BuzzerBeater Forums

Nederland - I.1 > Seizoen 52

Seizoen 52

Set priority
Show messages by
From: Oranjeman

This Post:
00
307556.11 in reply to 307556.10
Date: 02/01/2021 08:37:58
Overall Posts Rated:
327327
Macht 8 wel een volledig Nederlandse starting five, ook leuk.

This Post:
00
307556.12 in reply to 307556.11
Date: 02/05/2021 04:17:41
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
Wie gaat er hier kampioen worden?

Nu halverwege en zonder bekerwedstrijden is mijn inschatting dat aan de blauwe kant The Doggies de finale moet kunnen halen: 2 wedstrijden voorsprong op Amsterdam met een beter doelsaldo, maar nog wel een keer uit naar Amsterdam.

De rode kant lijkt sterker met 3 kanshebbers: Cruesli, Miami en Los Gansos. Ik snap eigenlijk niet waarom Miami en Los Gansos al zoveel verlieswedstrijden hebben, wellicht door prio aan de beker gegeven te hebben. Cruesli profiteert vooralsnog en heeft zoals altijd een goed doelsaldo, maar moet nog uit naar The Doggies en naar Miami en speelt thuis tegen Los Gansos en Broodjezakk (die verrassend 2e staat).

Aan het begin van het seizoen leek Miami ongenaakbaar, wat ie volgens mij zelf ook dacht, maar is er nu stevige concurrentie. Het lijkt erop dat het in de 1e ronde van de playoffs erom draait wie van deze 3 tegen Broodjezakk mag spelen en daarmee een clash in de 1e ronde weet te ontlopen. Los Gansos lijkt de minst gunstige uitgangspositie te hebben, maar heeft mijns inziens wel het sterkste team (en hoogste salaris).

Bij Cruesli weet je ongeveer wat er komt en van wie. Dat is zijn kracht maar kan hem ook opbreken. Miami heeft het vorig jaar laten zien en doet het in B3 ook prima en blijft een gevaarlijke tegenstander.

En The Doggies kan zomaar het thuisvoordeel voor de hele playoffs bemachtigen en is niet zomaar verslagen. Hij heeft niet het hoogste salaris, maar dat zegt niet alles aangezien hij volgens mij nog 3 mannen in training heeft die inmiddels een heel eind op weg zijn.

Wellicht heeft nog niet iedereen laten zien wat ie in huis heeft en ligt er nog her en der een zak geld. De Hoog komt nog op de lijst;-) Misschien is het ook wel tijd om het nu of komend seizoen te laten zien voor een aantal teams, omdat Freak als slapende reus in II zit met een bomvolle portemonnee en het maar de vraag is hoe lang hij geduldig kan blijven:-)


This Post:
00
307556.13 in reply to 307556.12
Date: 02/05/2021 04:32:08
Overall Posts Rated:
300300
Misschien is het ook wel tijd om het nu of komend seizoen te laten zien voor een aantal teams, omdat Freak als slapende reus in II zit met een bomvolle portemonnee en het maar de vraag is hoe lang hij geduldig kan blijven:-)

Dat klopt ;)

From: Tesse

This Post:
00
307556.14 in reply to 307556.12
Date: 02/05/2021 06:00:45
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
516516
Second Team:
The Milk
Mooie analyse. Deze week tegen de doggies uit zullen we inderdaad eens zien hoe we ervoor staan.

Ik vraag me af of Broodjezak niet ook gewoon een kanshebber is aan onze kant. Zijn win/loss ratio ziet er natuurlijk goed uit, zijn salaris zit maar iets onder het mijne en in de wedstrijd tegen hem speelde hij weliswaar thuis maar spande het behoorlijk om de winst.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
307556.15 in reply to 307556.12
Date: 02/05/2021 09:57:20
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
472472
Second Team:
De Grote Spelers
Ik denk dat aan de blauwe kant the Doggies en Amsterdam Nightmare gehakt maken van Pleuntjes Balls en ondergetekende in de halve kwartfinales. Of the Doggies klaar zijn voor een titel? In de huidige samenstelling nog niet, eerder dit seizoen wonnen we ze redelijk moeizaam met meer inzet bij mij, terwijl we beiden trainees er in hadden staan. Een aankoop hier of daar kan dat natuurlijk snel veranderen.

De rode kant is een stuk sterker, wat het voortraject een stuk lastiger maakt om in de finale terecht te komen. Misschien dat Cruesli met de toevoeging van de Hoog en thuisvoordeel zijn 1e titel binnen kan harken? Anders vrees ik toch dat Los Gansos of Miami Hitte in de play-offs boven komen drijven. En kijkend naar de selectie van Cruesli kan dit voorlopig misschien wel de beste kans zijn? Drie spelers in de rotatie zijn 34, terwijl sterkhouder Elderson nog het huidige en volgend seizoen heeft voordat er drops kunnen ontstaan.

