Hej
Det finns massa trådar i svenska hjälpforumet som täcker allt du behöver veta. Det är verkligen värt att läsa genom om du vill ge spelet en chans. Kan säga att BB är riktigt kul och engagerande när man väl kommit igång.
Alla har väl lite olika syn på vad som är rätt och fel att göra i början men jag ger dig min version så har du något iaf.
Man kan säga att spelarna delas in i två grupper.
Outside spelare (PG), (SG) och (SF). SF är delvis inside spelare också men jag tycker speciellt på lägre nivå att SF kommer till mer nytta med en outside spelare.
Inside spelare är då (C) och (PF).
Jag skulle börja med att fixa några unga spelare, 18 år förslagsvis. Antingen till inside eller outside och träna. På övriga positioner kan du köpa in lite äldre billiga spelare som presterar bra. Så som träningen fungerar i BB så måste alltså spelarna spela minst 48 minuter (en hel match) på en position för att få träning. Man kan bara träna en förmåga per vecka. Det är alltså helt onödigt att ha unga lovande spelar i hela laget.
Börja med att sätta dig in i vilka förmågor som är viktigast för varje position. Finns att läsa i denna tråden t.ex http://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thread=118426&m=7
I övrigt så är taktikvalen till match baserade på inside och outside också. Har du starkare outside bör du spela outsideanfall och möter du ett lag med stark inside så är inside förvar att föreslå.
Kan säga att din spelare Stefan Håkansson (23412299) verkar vara en liten guldklimp. Antingen kan du använda honom och träna upp eller sälja för att få loss pengar till andra investeringar.
Har du några frågor så är det bara att höra av dig.