BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 16

Säsong 16

Set priority
Show messages by
This Post:
00
181358.5 in reply to 181358.1
Date: 4/19/2011 1:08:32 PM
Overall Posts Rated:
8080
Trashtalket kan börja...

ECC slickar just nu såren och laddar för ett nytt försök att nå det efterlängtade guldet. Vägen fram till en eventuell final blir antagligen något tuffare än den senaste säsongen, men samtidigt hoppas vi kunna konkurrera bättre mot Bissy om dom blir finalmotståndare.

Det ska bli riktigt kul att få möta SBK igen. Även om Oxarna listas som min rival så ser jag SBK och GIF som mina stora rivaler i SBB, så det ska bli kul att få stångas med SBK igen. ;)

Vattjom har jag bara mött en gång tidigare och då avgick jag med segern, så jag ser ingen anledning att inte fortsätta på det invanda spåret. Di Blåe har jag aldrig mött tidigare, så det blir en ny erfarenhet att tvåla till dom gul och blå.

Er övriga har jag ju rutin i att besegra, så även där tycker jag att det låter som en bra idé att köra i invanda spår.

Välkomna till en ny spännande säsong grabbar!

This Post:
00
181358.6 in reply to 181358.5
Date: 4/19/2011 1:27:47 PM
Overall Posts Rated:
2929
Jag har faktiskt ECC som min rival :)
Just nu rankas vi som 3a i landet, lite lågt för min egen smak men efter att ha piskat upp förra årets 2:a redan i inledningen stiger vi förhoppningsvis i rankingen!

This Post:
00
181358.7 in reply to 181358.6
Date: 4/19/2011 1:41:14 PM
Overall Posts Rated:
8080
Jag har faktiskt ECC som min rival
Just nu rankas vi som 3a i landet, lite lågt för min egen smak men efter att ha piskat upp förra årets 2:a redan i inledningen stiger vi förhoppningsvis i rankingen!

Att du kommer att börja med förluster mot din rival, TV-match, samt Kalle, i din comeback i SBBL måste kännas riktigt jobbig. Fast du ju är van.

From: Rosen
This Post:
00
181358.8 in reply to 181358.6
Date: 4/19/2011 1:49:56 PM
Overall Posts Rated:
7373
Oxhill, ECC och Wellington är på min dödslista i år. Torskade båda mötena mot de förra året.

Vattjom har 8-1 på mig i seriespel, inklusive en slutspelsmatch. Så där har man lite revansch att utkräva.

Den här gången ska inte Tautrimas "Vandrande vålnaden" Charkinas kunna störa oss.

Slamdunkers som jag ser som överlägsen seriesegrare kommer jag lägga mig mot.

Joke och Di Blåe har jag lätt för (3-2 i seriematcher)

Löneminskningarna böev inte riktigt så stora som jag hade hoppats på, eller så hade min Center fått en del träning förra säsongen. Hade hoppats att han skulle gått ner till runt 170k.

Är lite väl lönetung just nu, å letar egentligen en gubbe till, men vi börjar serien så här så får vi se. Går ju iaf fortf + varje vecka.

Konstaterar även att var det nåt år man skulle åka ner från SBBL, så va det fan förra säsongen. Snacka om att II:orna ser sjukt svaga ut i år.

Den nya regeln om "lönegolv" gör mig lite osäker kring om jag verkligen ska tanka nästa säsong eller inte.

Hade tänkt mig att håva in 7-8 mille och ett fint förstaval i draften.

Premiärlaget sätts nog under kvällen.

Inga förändringar i truppen förrän efter påsk.

Lycka till alla.

This Post:
00
181358.9 in reply to 181358.8
Date: 4/19/2011 1:51:30 PM
Overall Posts Rated:
7373
En fråga också. Game shape blev ju nollställt igår. Men visst är det så att man inte kan ha högre än Respectable på lördag också?

This Post:
00
181358.10 in reply to 181358.9
Date: 4/19/2011 2:49:58 PM
Overall Posts Rated:
7373
Ett Turkiskt Div.V-lag utan träningsojekt köpte precis en värlskänd tränare med lön på 35k för typ flera miljoner.

