BuzzerBeater Forums

Norge - I.1 > Rivaler?

Rivaler?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
88707.1
Date: 5/8/2009 8:00:33 AM
Overall Posts Rated:
4545
Er det noen som har peiling på årsaken til at noen lag har flere rivaler enn andre? Det virker jo "unfair" i den forstand at de med flest rivaler møter skjerpet motstand i flere kamper. Hos oss er f eks status:

Big 8:

Northern Dragons (2 - Asker Assassins, DeadlyDonkey)
Traktor Termograd (2 - Swordfishtrombones, Bergen Bulldogs)
Asker Assassins (1 - Northern Dragons)
DeadlyDonkey (1 - Stitch)
Stitch (1 - Vallerud)
Swordfishtrombones (1 - Traktor Termograd)
Bergen Bulldogs (0)
Vallerud (0)

Great 8:

A-Town Pineapples (2 - Oslo Kings, Bromstad Bricks)
Bromstad Bricks (2 - A-Town Pineapples, Trondheim 76'ers)
Trondheim Raptors (2 - Nøtterøy Funkadelics, Torshov Tigers)
Nøtterøy Funkadelics (1 - Trondheim Raptors)
Trondheim 76'ers (1 - Sortland Monkeys)
Oslo Kings (0)
Sortland Monkeys (0)
Torshov Tigers (0)

Man skulle tro at rivaleriene var gjensidige, dvs alltid 1 vs 1?

This Post:
00
88707.2 in reply to 88707.1
Date: 5/8/2009 8:21:51 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
127127
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Dette var helt nytt for meg, er det nytt av sesongen?

Vil ikke det påvirke likt i begge ender - altså booster fan survey ved seier,
og svir ekstra ved tap?

Fra real-life er det ikke urimelig at en klubb kan ha flere rivaler.
Stabæk ser feks Vålrengen som en rival, men særlig gjensidig er det vel ikke...

From: Haagen

This Post:
00
88707.3 in reply to 88707.1
Date: 5/8/2009 8:54:18 AM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Synes det er kjedelig uten rival så jeg har satt dere opp alle sammen som rivaler ;)

Er mer interessant om vi alle hadde en rival synes jeg, da ble det litt mer "hype" om de kampene på forhånd.

This Post:
00
88707.4 in reply to 88707.2
Date: 5/8/2009 9:13:10 AM
Overall Posts Rated:
4545
Har i alle fall vært slik denne sesongen. Poenget er at det ikke ser ut til å bli likt i begge ender, da man kun har en rival sjøl (i mitt tilfelle Swordfishtrombones). Dvs at Bergen Bulldogs vil få en moralboost (= flere fans på tribunen) ved å slå meg, mens jeg ikke får tilsvarende skulle jeg slå de. Det betyr at gjennom sesongen så møter jeg flere lag med insentiv til å "ta meg" enn hva f eks tilfellet er for Vallerud.

Jeg antar at ujevnhetene kan skyldes opprykk/nedrykk, alternativt også geografisk lokalisering.

This Post:
00
88707.5 in reply to 88707.4
Date: 5/8/2009 11:47:04 AM
Overall Posts Rated:
88
I tillegg er det ikke bestandig at de man føler er rivaler har gjensidige følelser. Se på engelsk fotball; Man city mot man u og Liverpool - Everton er mye større oppgjør for city og everton enn for u og Liverpool. Det samme med norsk fotball, i Molde ble Rosenborg kalt erkerival, mens i Trondheim ble Molde sett på som en litt brysom lillebror.

Sometimes I think, sometimes I don't
This Post:
00
88707.6 in reply to 88707.5
Date: 5/8/2009 3:30:01 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Dette mener jeg bare er noe norske supportere innbiller seg ;). Har bodd to år i England og sett det meste av lokalderbyene og det er ikke tvil av de jeg har snakket med, det aller aller viktigste er å slå byrivalen. De jeg kjenner av Liverpool fans i Liverpool rangerer United og Everton kampene på samme linje men nå som Everton har begynt å bli stabile rundt 5-6 plass så skal ihvertfall ikke den kampen tapes!!! Det er ihvertfall viktigere for engelske supportere enn norske ser det ut til!!

Liverpool - Everton er nok viktigere enn City-United da City har vært i lavere divisjoner endel, men uansett de gangene United tapte for City så skal jeg garantere deg at United supporterne var pi**ed off ;).

Men du har nok helt rett i at det alltid er viktigst for de som er lavest på tabellen når det kommer til lokaloppgjør, United f.eks gir vel lang marsj om de taper for City så lenge de vinner ligaen.

From: Haagen

This Post:
00
88707.7 in reply to 88707.6
Date: 5/8/2009 3:34:02 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2424
Har også vært på Celtic-Rangers, Betis-Sevilla og Flamengo - Fluminese.

Alle disse tre kampene var mer intense blant supporterne enn de engelske.

Blir spennende å se på søndag om City kan ta tre poeng av United, det er nok noe de ville satt utrolig høyt ;)

This Post:
00
88707.8 in reply to 88707.5
Date: 5/9/2009 3:11:31 AM
Overall Posts Rated:
00
Som Everton-supporter vil jeg vel påstå at Liverpool-Everton er like viktig for Redshite som for Everton.. Det samme mener jeg vel at det er for Man.Utd overfor City. Bare fordi Everton og City er mindre betyr ikke det at kampen betyr mer.

This Post:
00
88707.9 in reply to 88707.8
Date: 5/9/2009 4:49:16 AM
Overall Posts Rated:
00
Grattis med FA cup finale da ;-)

Faens Berbasløv

This Post:
00
88707.10 in reply to 88707.6
Date: 5/9/2009 5:41:39 AM
Overall Posts Rated:
88
Vel, med mine seks år i England (Birmingham og Halifax, en liten skitby midt mellom Leeds og Manchester om man tar toget) har jeg litt annet syn enn du. Mange av lokaloppgjørene har mistet mye (ikke ALL) av sjarmen. Det er gjerne klubber som ikke vinner noe (eller svært sjelden) som bryr seg mest om lokaloppgjørene. Jeg har vært på ganske mange og det som gjorde mest inntrykk var Wolverhampton - West Bromwich. Ulempen for Man C er at de fleste Man u supportere er ikke fra Manchester slik at de er ikke oppvokst med motforholdet mellom de to klubbene og da blir det aldri det samme som når det går i arv innen familien. Og for å bruke mine tidligere eksempler er Man U en langt viktigere kamp både for de fleste Man U og Liverpool supportere enn kampene mot City og Everton..

Jeg vet godt at jeg tramper på noens følelser her, men dette skrives det også om i flere fotballblader og aviser. Uansett give it up for Exeter City FC som har vunnet back to back promotions fra Blue Square premier til League One. Snart møter vi Man U i serien ikke bare i FA cupen. (hvor vi forøvrig klarte å overdøve Man u fansen på Old Trafford ved å holde United til 0-0) Vi sto og sang "shall we sing a song for you" etter 70 minutter fordi det var tyst....

Sometimes I think, sometimes I don't
This Post:
00
88707.11 in reply to 88707.10
Date: 5/9/2009 2:47:10 PM
Overall Posts Rated:
00
Du tramper ikke på mine følelser i allefall. Også holder du med Exeter City FC. Du har vunnet min respekt!!!
Jeg ser selvsagt dine synspunkter. Det er mulig jeg er fanatiker i disse oppgjørene, sammen med min far. Han holder med den røde tapas baren på andre siden av parken. jaja. City mot Man.Utd betydde nok også mer før. før de ble Abu Dabhi eid klubb!