Eller väl framför allt den avslappnade diskussionen som framför allt fanns i serie II.4's forum som saknas idag. Att den saknas beror till stor del på att användarantalet både för BB och andra liknande managerspel minskar. Är övertygad om att det går att skapa ett aktivare forum och därifrån öka intresset kring spelet, speciellt med tanke på krisen som Hattrick befinner sig (till stor del förorsakat pga chockhöjningar på supporterpaketen). Vad som Hattrick visar på är att många till stor fortsätter spela p.g.a. forumaktiviteten och är inte överraskande att många ger upp när aktiviteten i både allmänna och supporterforum minskar.
Landslaget är något som bidrar till en del aktivitet i Hattrick och även om det inte kommer så väldans många vassa talanger i svenska draften så går det antagligen att skapa ett vasst landslag och få igång ett ökat intresse utifrån detta. Är dock svårt göra landslagen så pass intressanta att man kan bygga upp stark "farmning" (vilket jag tror kan ske utan att offra sitt egna lag även om tränare är dyra). Tråden som Manon starta upp förra säsongen visar på att det finns intresse kring en landslagssatsning och har man några eldsjälar som håller liv i det så tror även jag att det går få fram ett riktigt starkt landslag. Finland är ju i absoluta toppen utan att tillhöra de största nationerna i BB, dock har de mer än dubbla antalet lag än Sverige.
Men tror som sagt att ett aktivt forum där alla känner att man kan vara delaktiga kan lyfta svenska BB och det är antagligen långt ifrån omöjligt att nå upp till samma antal aktiva användare som i Finland även om jag får intrycket att basket som sport är mycket större i Finland än Sverige, dock börjar det förändras något med damernas framgångar senaste tiden (vilka väl inte är i nivå med Finlands herrlandslag dock).
Försöker gärna bidra med att skapa mer intresse kring BB även om jag inte vet riktigt hur jag kan göra det utöver att spamma forumtrådar