BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 22

Säsong 22

Set priority
Show messages by
This Post:
00
230880.97 in reply to 230880.96
Date: 12/23/2012 4:09:42 AM
Overall Posts Rated:
88
Jaha!

Har insett att så länge alla andra är kvar i cupen och får lätt motstånd har jag inget att sätta emot. Trots att jag matchade mitt bästa lag med hemmaplan kunde jag inte ens vinna mot avbytarna i Spångakillarna (nu menar jag alltså sista 10 min när matchen redan var körd.)

Har nu bestämt att för tillfället lägga mig vid lönegolvet för att sedan satsa mot slutet av säsongen. Vi får se hur den taktiken fungerar...

This Post:
00
230880.98 in reply to 230880.95
Date: 12/23/2012 5:46:42 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Hur är det med experience?
Har fått för mig att det påverkar FT skyttet också. Ditt lag är ju lite yngre och fräschare än många andra gubblegioner i SBBL :)
Vi ligger på 70% denna säsong, en liten dipp från senaste säsongerna (trots att truppen blivit bättre på FT) så kanske att BB:arna har ändrat nån detalj istället?

This Post:
00
230880.99 in reply to 230880.98
Date: 12/23/2012 7:02:00 AM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Där är du nog inne på något jag har förbisett! Det rimmar på något sätt logiskt om det spelar in och det stämmer att mina ungtuppar inte har så bra exp. Då är det bara att dra upp exp. lite, det är ju gjort i en handvändning... =)

Fast om BB har ändrat något med FT vore det nästan bra. I BB är FT = 1 orimligt dåliga. Du kan plocka vem som helst mellan 10-75 år från gatan och jag lovar att den personen otränad kan gå in och få i kanske 7 FT/100 försök, dvs bättre än en med FT 1 i BB. Å andra sidan är det bara att träna upp FT till 6 så är spelaren plötsligt hygglig FT-skytt. Över 10 är nästan bara onödigt att träna då effekten är marginell sett till ansträngningen i träning. Så nu ska jag sluta gnälla och koka julmat istället.

From: Rosen
This Post:
00
230880.100 in reply to 230880.99
Date: 12/23/2012 3:50:57 PM
Overall Posts Rated:
7373
Själv var jag helt övertygad om att jag var färdig med BB efter lördagens torsk.. Skador på 2 starters å ändå ledning hela matchen bara för att torska på sista skottet.. Va så jävla tröttsamt.. MEn sen glömde jag sälja alla spelare, så vi kör på ett tag till ;)

Silver Seekers har inte fått ut max ur sin spelartrupp... istället för att dumpa spelarna kanske man skulle byta coach... vad e grejen med grundoffensiv/Base Offence? De verkar ju varken kunna anfalla inside eller outside...

Tippar 44-20 till oss i interconf-spelet

From: ArgenTum

This Post:
00
230880.101 in reply to 230880.100
Date: 12/24/2012 3:32:40 AM
Overall Posts Rated:
88
Tja, det är väl så enkelt att jag inte har pengar att köpa riktigt bra spelare, dvs de som presterar riktigt bra i förhållande till sin lön, utan får nöja mig med sådana som är riktigt bra i försvar men har lite sämre anfall.

Har senaste tiden exprimenterat runt lite med olika anfall/försvarsuppställningar som du kan se om du kikar på matcherna denna säsong, utan att riktigt kunna hitta någon jag tycker funkar.

Men jag håller med om att i senaste matchen hade jag nog tjänat på ex motion. Men det är inte alltid lätt att veta.

Frånsett det har jag ändå ingen chans som jag ser det att ta mig upp till 5:eplatsen, och då är det ingen idé att spilla massa lön i onödan, utan istället spara ihop och sedan köpa de där bättre spelarna för sin lön som jag inte har råd med just nu.

Så det är inte att jag har gett upp, utan bara tänker prova en annan strategi. Om nu inte även jag glömmer att sälja. ;-)

This Post:
00
230880.102 in reply to 230880.101
Date: 12/25/2012 3:29:52 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Du vann mot mig iaf =)

Satt och velade mellan att spara spelare till nästa svåra cupmatch och spela bästa laget. Satt även och grunnade på att slänga upp en 3-2-zon, men det blev inget av det. Kompromisser är sällan bra i BB och så snart jag såg din SG och SF skjuta utifrån visste jag att det var kört. Fast hade du inte satsat på en CT hade det nog blivit jämnt.

Synd att du känner att du behöver sälja av, fast jag kan förstå dig. Jag avskyr spelare som Morales. Svarta och mörkblå nuffror på skills, oavsett var de sitter, är aldrig kul. Hoppas du hittar en strategi, TSS var alltid vidriga att möta i tvåan - d-fence all the way och du har ju faktiskt presterat ganska bra betyg hittills denna säsongen.

