BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 40

Säsong 40

Set priority
Show messages by
From: Closeman

This Post:
00
289692.96 in reply to 289692.94
Date: 10/9/2017 5:10:00 AM
Overall Posts Rated:
4747
Får man obegränsat med pengar när man är EGM eller. :+( Här känner man sig fattig i jämförelse. Största satsningen i SBBLs historia är det helt klart så får väl kalla er Real Knätofs hädanefter. Och favoriter till titeln blir ni såklart, men vi ska göra vårat bästa så får vi se vart det räcker.

From: Lövet

This Post:
00
289692.97 in reply to 289692.94
Date: 10/9/2017 5:54:00 AM
Overall Posts Rated:
5050
Hade samma tänk också till när väl jag skulle göra comeback, har inte tänkt vara något medelmåtta men väntar lite till med att stärka upp det sista Har lite träning kvar innan det känns vettigt att förstärka mera.

From: rufferto

This Post:
00
289692.99 in reply to 289692.97
Date: 10/9/2017 9:01:04 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Lite kul att höra småpikar från de som varit nere i div 2-3 och tankat pengar i säsong efter säsong. Påminner om NBA tänket - "Championship or bust". Typ Philadelphia om de nu någonsin får fram ett riktigt lag. Svårigheten är väl som IOW att lyckas ha bra lag säsong efter säsong och ta sig till final efter final. Att bygga om kontinuerligt osv... åtminstone jag har stora problem med det, nu kom allt på en gång då hela startfemman fyllde 34 samtidigt... Bara ljusen i tårtorna knäcker ju en normal lagbudget.

...Kommer ni förrästen ihåg hur mkt skit Rosen fick för sina titlar? B)

From: Lövet

This Post:
00
289692.100 in reply to 289692.99
Date: 10/9/2017 9:26:50 AM
Overall Posts Rated:
5050
Haha, om man ändå kunnat tanka och haft ordentligt med pengar Håller mig till planen och ser hur långt man räcker

This Post:
00
289692.101 in reply to 289692.99
Date: 10/9/2017 10:00:07 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Ja, jag minns hur han fick en del pikar, och högst troligen för att han hade ganska hög svansföring i forumen själv.
Han hymlade aldrig om vad han gjorde och varför. Hans väg ledde honom till mästerskap, det kan ingen ta ifrån honom.
Men som tur är så ser inte alla vägen till framgång på exakt samma sätt. Alla definerar inte framgång på samma sätt heller.
En del hade kanske varit nöjda med 9 silver i SBBL, medan andra slitit sitt hår och gett upp efter 4 raka förluster.

Att tanka använde jag mig också av nån säsong, det var den absolut tråkigaste någonsin och jag hoppas slippa det framöver.
Samtidigt så måste laget, precis som för IOW och Ratu och flera med oss, föryngras och det är inte gratis i dessa tider.
Visserligen får vi en del slantar för våra 32+:are eftersom de har en del skill, men man måste lägga ett par tre, fyra miljoner extra för att få en hyfsat likadan spelare i ålderspannet 25-28. Det säger sig självt att det inte går, åtminstone jag har inte råd med det.

De som klarat sig bäst ekonomiskt senaste åren är de som tränat, och haft en bra spelarutveckling eftersom priserna ökat så har värdet av träningen ökat.

This Post:
00
289692.102 in reply to 289692.101
Date: 10/9/2017 10:22:49 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
...Han var ju lite av ett praktarsle ibland om man ska tala klarspråk. :D
Med tanke på all upprustning i konferensen så lockar det ju ändå att pröva det här med tankning. Jag är ju redan dumsnål med löner så behöver inte skala av så mycket mer heller. Men då missar jag ju chansen på ytterligare ett cupsilver. DÄR är mitt riktiga mål, flest cupsilver vinner. Ja förutom psykiskt krigföring mot Skene då. Fast där ligger jag också på ett silver just nu efter lördagens insats.

From: Jokehim
This Post:
00
289692.103 in reply to 289692.100
Date: 10/9/2017 10:44:19 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Nu köpte jag in en guard så att jag åtminstone slipper köra med 10k spelaren, som man fick efter att ha gjort tutorial, från start
Gammal spelare men vinner man några matcher brukar man få in 50-100k ytterligare i publikintäkter så är nog värt det.

This Post:
00
289692.104 in reply to 289692.103
Date: 10/9/2017 11:53:23 AM
Overall Posts Rated:
4747
Han ser bekant ut ;)

This Post:
00
289692.105 in reply to 289692.101
Date: 10/9/2017 12:16:43 PM
Overall Posts Rated:
4747
Jag kan bara hålla med, likheterna mellan Knätofs och Loyks satsningar är slående. Men jag respekterar ändå båda eftersom de varit transparenta med vad de försökt göra och i att de utnyttjat systemet. De spelar enligt de förutsättningar som finns. Men kan man håva in runt 2,5 mille per säsong netto efter spelarköp m.m. känns det ju på något sätt lite fel. Det är ju dock som Manon säger, att det inte är lätt att ha intresse kvar efter att man enbart samlat i några säsonger, jag hade säkerligen inte klarat det.

Ser man ur ett spelperspektiv är det nog ganska destruktivt om folk tror att framgångskonceptet är att "inte göra något" i 10 säsonger. Förmodligen tycker ingen att det är kul att ha ett lag som bara tankar, vilket leder till att man vill logga in så sällan som möjligt för att slippa se eländet. Dessutom tror jag att minst 9 av 10 skulle lägga ner under tankningen eller när satsningen är slut.

Samtidigt är det såklart svårt att stävja ur ett spelperspektiv, även om jag tycker BB har gjort många bra saker för att försöka göra det. Höga transferpriser ser jag faktiskt som en sådan sak. Det måste ju samtidigt vara möjligt att bygga upp ett lag från grunden och att kunna avancera genom seriesystemen och etablera sig på en högre nivå. Men här kommer svårigheten, hur ska man ur ett spelperspektiv kunna gynna långsiktighet och ge möjligheter att avancera samtidigt som man inte ska kunna gå från att vara ett mediokert lag till världsklass på en eller ett par säsonger? Det här behöver man nog fundera vidare på från BB:s sida.

Men jag säger inte att det är den enda vägen att nå framgång på, långt ifrån. Har ju gått ganska bra för bland annat oss ändå. Det jag dock gillar med Knätofs satsning är att man nu försöker köra på ett annorlunda sätt (om än lite dopat) men det ska bli intressant att se hur effektivt det är, speciellt om/när han får chansen i B3. :)

Last edited by Closeman at 10/9/2017 12:23:26 PM

This Post:
00
289692.106 in reply to 289692.105
Date: 10/9/2017 1:46:43 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Skillnaden mellan Rosen och Manon är rätt stor dock då Manon valt att vänta med att flytta upp tills hans spelare är färdigtränade medan Rosen bara minimerade utgifterna och sen köpte in spelare med höga löner och offrade kommande säsonger. Rosens strategi lär inte fungera längre då spelare med jättelöner inte är i det närmaste gratis nu och det var väl det som förklarade Rosens framgångar, dvs att han köpte spelare med höga löner för låg kostnad och därför backade rejält från lönekostnader och inte från dyra transferkostnader.

Advertisement