BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 NT

U21 NT

Set priority
Show messages by
This Post:
33
321435.1
Date: 09/07/2023 00:31:09
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
Afgelopen maandag stond Nederland U21 tegenover een sterk Rusland U21 in een intensieve basketbalwedstrijd die de toeschouwers op het puntje van hun stoel hield. De wedstrijd eindigde helaas met een score van 91-81 in het voordeel van Rusland U21, maar Nederland heeft gestreden als echte leeuwen. Voorafgaand aan de wedstrijd hebben

Om de wedstrijd met Rossiya U21 spannend te houden en tegelijkertijd onze sterke aanvallers te benutten, hebben we gekozen voor een patient. Zo wilde we de nadruk leggen op onze beste scorers. Tegelijkertijd wilden we een sterke verdediging opzetten om Rusland onder controle te houden.

Na grondige analyse van eerdere wedstrijden van Rusland en hun manager, hebben we besloten om een 3-2 zoneverdediging in te zetten en een GDP in te zetten op langzaam. Deze keuze was gebaseerd op het feit dat Rusland waarschijnlijk ook een patient zou spelen.
Hoewel dit een gewaagde keuze was, wisten we dat het noodzakelijk was om te kunnen winnen. We hebben overwogen om zelfs nog meer risico te nemen door een volledige GDP op normaal en langzaam te kiezen, maar dit leek te extreem en risicovol. Uiteindelijk hebben we vertrouwd op onze analyse en strategie om de wedstrijd aan te gaan, helaas kwam het net te kort.

Kwart 1:

Het eerste kwart begon gelijkopgaand, met zowel Nederland U21 als Rusland U21 die vastberaden speelden. Beide teams scoorden 20 punten, en Nederland liet zien dat ze niet van plan waren om Rusland gemakkelijk te laten winnen. De patient strategie tegenover de Russische man-tot-man-verdediging, gaf de toeschouwers veelbelovende hoop voor de rest van de wedstrijd.
Kwart 2:

In het tweede kwart leek Rusland U21 een beetje terrein te winnen. Hun aanpak werd sterker en met een 25-15 run namen ze een voorsprong. Nederland liet zich echter niet ontmoedigen, ondanks de agressieve verdediging van Rusland. Het Nederlandse team bleef vasthouden aan hun 3-2 zoneverdediging en hield de verdediging respectabel.

Kwart 3:

Na de Rust toonde Nederland U21 veerkracht. Ze kwamen terug met hernieuwde vastberadenheid en scoorden 23 punten in het derde kwart. De verdediging van Nederland zorgde ervoor dat Rusland niet te ver uitliep, maar Rossiya hield hun voorsprong vast.

Kwart 4:

Het vierde kwart was cruciaal voor Nederland, omdat ze probeerden de achterstand in te halen. Nederland scoorde 23 punten, en haalde het verschil omlaag naar 5 punten met nog 5 minuten te gaan, het kleinste verschil kwam zelfs op 3 punten met nog maar 2 minuten te gaan. maar Rossiya U21 bleef standhouden. Met nog 1 minuut te gaan begon het fouten spelletje, Rusland wist helaas de vrije worpen te maken en het lukte Nederland niet om de geforceerde 3 punters te scoren. Het was een intense strijd, maar uiteindelijk slaagde Nederland er niet in om de overwinning te grijpen.

Enkele opmerkelijke prestaties van Nederlandse spelers tijdens de wedstrijd waren:

D. van der Westen (C): Met 28 punten was hij de topscorer van Nederland en speelde hij met veel inzet, hoewel zijn schotpercentage wat lager was dan gewenst.
I. Godeke (SG): Godeke was de enige efficiënte scorer met 18 punten uit 15 en schoten en 3 vrije worpen, maar had wel weer 5 turnovers.
Ondanks de nederlaag kunnen de Nederlandse spelers trots zijn op hun inspanningen en de strijdlust die ze toonden. Ze bleven vechten tot het einde tegen een sterke tegenstander, wat veelbelovend is voor hun toekomstige wedstrijden. De Nederlandse coaches kunnen zeker voortbouwen op de positieve aspecten van deze wedstrijd en blijven werken aan hun strategie en teamwork. De volgende ronde halen wordt na dit verlies helaas wel nog lastiger dan eerst. We zullen nu moeten winnen van slowakije en italië of zijn afhankelijk van een verlies van Rusland. Rusland speelt eerder tegen slowakijke en Italië dan wij dus we kunnen dit in ieder geval wel afwachten en onze tactieken hier op aanpas