Wat betreft die slapende geduldige reus, hoewel hij vaak roept dat hij dat niet is, blijkt hij dat toch wel te zijn. Hoe kan je anders zo'n vermogen vergaren? We lopen een groot risico dat hij een paar seizoenen gaat domineren, veel goede spelers met lage salarissen en een vermogen waar Elon Musk jaloers op zou zijn. Misschien wel een goede bijnaam

This Post:
00
307556.16 in reply to 307556.15
Date: 02/05/2021 12:45:04
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
516516
Second Team:
The Milk
Inderdaad, dit seizoen en volgend seizoen zijn de jaren voor titelkansen en daarna weer wat overbruggingsjaren. Voorlopig helaas enkel een cup winst en een "regular season" winnaar dat niet verzilverde in de playoffs. Maar mijn constante DBA presence is ondertussen ook wel een belangrijk doel voor me.

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
00
307556.17 in reply to 307556.16
Date: 02/05/2021 12:50:24
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
472472
Second Team:
De Grote Spelers
Het is zeker niet zo dat alleen maar een cup of titel iets waard is. Jarenlang overeind blijven op het hoogste niveau, stabiel zijn is ook een uiterst bijzondere prestatie. In sommige opzichten misschien moeilijker dan een paar jaren tanken en vervolgens all-in gaan om daarna weer een paar jaren in winterslaap te gaan.

This Post:
00
307556.18 in reply to 307556.17
Date: 02/05/2021 14:31:38
Los GansoS
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Ik denk dat de rode kant wel een pittige 2e seizoenshelft heeft waar weinig fouten gepermitteerd kunnen worden.
Ik ben wel benieuwd naar mijn concurrentie. Net gekeken naar mijn 6 key spelers. Gemiddelde hiervan is 140.3 tsp.

@cow, weet jij nog wat jou gemiddelde was van jou core team toen je de b3 won?

From: Cowstreet

To: Peja
This Post:
00
307556.19 in reply to 307556.18
Date: 02/05/2021 15:17:30
South Dragons
II.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
South Dragons II
Dat is een behoorlijk gemiddelde. Het lukt je denk ik goed om hiermee de nodige angst in te boezemen bij de concurrentie:-)

TSP vertelt natuurlijk maar een deel van het verhaal. Ervaring, stamina en gameshape spelen ook een zeer belangrijke rol. En met name stamina en gameshape kunnen teams in korte tijd echt een stuk sterker maken en zijn eenvoudig op te pompen. Je zal vermoedelijk geen thuisvoordeel hebben, dus dat maakt het nog wel spannend denk ik. Maar al met al vind ik je wel de favoriet. Leuk om te volgen in ieder geval

Ik speelde met een 7-mans rotatie. Toen ik B3 won was het gemiddelde 140,6. Van Sonnen 147, Zunping 140, Lenssen 144, Roubinet 141, Riveros 142, Van Commenee 136, Bosnjak 134. Wel met shitload aan stamina en gameshape en de nodige experience toen het erom ging. Je zou eens moeten kijken straks in de playoffs hoe de wedstrijdratings zich verhouden.

This Post:
00
307556.20 in reply to 307556.19
Date: 02/05/2021 19:16:25
The Primoss RAMS II
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
7474
Second Team:
The Primoss Flyers
Ik kan iedereen wel gerust stellen dat mijn team niet goed genoeg is voor een kampioenschap.
Voor mij is het nog steeds niet helemaal duidelijk wat nou eigenlijk mijn beste starting 5 zal zijn.
Verder kan ik totaal niets doen op de TL,na dit weekend ga ik voor zo'n half miljoen de min in omdat ik deze week geen thuis-wedstrijd zal hebben.Mijn team is zeker te zwak heb slechts 2 backups die redelijk oke zijn,de overige backups zijn van een te laag niveau.
Mijn doelstelling aan het begin van het seizoen was het ontlopen van degradatie wedstrijden,dat gaat lukken ...dus ben ik tevreden.
Als alles erg meezit kan ik maximaal de finale halen,maar daarin zal het normaal gesproken eindigen.
Aan de andere kant zijn 3 teams simpelweg gewoon beter en schat ik Broodjezakk in als een team wat redelijk gelijkwaardig is.

Ik persoonlijk zie Los Gansos als favoriet ,voor wat het waard is


Last edited by Primoss at 02/05/2021 19:21:10

From: Peja

This Post:
00
307556.21 in reply to 307556.20
Date: 02/06/2021 03:14:57
Los GansoS
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Time will tell. Blessures en uit vorm kunnen nog een probleem gaan worden. Pas op dat je niet failliet gaat en je beste spelers te koop komen te staan, dat zou jammer zijn.

Advertisement