BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Landsholdet

Landsholdet

Set priority
Show messages by
From: Glatter
This Post:
66
312301.1
Date: 10/18/2021 10:13:36
Overall Posts Rated:
103103
Hej:)

Først vil jeg sige tak for valget, til landstræner. Det bliver spændende at prøve kræfter med holdet igen, med alle de ændringer der er lavet i BB siden sidst jeg var på posten. Det må siges at være lidt af et rebuild projekt vi skal i gang med, da det ser ud til at have stået lidt stille de sidste sæsoner, både med NT og U21.

Så det første jeg godt kunne tænke mig var at alle jer der har et talent/spiller med minimum MVP potentiale der får træning skrev mig en besked med skills og planer. Ser ud til at jeg skal starte helt forfra med spillerdatabasen, så al hjælp vil være kærkommen, og forhåbentlig også i egen interesse, da landsholdsspillere jo øger ens merchandise betragteligt ;)

Det første jeg har gjort at gennemfører et generationsskifte på landsholdet, noget der nok skulle have været gjort for et par sæsoner siden:) Det viser sig heldigvis at vi har nogle gode nye spillere allerede nu, og flere på vej.

Da vi lige nu er et sted hvor vi nok ikke vinder EM;) men nærmere jagter et par sejre her og der, og samtidig skal fokuserer på at få mere skub i talentudviklingen, vil jeg forsøge at være lidt mere åben her på forummet end normalt.

Vi spiller vores første kamp til EM om ikke så længe. Vi er oppe i mod et rigtig stærkt Østrigsk hold, hvor vi nok ikke skal forvente andet end en øretæve. Vi har vores PG Krogh med dårlig kampform, samt hans holdkammerat Jean U ude med dårlig kampform. Jean er ellers den største positive overraskelser i denne sæson, allerede nu en rigtig stærk guard der helt sikkert vil ændre vores taktik så snart han er i form til holdet, men samtidig modtager han stadig max træning, så vores fremtid på den plads ser lys ud.
Dagens kamp bliver med det formål at få set niveauet an, og komme tættere på vores stærkeste opstilling.

Jeg vil være på chatten til kampen :)

From: Glatter

This Post:
44
312301.2 in reply to 312301.1
Date: 11/01/2021 12:51:35
Overall Posts Rated:
103103
Hej:)

En update på landsholdet oven på dagens forventede nederlag til Ungarn. Dagens kamp gik rent faktisk bedre end forventet, og trods en skade til Krogh halvejes inde i kampen formåede vi at følge nogenlunde med hele kampen. Kroghs afløser Per H, har haft nogle gode træninger på det sidste, og er nu vores bedste forsvarer på banen, og samtidig stille og roligt på vej til et godt offensivt våben. Han var kun 2 rebs for en triple double i vores første kamp:) Men ellers var det rutinerede Adam Pedersen der viste vejen i dag med 29 points og 14 rebounds, han fortsætter med at klatre op ad all time listen for flest rebounds på landsholdet. Adam er desværre rundet de 34 år, hvilket gør at han begynder at kunne opleve fald i skills, så er spændt på om hvordan han holder ud henover sæsonen. Vi har gode guards og SFs på vej til de næste sæsoner, men inside ser det lidt mere svært ud desværre. Vi har et par rigtige gode unge big men, men de er begrænset af kun at have MVP potentiale, så de vil ikke kunne nå et niveau hvor vi kan være med i den sjove ende med landsholdet. Skal dog siges at 23 årige T. Bernstein allerede nu er vores bedste inside scorer, men desværre også næsten maxet ud på potentialet. Men han giver helt sikkert nogle gode indhop og points fra bænken.

Næste kamp er mod endnu et top 10 hold, Belgien, hvor vi nok endnu engang vil lege med taktikken og opstillingen. Om ikke andet for ikke at give vores favorit lineup væk før de sidste par kampe i turneringen hvor vi har en chance for at få en sejr.

Spørgsmål, kommentarer så skyd endelig :)

Glatter