BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 21

Säsong 21

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
224570.501 in reply to 224570.500
Date: 10/31/2012 5:12:54 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
I mina ögon är 9 helt klart så de räcker. De skadar ju inte med mer men jag skulle helt klart lägga krut på PA ist. Sen kan man ju alltid sätta upp han för lite mer JS träning sen om man känner att lönen börjar bli väl hög.
Man vill ju helst inte de blir en spelare som får för hög lön för att sen inte platsa i nå lag utan glider runt å sätter nybörjare i konkurs innan han går i pension för ingen vill ge en miljon för han.

Okej.. Hur hög tycker du passing ska vara då? Och vad ger högre JS och JR på en inside-kille?

From: Jokehim

This Post:
00
224570.503 in reply to 224570.501
Date: 10/31/2012 5:59:28 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Testade att räkna lön med hjälp av Buzzer-manager. Denna är troligen lite överskattad. I nuläget är prediktionen 234k som center.

Klistrar in Kents skills igen:
Jump Shot: prominent Jump Range: respectable
Outside Def.: awful Handling: proficient
Driving: strong Passing: average
Inside Shot: phenomenal Inside Def.: stupendous
Rebounding: stupendous Shot Blocking: respectable

Tre skills extra i JS gör att Kent behåller sin C lön men får 250k i lön som PF och byter position. Alltså +15k i lön för tre skills.

Tre extra skills i handling gör att Kent även med bonuspop i driving behåller sin lön. Alltså gratis lönemässigt även med tre steg bättre handling. Detta är även fallet om man höjer passing.

Passning och handling kan man med andra ord höja utan att riskera högre lön. Sen hur mycket bättre Kent blir pga dessa skills är en svårare fråga att besvara. Enligt Buzzer-manager ska Kent ännu inte vara cappad men höjer han IS, ID eller rebounding är risken uppenbar att han cappar så det är ingen vidare bra idé att fortsätta träna detta.

Ett skäl att inte träna JS är att risken för att poppa i IS och cappa på köpet. Kent borde klara av några pop i JS däremot utan att cappa.

Jag tänkte föreslå träning av shot blocking men även här riskerar 1-2 stegs ökning att Kent cappar.

Oavsett vad man tränar Kent i lär det vara segt men är antagligen mindre segt träna alternativa skills än huvudskills oavsett. Hade jag haft Kent och åkt ner i tvåan som Hammarby gör hade jag lagt all fokus på att träna Kent och offrat en del förluster i serien. Största problem är väl att Hammarby har ytterligare en väldigt bra insidespelare som kanske har större behov av att träna inside än Kent men skulle ändå ge Kent ett par säsonger outside och eventuellt hamna i tvåan ett par säsonger med rejält lönetung center.

From: rufferto

This Post:
11
224570.504 in reply to 224570.497
Date: 10/31/2012 6:06:46 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Det är ju liksom inte nog med att du har fel, du har en sån dryg ton medan du har fel som gör det svårt att bara skita i att svara...
Som jag skrev har jag tränat dem helt eller delvis. Räknar man bort free throws och kondition så är det en spelare som inte fått pop (PG). Och vad är det för "cred" du pratar om egentligen? Är knappast konstigt att köpa in en spelare och träna vidare.

Vad gäller 2-3 zonen så får du leta upp matcher själv, eller ännu hellre, skit i att prova den.

This Post:
00
224570.505 in reply to 224570.504
Date: 10/31/2012 8:11:21 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Kent borde enligt min mening få träna upp PA till 8-9, det skulle göra honom oerhört svårstoppad i en Low Post eller Look Inside. Lägg därtill en bonuspop(?) i handling och driving och du har PA 9, DR 9, HA 10. Därefter skulle jag pumpa på med 1on1 för guards(inte forwards) för att öka DR/HA och minska risken för en pop på IS som ev cappar spelaren.
Kommer han själv inte till avslut så kan han servera de andra med fina pass istället.
För en landslags C eller PF skulle jag vilja säga att minst 12 i DR och HA vore att föredra.
Sen lider kanske Kent av den låga OD (men hamnar sällan i foulproblem så detta skulle jag nedprioritera) så något pop där skadar heller inte.
Men det bör även passa in mot resterande TO i laget så kör på det som passar laget bäst tycker jag. Du har redan gjort mer än nödvändigt för Kent och svenska landslaget tycker jag, så du behöver inte känna "kravet" att behöva utveckla honom mer. Även om det såklart uppskattas =)
Tror väldigt många underskattar kombinationen hög DR/HA(9+) och PA(7+) på sina insidespelare. Därmed inte sagt att jag VET hur det är, utan det är bara så jag upplever det med mina spelare och mitt lag.

From: Rosen

This Post:
00
224570.506 in reply to 224570.504
Date: 10/31/2012 12:07:49 PM
Overall Posts Rated:
7373
Med Cred menar jag att påstå att halva nöjet är att träna och bygga spelare, som om du hade ett lag med spelare som du tränat och byggt.

This Post:
00
224570.507 in reply to 224570.505
Date: 10/31/2012 12:34:53 PM
Overall Posts Rated:
66
Vill först och främst klargöra att jag naturligtvis menar att hans passning är det som behövs filas på. Hans handling är för tillfället på en fullt tillräcklig nivå för en spelare av hans kaliber, sen kan man alltid önska att han varit ännu bättre tränad när han kom till klubben.
Det gav utan tvekan mer än vad jag trodde att "avslöja" hans egenskaper här på forumet. Har fått en hel del respons av många kunniga managers som kan detta spelet bättre än mig. Bara att tacka och ta emot! Min nuvarande situation med en så pass lovande lirare som Liljenborg i truppen (utöver Killmar) skvallrar tydligt om att jag vill satsa på svensk BB-baskets framtida insidespelare. Jag måste ta mig en rejäl funderare på hur jag vill gå vidare med min träning av dessa herrar och vad jag bör satsa på för att gynna båda två!

This Post:
00
224570.508 in reply to 224570.507
Date: 10/31/2012 2:46:37 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Riktigt bra diskussion du fick till genom att våga visa hans förmågor. Hoppas du känner att du fick lite mer på fötterna av de andra coacherna. Jag följer också med i diskussionen och försöker ta till mig lite till min egna killar. ;)

From: etxjowi
This Post:
00
224570.510 in reply to 224570.503
Date: 11/1/2012 12:31:53 PM
Overall Posts Rated:
99
Jag måste få fråga: Hur kommer det sig att om man ställer in "Depth charge until 4th" en spelare som är uppsatt som förste reserv kan spela 48 minuter? Jag försöker hantera PT.....

Advertisement