Last edited by Shark1999 at 09/07/2023 00:31:57

This Post:
11
321435.2 in reply to 321435.1
Date: 09/07/2023 11:02:03
Dutch Pacers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1212
Thanks Coach

This Post:
11
321435.4 in reply to 321435.3
Date: 09/11/2023 08:14:52
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
You to. It was really interesting. Good luck for the rest of the tournament!

This Post:
00
321435.5 in reply to 321435.4
Date: 11/21/2023 00:50:32
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
Allereerst, voor de mensen die deze stukjes op het forum nog steeds leuk vinden om te lezen. Sorry dat ik niet meer heb gepost. Ik heb het best wel druk gehad het hele seizoen met dingen buiten BB, met name werk, waardoor ik merk dat deze stukjes er helaas veel bij inschieten, zeker omdat er in de discord ook al vaak gepraat wordt over de wedstrijden. Ik ga proberen dit komend seizoen weer meer te doen.

ik wist dat de kans groot was dat we het niet gingen halen, maar toch voelt het zuur dat we de laatste wedstrijd niet hebben gewonnen. We hebben gegokt en verloren in de laatste wedstrijd. Troost is dat ik niet denk dat we met een andere tactiek in deze wedstrijd of met andere CT tactieken in bijvoorbeeld de eerste wedstrijd, wel goed genoeg waren geweest om in de top 4 te komen. Het doet best wel pijn dat we net niet de WK kwalificatie hebben kunnen halen, maar dat is helaas niet anders en ik denk dat we nog steeds een sterk seizoen hebben gehad. Ik denk dat niemand, zeker door de sterke groep in de 1e groepsfase, had verwacht dat we überhaupt in de 2e ronden hadden gestaan gezien dit voor de 1e keer was sinds seizoen 40 en dat terwijl we heel veel met 20 jarige bigs hebben gespeeld.
We hebben als land het beste seizoen gedraait, sowieso sinds seizoen 40, maar je kunt zeggen zelfs langer omdat we nog een wedstrijd gewonnen hebben in ronde 2. De laatste keer dat dit is gebeurd was in seizoen 8.
Al met al denk ik dus dat we wel een goed seizoen hebben gehad, jammer genoeg toch wel met een zure nasmaak

This Post:
11
321435.6 in reply to 321435.5
Date: 11/21/2023 01:29:23
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13281328
Je kan trots zijn, ik weet nog goed wat voor prestatie het was toen ik na 10 seizoenen U21 eindelijk de 2de ronde bereikte in S40 inderdaad, na er al een aantal keer praktische te hebben gestaan. Keep it up en neem het mee naar de volgende seizoenen!

This Post:
00
321435.7 in reply to 321435.6
Date: 11/22/2023 03:38:39
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
thanks jeroen

Dat waardeer ik heel erg

This Post:
00
321435.9 in reply to 321435.8
Date: 11/22/2023 06:48:57
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
Klopt idd, de bigs die nu 20 waren zijn al van het gouden generatie project dus dat belooft al veel goeds.
Ik ga vanaf morgen, misschien vandaag al, alles weer even goed scouten maar alles leek er de laatste keer erg veelbelovend uit te zien. Heb ook heel veel zin in die lichting.

This Post:
00
321435.11 in reply to 321435.10
Date: 11/22/2023 09:31:57
White-Sharks
II.2
Overall Posts Rated:
212212
Second Team:
White-Sharks II
plug en buskermolen? Zeker
Lok en wessels zijn ook heel lekker al