rated:
1212
Ja tarkoitus kyllä kanssa tuota suomalaisuutta jengissä vaalia tulevaisuudessa, mutta alettiin olemaan sen verran jumissa Kolmosessa että sieltä pois hetkeksi jotta saa treeniä osumaan. Tarkoitus nykyiset treenikkeet myydä joku päivä samalla kun uudet on otettu rotaatioon. Sit ei auta varmaan kun vielä kerran hakea vauhtia alempaa ja tulla ylös omilla treeneillä sekä kotimaisella tuotannolla!

From: IsoBetoni

To: pona
This Post:
22
328138.13 in reply to 328138.12
Date: 7/17/2025 5:48:47 AM
BetoniBasket
II.2
Overall Posts Rated:
26382638
Hieman on IsoBetonikin alkanut suuntautua ajatukseen, että entäpä jos vaan suomalaisilla pelaajilla tai jopa kotikasvatetuilla ?

Utopialaisiahan ei ole Sementtikombinaatissa näkynytkään, eikä tule näkymään !

Olisivat saaneet pitää koko Utopian erillään muusta pelistä.

This Post:
22
328138.14 in reply to 328138.13
Date: 7/18/2025 7:32:02 AM
Wagner College
II.2
Overall Posts Rated:
187187
:/ Hieman on IsoBetonikin alkanut suuntautua ajatukseen, että entäpä jos vaan suomalaisilla pelaajilla tai jopa kotikasvatetuilla ? +o(
[...]Olisivat saaneet pitää koko Utopian erillään muusta pelistä. 8}

Kiitos jälleen kerran hienosta kausiennakosta, ja erittäin suuri ilo saada IsoBetoni takaisin palstoille (ja tietenkin mikä ylivoimaisesti tärkeintä, manageroimassa BetoniBasketin maanpäällistä joukkuetta) - ei nimittäin todellakaan itselleni ollut Suomi-BB entisensä hetkittäisen poissaolosi johdosta! Tässä lyhyen ajan sisällä jo taas huomattiin muiden aktivoiduttua sun esimerkkisi johdosta, minkälaisia positiivisia asioita se pelille ja tälle koko yhteisölle (jos tällaista sanaa halutaan käyttää) tekee.

Nyt kun suomalaisista pelaajista ja kotikasvatuksesta tuli puhe, niin täytyypä tässä yhteydessä mainita pari asiaa...
En ole tietoinen muista suomalaisista kotikasvatetuista joukkueista kuin Espoo Seals, Suuret Muinaiset, ja allekirjoittaneen Wagner College. Mutta olen tyytyväinen, jos joku osoittaa mun oletuksen/tietämyksen tässä vääräksi.

Tosin esim Perttilän Penoilla näyttää olevan aika monia itse varattuja pelaajia, joten teoreettisesti siirtymä kokonaan kotikasvatetuksi ei edes olisi niin pitkä projekti kuin täysin nollasta aloitettaessa. (Tosin osa managereistahan, jotka täysin kotikasvatetuiksi päättävät siirtyä, tekevät sen pehmeällä laskeutumisella eli pitävät ostettuja pelaajia joukkueessa ja treenaavat siinä sivussa ensin omia pelaajia varaten sopivin väliajoin uusia kehitettäviä pelaajia, ja hyppäävät lopulta treenin riittävästi heihin tartuttua kokonaan kotikasvatetuksi joukkueeksi).

Miksi erityisesti nyt tästä mainitsen johtuu siitä, että lienee viimein aika jollain suomalaisellakin foorumipalstalla mainita tästä täysin kotikasvatetuille joukkueille tarkoitetusta liigasta, HGL:sta (Home-Grown League). Globalin foorumillahan tästä on käyty pilvin pimein keskusteluja, mutta kyseessä on höntsäotteluilla pelattava liiga, joka on näinollen ilmainen (päinvastoin kuin PL-liigat) eikä vaadi Supporter-pakettia osallistujilta. Yksi kausi HGL:ssa vastaa yhtä kautta Buzzerbeaterissa, ja kaudet pelataan jokseenkin samaan tahtiin BB-kauden kanssa.

Toisin sanoen periaatteessa HGL on avoin kaikille kynnelle kykeneville (lue: kotikasvatetun joukkueen määritelmät täyttäville ja tiettyihin oleellisiin liigan sääntöihin sitoutuville) joukkueille, joilla on vähintään muutamia (mutta mielellään 7-12) höntsäotteluiden järjestämiseen käytettävää polettia käytettävissä yhtä kautta kohti. Pienellä varauksella toki uusien joukkueiden hyväksyminen liigan manuaalisesta luonteesta johtuen (jos joukkuemäärä esim. tuplaantuisi, allekirjoittaneen työmäärälle kävisi samoin), mutta jos kiinnostuneita ilmaantuu lisää kasapäin, pyritään uusille kiinnostuneille joukkueille lähtökohtaisesti järjestämään vähintään karsintasarja/karsintapudotuspelit osallistumisoikeudesta seuraavalle kaudelle (sellaisessa tilanteessa jos kaikkia halukkaita joukkueita ei olisi mahdollista suoraan hyväksyä mukaan). Suuret Muinaiset (cthulhu) ja allekirjoittanut ovat jo suomalaisista joukkueista mukana, ja toki intressissä olisi saada lisää suomalaisväriä HGL:een tulevaisuudessa jos mahdollista. :)

Yksi täysi kausi meillä jo HGL:ssa takana, ja toinen kausi polkaistiin juuri käyntiin viime maanantaina. Näin ollen jos uusia potentiaalisesti kiinnostuneita joukkueita Suomesta löytyisi, ei muuta kuin BBMailia minulle tai viestiä täällä foorumilla niin lisään joukkueesi mahdollisesti tulevaisuudessa osallistumaan kiinnostuneiden joukkueiden seurantalistaan.

Meillä on kaksi virallista keskusteluketjua, pääketju ja tulokset (scores)-ketju ja lisään selvyyden vuoksi vielä linkit tähän alle:

Home-Grown League (HGL) Season 2 Official Thread:
https://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thread=327516&m=1

HGL Scores Season 2 Official Thread:
https://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thread=327517&m=1