BuzzerBeater Forums

Norge - I.1 > Trening i BLNO

Trening i BLNO

Set priority
Show messages by
From: Surpomp
This Post:
00
288390.1
Date: 07/05/2017 12:32:16
Overall Posts Rated:
9898
Jeg merker allerede at det er mye vanskeligere å få trent spillere (spesielt 1 posisjonstrening) i BLNO.

Pga nivået på motstanderne, slik at de ofte feiler ut. Og motsatt, på lag som ikke har omstillt seg ennå, at laget går over i trash time (trener bytter ut også den posisjonen som er stillt inn uten innbytter - ved stor målforskjell). For å unngå det må jeg stille kun 5 spillere, slik at det ikke noen kan byttes ut. Men det betyr også å tape ihvertfall annenhver kamp, i tillegg til staminautfordringene og dermed fouling over en lav basketsko.

Dette er utfordrende for våre nasjonale talenter. Litt bedre samvittighet fordi jeg har solgt noen talenter til lavere divisjoner i andre land, men litt kjipt for de jeg trener selv.

Jeg håper det går seg litt til etterhvert for eget lag, men ser de generelle utfordringene like klart.

Ren C og ren PG trening er vel det sikreste iom at de får et greit nivå relativt raskt, men for SF/PF trening ser det ikke lyst ut. Synd man ikke kan trene egne spillere i andrelag i Utopia. Går det generelt litt på lykke og fromme for resten også, eller har dere funnet noen gode løsninger?

From: Haagen

This Post:
11
288390.2 in reply to 288390.1
Date: 07/05/2017 17:45:44
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2020
Jeg har trent 1 posisjon hele veien jeg og SF de siste sesongene. Det gjør som du sier jeg stort sett taper minst annenhver kamp en det har vært givende med først Hauger så nå de super talentene jeg har. Slet lenge med lønna til Hauger men det var verdt det også nå føler jeg at jeg har det beste laget jeg noensinne har hatt så det er bare å holde ut 😁.

From: Surpomp

This Post:
00
288390.3 in reply to 288390.2
Date: 03/15/2018 18:03:37
Overall Posts Rated:
9898
Prøver fortsatt å holde ut. Rotet det til med minutter (pga glemt å sette opp lag til scrimmage) 2 uker på rad nå...

Har egentlig 2-3 for mange trainees. Skaffet meg nye ett par sesonger for tidlig, noe som betyr at jeg sannsynligvis må kompromisse med Krogstad og Åkerstad...

Utfordringen min er at jeg blir for grådig på sekundære og tertiære skills og ofte ender opp med inbetweenspillere som ikke er dårlige i noe, men heller ikke virkelig gode i noe. Billige i drift da, selv om de egentlig bare egner seg som allround innbyttere, men :/ Meh. Har forhåpninger for Wang, men da må han prioriteres i 1 pos snart. sooooooooon

This Post:
00
288390.4 in reply to 288390.3
Date: 03/19/2018 04:39:03
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9090
Second Team:
Grøa Allstars II
Wang er spennende!! Få han over på 1-pos Litt opp på JS og JR så nærmer han seg en fin fin SF (han har riktignok ganske tøff konkurranse i noen år med Sollien og Solberg (Vallerud) og Backe (Brårvikingene), Risdal (Grøa), Haugom (Grøa II), Schmidt (utlandet) samt et par andre ungutter (Nordenberg, Haugen, Krogstad, Dahl). Men han har en god sjanse med HoF potensial.

Selv skal jeg også gå for 1pos fremover. Blir fokus på Per Ung Larsen som skal trenes mot å bli en skremmende god C Et par andre blir nok med på treningslasset, men disse er foreløpig utlendinger.

From: Haagen

This Post:
00
288390.5 in reply to 288390.4
Date: 03/19/2018 10:00:57
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2020
Uff. jeg glemmer å sette opp SC spillerene ganske mange ganger selv og denne gangen glemte jeg hele lørdagskampen mot Bergen. Da går det som det går og med Grøa i neste kamp så lukter dette skremmende nedrykk når vi egentlig burde kjempet om BLNO tittelen.

Det er trening det hovedsaklig går i og talentene begynner å bli bra, Solberg og Sollien trenes fortsatt men begynner å nærme seg treningspensjonist. Når man må bruke spillere som får rating 4.0 i BLNO så kan man ikke forvente noe annet enn å tape de fleste kamper..hehe.

Satser på å klare kvalifiseringen for det er ikke noe gøy å rykke ned.