Nåväl, för egen del var det synd att börja G8-turnén, a.k.a. the trip to the dark side, med att torska mot näst-sisten . Men ge mig bara lite flyt med cup-matchen denna veckan så ska jag ta i av bara h-e nästa vecka!

God fortsättning alla BB-fans. Nu ska jag mysa med 18-åringen jag fick av min fru i julklapp - mrs. Laphroaig =)

This Post:
00
230880.103 in reply to 230880.102
Date: 12/25/2012 4:41:37 PM
Overall Posts Rated:
88
Jo, iom att jag ska sälja av kunde jag lika gärna CT ändå. Å andra sidan kör jag mitt TO på PG nu, så hade jag ställt upp bästa laget hade jag kanske vunnit även på normal. Och jag valde 2-3 trots att det är oklart om det är bättre inside än man-man, därom tvistar ju de lärde.

Offensivt isolera outside, har fortfarande ingen aning om vad det faktiskt gör (jo, jag förstår vad det gör i teorin), tycker inte att Shuwei tog många fler skott som det var tänkt.
Ville vinna en match till för att ha en buffert mot steady bbk elites, så jag inte måste slå dem i nästa match, om jag nu inte hittar mina drömspelare tills dess.

Ang Morales är det det jag menar, jag har inte råd att köpa en som har bra skills allround, de enda jag har som passar där är nyförvärven Rawangpa (som är gammal) och Shuwei (som är den spelare jag letat efter sedan jag började spela spelet, kommer aldrig att sälja honom, för all del inte perfekt, men mycket, mycket bra för sin lön.) Det är också därför jag säljer av. Räknar med att gå 300k plus varje vecka, med de pengar jag redan har bör det i slutet av säsongen räcka för att köpa ca 2 bra spelare + reserver för att hålla mig kvar. Med bättre lottning i cupen sen kan jag bli svår nästa säsong (om jag klarar kontraktet...)

Så tro verkligen inte att jag har gett upp!!

Ha det så trevligt med din "älskarinna", själv ska jag snart lägga mig bredvid min fru och spela "ticket to ride" på paddan. God Jul och God natt!

This Post:
00
230880.104 in reply to 230880.103
Date: 12/26/2012 5:42:23 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Isolation offense har jag inte fått någon ordning på alls. Testade inside isolation sist och trots att min PF har riktigt högt i både driving och inside skott (vilket på formuen påstods vara nyckeln till att inside iso ska funka) så sköt han sämre procent än under samtliga andra taktiker denna säsong. Inte ett formproblem heller, form 9. Outside iso brukar för mig innebära att PG tar en massa skott, man kanske ska tolka det som att de helt enkelt inte får fram bollen tillräckligt snabbt och så får de hetsa fram ett skott i slutet av klockan?

Sen vet jag inte om Buzzerbeaterspelare är väldigt likadana i allmänhet eller vad det är. Även jag fick en het dam i julklapp. Hon var inte riktigt legal i åldern men plus i kanten för förpackningen (Mackmyra reserve)... och sen blev det Ticket To Ride Europe. :)

This Post:
00
230880.105 in reply to 230880.104
Date: 12/26/2012 11:07:34 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Isolation-anfall går väl ut på att försöka isolera sin bäste anfallare och ge honom bollen. IS eller JS/(JR?) tillsammans med Driving(och Handling) används för att han ska skapa sitt eget skott. Sen om han inte kommer åt ett bra skott så beror det säkert på spelarens Passing vad han gör. Högt i Passing och han kan skapa assist till öppna medspelare eller så väljer han ett svårt skott och procenten sjunker därmed. Det är iaf min tes. Självklart spelar motståndarens försvar roll.

Jag fick ingen flicka i julklapp, varken ung eller gammal, drickbar eller njutbar. Hej!

This Post:
00
230880.107 in reply to 230880.106
Date: 12/26/2012 3:04:52 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Hm.. det är möjligt. Har alltid tänkt att han skulle inte passa vidare bolljäveln utan ta skottet själv :)
Men han har i alla fall respecteble (7) i passing. Riktigt hög driving/inside shot/handling. Fick därför för mig att han var som klippt och skuren för en inside iso taktik, men han var ju istället helkass i gammal fin RBK tradition :)
Sen är det ju så skumt att det inte funkar med outside iso på C positionen. Jag vet att det är många Centrar även högt upp som har dåligt outside försvar, borde ju bli en sån enorm mismatch, typ liknande de som man ibland ser med Patient.
Sen ska man förstås komma ihåg att GIF som jag mötte har ett bättre lag än mig, det är fullt möjligt att hans PF har exceptionellt bra försvar också.
Olika Iso kombinationer är ju förhållandevis vanligt i amerikansk basket ändå, och eftersom BB är därifrån så tänkte man att det kunde ha en vettig roll i spelet men vete fan hur man får det att funka.
En Center med 16-17 i driving, någon som har sett nån sån på transfern på sistone? ;)

Nä... åter till ritbordet med en McAllan....

Advertisement