Förvisso sant. Men vore än bättre att man värnade om nya användare genom att inte tillåta att man köper på sig spelare med extremt hög lön.
Tycker precis samma borde gälla gamla användare i så fall. Det finns ingen rim och reson i att man ska behöva sparka en spelare man köpt direkt efter ett slutspel. Det är direkt spelrtörande i mitt tycke, medan när en nybörjare gör det så påverkar det bara det egna laget (och eventuellt något landslag).
Har föreslagit i Suggestions forumet att man ska införa lönetak. Man kan lägga detta i relation till lönegolvet, t.ex. maxlönen för laget får inte överstiga 2.5*"player salaries floor", eller i relation till intäkter och utgifter, t.ex. maximala utgifter får inte överstiga 1.2*intäkter (för kommande vecka).
Det skulle verkligen göra spelet klart roligare enligt mig!
Jag tycker dessutom att man borde lägga in en parameter när man närmar sig slutspel/kval.
Ju närmare ett slutspel/kval borde en inköpt spelare ej prestera på maxnivå, samt att övriga spelare i laget dras ned.
Men iofs så är förslaget ovan kanske bättre då det skulle leda indirekt till mycket positivt, och mina tankar är då onödiga.