BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 National Team Speeches

U21 National Team Speeches (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
33
304552.2 in reply to 304552.1
Date: 06/03/2020 03:14:40
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
472472
Second Team:
De Grote Spelers
Beste managers in BB-Nederland,

Ik wil graag weer in aanmerking komen voor de positie van BC van Nederland U21. Na eerdere termijnen, die ondertussen voelen als een vorig leven, begint het toch weer behoorlijk te kriebelen. De voornaamste reden is dat ik graag een uitdaging in het spelletje wil behouden nu ik met mijn eigen team een volledige rebuild doe.

Wat breng ik mee en waarom zou je voor mij moeten kiezen? Naast een grote brok ervaring en enkele prijzen op nationaal niveau (2 landstitels en Rik Smits Bokaal) heb ik internationaal een positief record (13-11 in B3) met daarbij als voornaamste succes het behalen van 1/16 finals B3.

Een bijdrage leveren aan het trainen van de talenten, zodat zij later kunnen floreren (dan wel bij u21, dan wel bij NT) is iets waar ik graag de dialoog over aan ga. Zelf heb ik ruimschoots ervaring met het trainen van talenten (Boissevain, van Tuinen en meest recent TvV waren voor hun tijd unieke spelers) en waar managers daar voor open staan, zal ik ze bijstaan met advies, om te coördineren dat binnen verschillende lichtingen afstemming plaats vindt. Dit zal voornamelijk gaan om de talenten die niet specifiek naar het NT getraind gaan worden, aangezien deze nu veelal via de NT-coach en Oranje Boven worden bijgestuurd.

Qua selectie ken ik de ins en outs niet helemaal, maar in de basis selectie wil ik gaan starten met 14 spelers. Dit geeft de mogelijkheid om op korte termijn enkele spelers toe te voegen in het seizoen, aangezien een kleinere selectie bij U21 in het verleden zijn/haar doel voorbij schoot. Op die manier krijgen veel managers een kleine bonus in merchandise en erkenning voor de training. De overige 4 plekken worden ingevuld op basis van behoefte gedurende het seizoen. Afscheid nemen van de lichting 21-jarigen het liefst zo laat mogelijk in het seizoen, zodat de managers er zo lang mogelijk profijt van hebben, tenzij de spelers niet goed in de minuten gemanaged worden. Dan kan het zijn dat er 1 of 2 drops plaatst vinden om spelers van een volgende lichting een plek te geven.

Wekelijks komt er een voorbeschouwing en nabeschouwing op het forum, openbaar en privé. Ik zal proberen met zo veel mogelijk managers nauw contact te onderhouden. Misschien lukt het zelfs nog om wat oudgedienden te overtuigen. De eerste is in ieder geval al gelukt, de manager van Golbach gaat zijn kapitaal en team volledig ten gunste van het U21/NT stellen. Dat er nog velen mogen volgen!

From: Rovali
This Post:
11
304552.3 in reply to 304552.1
Date: 06/04/2020 14:46:48
Flexible Flamingo's
II.1
Overall Posts Rated:
168168
Second Team:
Dutch Knicks
Hallo Basketballiefhebbers van Nederland (of in ieder geval digitale basketballiefhebbers),

Mijn eerste twee seizoenen zitten erop. Twee seizoenen met mooie resultaten (bijvoorbeeld de mooie overwinning tegen Engeland in seizoen 48), maar ook met tegenvallers (twee verliespartijen tegen Roemenië). Twee seizoenen waarin ik in ieder geval veel heb bijgeleerd. En het smaakt naar meer, zeker na de eerste scoutingronde van vorige week.

Wat kunnen jullie van mij verwachten?
Mijn aanpak kennen jullie ondertussen, een preview op het besloten forum en na de wedstrijd een verslagje op het openbare forum. Het was wat compact de laatste tijd, maar over twee weken is mijn studie afgelopen (naast mijn FT-job), dus heb ik er komende tijd meer tijd voor.

Daarnaast wil ik meer communiceren met de (beginnende) managers om betere begeleiding te bieden bij het trainen van de talenten. Wat mij opvalt is dat er veel 'allround' getraind wordt. Ik wil kijken of er een aantal managers (i.i.g. mijn Utopia-team) wat lager potentieel spelers willen oppakken en deze vol te trainen voor een specifieke positie.

Daarnaast heb ik al het aanbod van 1 ervaren coach gehad om te assisteren. Ik zal het dus niet alleen doen Alle hulp is welkom om NL te versterken. Dus heb je zin om te helpen, meldt je bij mij!
Hierbij kan je denken aan:
- Begeleiden van managers van talenten;
- Wedstrijdanalyses;
- Vooraf de juiste opstelling / tactieken bespreken;
- etc.

Ik ben blij dat 3pk zich ook kandidaat heeft gesteld. Dan valt er wat te kiezen!

Succes met jullie keuze.