Det måste vara riktiga foliehattar som fått för sig att stamina har med GS att göra...
Sen fattar jag inte vad du menar med minuter under off season.. Allas GS nollställs ju... skulle då den nollställda GS:en ha sublevels? Dvs att alla är på 7, men vissa kan vara på stark 7:A å andra på svag?
Att det hänger ihop med tidigare veckor är ju däremot helt riktigt. Du har ju med dig förra veckans GS inkl sublevels.. har du helt maxad GS, dvs högsta möjliga 9:A så klarar du ju en sänking utan att gå ner till 8 å du klarar en rejäl sänkning men ändå bara gå ner till 8.
Fixar du sen perfekta minuter veckan efter så ligger ju inte dina usla minuter från tidigare veckor och förstör nåt.. däremot så är det ju inte givet att du går upp i GS eftersom din sublevel kan varit på gränsen till en nivå lägre GS.
Det som händer första veckan på säsongen när alla spelare står på exakt samma GS är det jag använder mig mest av för att förstå GS. KFUMs minuter betydr då i mina ögon att spelaren fick för många minuter.
Sen kan man välja om man vill tro på att olika spelare har olika intervall för hur många minuter som är optimalt, eller om man vill tro på att GS är ganska random.. dvs, med runt 65 minuter är det väldigt stor chans att du går upp i GS, men ingen garanti, precis som 80 min kan ge GS-ökning men oftast inte.. Å skulle det vara så att 75 min orskar en sänkning för en spelare ena veckan, men en höjning för samma spelare veckan efter... ja då blir det ju lite jobbigt...