Så jäkla bra det funkar med de här tränarna som ökar i lön varje vecka

From: Jokehim

This Post:
00
181358.11 in reply to 181358.10
Date: 4/19/2011 7:00:03 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II

Man gör verkligen allt för att sabba för lag som vill träna spelare. Är ju nästan omöjligt köpa nivå 7 tränare och inte torska allt för mycket ekonomiskt. Detta eftersom man får rätt dåligt betalt när man säljer några säsonger senare och man samtidigt tappar i resultat om man lägger pengarna på tränaren istället. Hjälper ju inte heller att extra effekten sägs vara låg med nivå 7 tränare. Trist att träningsstrategin ska straffas så sjukt hårt.

From: Mannen

This Post:
00
181358.12 in reply to 181358.11
Date: 4/20/2011 1:28:41 AM
Overall Posts Rated:
7575

Man gör verkligen allt för att sabba för lag som vill träna spelare. Är ju nästan omöjligt köpa nivå 7 tränare och inte torska allt för mycket ekonomiskt. Detta eftersom man får rätt dåligt betalt när man säljer några säsonger senare och man samtidigt tappar i resultat om man lägger pengarna på tränaren istället. Hjälper ju inte heller att extra effekten sägs vara låg med nivå 7 tränare. Trist att träningsstrategin ska straffas så sjukt hårt.

Jag tycker ni är lite hårda. Det behövs lite kostnader förknippade med optimal träning annars skulle alla köra det. Det där med att "sabba för lag som vill träna" tror jag berör alla lag då alla vill träna spelare. Idag är det dock en avvägning och inte bara rakt av självklart att alla ska köpa den högsta nivån på tränare.
Jag tycker dock att det borde finna fler skyddsnät, det borde komma tio varningar minst om man råkar slå in en nolla för mycket när man ska sälja eller köpa spelare elller hyra personal.

/Mannen

This Post:
00
181358.13 in reply to 181358.12
Date: 4/20/2011 2:51:01 AM
Overall Posts Rated:
7373
Asså, det jag har problem med, är att en totalt inaktiv manager som råkat få en hel del pengar pga av att han hållt sitt lag levande ett par säsonger kan gå in och skaffa spelets bästa tränare.

Laget har inte ens gjort en enda spelarförsäljning eller köp. Inte byggt ut arenan osv..

Kan tycka att det skulle kunna finnas "achievements" i spelet på nåt sätt. Du måste ha hunnit uppfylla vissa kriterier innan du kan skaffa en viss nivå på tränaren. Du måste ha uppfyllt vissa kriterier för att få köpa spelare över ett visst belopp osv...

Så inte nån bara kan vakna till, bränna sina pengar och sen lägga ner.

Priset på tränaren har jag inget jätteproblem med, det var fler som budade och fanns säkert kandidater som jag inte hade kunant klaga på. Tycker bara det är jäkligt synd å se en av de bästa tränarna bara fungera som ekonomiskt svart hål

From: Lövet

This Post:
00
181358.14 in reply to 181358.8
Date: 4/20/2011 5:23:27 AM
Overall Posts Rated:
5050
Hehe vi är redo ser även att ni har blivit våra rivaler så vi är redo ;) blir verkligen ingen lätt säsong och varje seger man kan få med sig lär bli viktig nu när inga bot lag finns på vår halva.

From: sku88an
This Post:
00
181358.15 in reply to 181358.14
Date: 4/20/2011 5:12:02 PM
Overall Posts Rated:
2929
För någon som tror sig vara lite duktig så är det ett jäkla tjat varje säsong om att de ska lyckas slå oss... trots att det inte hänt under modern tid.
Men jag ser fram emot att piska dig Jacob, iom att du inte kunde slå oss när vi inte hade broiler ska det bli kul att se din desperata satsning nu när jag kommer med ett starkt lag o inte bara lite folk jag plockat ihop 15 min innan matchstart.

Jag hoppas förresten du noterat att du för en gångs skull fått äran att besöka kontoret, jag höjer dock ett varningens finger för att dina spelare troligen kommer stå helt hänförda hela matchen. I början kommer de beundra vår oerhörda fina arena, som till skillnad mot Glaskulan har både väggar, golv och tak. Resterande matchen kommer de bara stå o titta på när mina killar leker ut dessa så kallade idrottspojkar som motvilligt bär GIFs matchtröja.

Advertisement