En riktigt kul avslutning på säsongen i år och dåframförallt i B8. Om G8 på senare tid försökt satsa på att bli lite mer av Premier League, eller La Liga, så är B8 mer som allsvenskan. Kvaliten kanske inte alltid är den bästa, men nästan varje match gäller nåt och spänningen är alltid på topp.
Jokehim möter oxarna i en kamp om seriesegern. Det ska dock väldigt mycket till för att Oxarna ska kunna ta en tillräckligt stor seger för att nå toppen, samtidigt kanske det kan vara värt en liten uppoffring från Oxarnas sida för att få Skene (eller högst osannolikt ECC) i konferenssemin. Mitt tips är att Joke kör en TIE, medan Oxarna kör en normal för att försöka försvara andraplatsen.
Vattjom böter ett ECC som kämpar för sin överlevnad. CT utlovas av ECCs coach. Frågan är hur VAT resonerar? Ska man satsa med en normal för att öka segerchansen, eller chansar man på en TIE. För att en seger ska betyda något krävs ju att Oxarna samtidigt förlorar sin match. Förlorar mitt ECC så går vi en säker kvalförlust till mötes.
PhX mot RBK är utan tvekan omgångens match. Segraren har en god chans på femteplatsen (räcker med ECC-förlust), medan förloraren får äran att möta ett av hela ligans bästa lag, GIF, i kvalet. Ska man ha någon chans där så behöver man nog komma in md en TIE i bagaget. Blir det crunch mot crunch så är nackdelen att om ECC vinner så är även vinnaren förmodligen bränd i kvalet. Helt klart en underbart klurig match.

G8 ser inte riktigt lika intressant ut, men bjuder fortfarande på en hel del spänning. Den analysen överlåter jag till någon annan. :p
Last edited by chespirito at 11/10/2012 4:21:03 AM