BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Meste SBBL-spelaren?

Meste SBBL-spelaren?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
173261.5 in reply to 173261.4
Date: 4/3/2011 3:07:42 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Kollade igenom själv hur många matcher Tobias Gerdgård spelat. Totalt är han uppe i 320 matcher, varav 219 i SBBL. Av dessa är 206 seriematcher, 12 slutspelsmatcher och en kvalmatch. Numer är han en "rotationsspelare", men får fortfarande hyfsat med speltid (runt 50 minuter seriespel per vecka gissar jag), så det kommer att bli några matcher till innan han blir invald i vår Hall of Fame.

Grymt! Hur kunde du kolla det?

Genom att utnyttja att jag var trött och inte orkade göra något vettigt, så jag räknade helt enkelt ihop matcherna säsong för säsong. :)

:D

This Post:
00
173261.6 in reply to 173261.5
Date: 10/8/2011 2:26:43 PM
Overall Posts Rated:
8080
Tobbe fortsätter att få hyfsat med speltid i SBBL och idag gjorde han än av sina bättre matcher med 25 poäng och 9 returer mo toppkonkurrenten Oxhill!

Han är nu uppe i 384 seriematcher. Av dessa är 275 i SBBL, varav 17 slutspelsmatcher och en kvalmatch. Räknar men med Kalle så bör han vara en bra bit över 400 tävlingsmatcher. Tobbes mål just nu är

1. Nå 20 slutspelsmatcher i SBBL
2. Nå 400 seriematcher
3. Nå 300 matcher i SBBL

Mål 1 kan gå att nå i år, medan mål två behöver minst en säsong till.

This Post:
00
173261.7 in reply to 173261.6
Date: 10/8/2011 5:27:50 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Grattis!

This Post:
00
173261.8 in reply to 173261.6
Date: 10/9/2011 5:13:55 AM
Overall Posts Rated:
7575
Coolt! Han är dock fortfarande lite utom tävlan då det inte finns så många lag från den tiden kvar, eller har jag fel? Ge det 10 säsonger till så är chansen större att någon kan utmana, även om jag tror de flesta har gjort sig av med sina tidigaste spelare.

/Mannen
This Post:
00
173261.9 in reply to 173261.8
Date: 10/9/2011 6:00:31 AM
Overall Posts Rated:
8080
Coolt! Han är dock fortfarande lite utom tävlan då det inte finns så många lag från den tiden kvar, eller har jag fel? Ge det 10 säsonger till så är chansen större att någon kan utmana, även om jag tror de flesta har gjort sig av med sina tidigaste spelare.

Jag tror faktiskt att det blir extremt svårt att utmana honom eftersom det är svårt att platsa i SBBL med de egenskaper Tobbe hade när han spelade sina första säsonger. För att hitta en eventuell utmanare får man nog leta hos Bissy och möjligen SBK, men jag tror inte man hittar någon där heller.

This Post:
00
173261.10 in reply to 173261.9
Date: 10/9/2011 6:12:46 AM
Overall Posts Rated:
7575

Jag tror faktiskt att det blir extremt svårt att utmana honom eftersom det är svårt att platsa i SBBL med de egenskaper Tobbe hade när han spelade sina första säsonger. För att hitta en eventuell utmanare får man nog leta hos Bissy och möjligen SBK, men jag tror inte man hittar någon där heller.

Han var 32 nu va och hade spelat i 14 säsonger? Du har spelat i SBBL sedan säsong 6?
Det vill säga för att utmana behöver man en 21 åring som under säsongen utvecklas till något liknande den här (16623876). Sedan spela honom lika länge som du gör och lite till under tiden man håller sig kvar i SBBL. Svårt, men inte omöjligt. Eller tänker jag fel?

/Mannen
This Post:
00
173261.11 in reply to 173261.10
Date: 10/9/2011 6:18:54 AM
Overall Posts Rated:
8080

Han var 32 nu va och hade spelat i 14 säsonger? Du har spelat i SBBL sedan säsong 6?
Det vill säga för att utmana behöver man en 21 åring som under säsongen utvecklas till något liknande den här (16623876). Sedan spela honom lika länge som du gör och lite till under tiden man håller sig kvar i SBBL. Svårt, men inte omöjligt. Eller tänker jag fel?

Du tänker rätt. Självklart är det inte omöjligt, men svårt. Speciellt med tanke på att han kommer att få speltid minst en säsong till.

This Post:
00
173261.12 in reply to 173261.11
Date: 10/9/2011 8:50:13 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Gällande antal matcher är det förstås helt klart möjligt konkurrera. Ett 18-årigt TO sitter ju i regel på 11-12:e plats i laget och räcker det för att få en match kan man ju enkelt klara av att spela alla matcher under en säsong. Även andrapositionen kan man ha ytterst ung spelare från tidig ålder. 10k spelare som backup på någon position i SBBL är ju inte orimligt.

Ett problem däremot kan bli att det i framtiden blir allt färre lag som kan hålla sig kvar säsong efter säsong i SBBL. Tror dock att ekonomiska fördelen av att spela i SBBL är så stor att det relativt fåtalet lag från division II som kan konkurrera med de villkoren gör det möjligt att klara sig kvar trots generationsväxling. Blir synnerligen intressant se om Bissy kommer försöka klara sig kvar eller om han halvt medvetet tar steget ner denna säsongen. Han verkar däremot inte lägga ner med BB då han lägger krut på att bygga upp nya spelare och därför tappat i slagkraft.

This Post:
00
173261.13 in reply to 173261.12
Date: 10/9/2011 9:26:53 AM
Overall Posts Rated:
8080
Tror dock att ekonomiska fördelen av att spela i SBBL är så stor att det relativt fåtalet lag från division II som kan konkurrera med de villkoren gör det möjligt att klara sig kvar trots generationsväxling.

Trodde att den myten var död så här dags. Av de lag som var i SBBL när diskussionen var het för några säsonger sedan så är vi bara ett fåtal kvar i SBBL och minst ett av dom, SBK, har varit nere i II och vänt, så att det skulle vara så omöjligt att ta sig upp är helt enkelt inte sant. Till det ska man ta att den ekonomiska fördelen att vara uppe i SBBL kommer att bli allt mindre. Det är bara se på hur många av topplagen som just nu går plus/minus noll eller t.o.m. back. Det kommer alltså att bli allt svårare att hålla sig kvar i SBBL i säsong efter säsong. På det så har jag svårt att se att någon skulle få för sig att låta en relativt kass spelare få några minuter varje match för att möjligen slå ett rekord efter några år, utan det måste trots allt vara en spelare som är konkurrenskraftig på sin position, annars kommer man helt enkelt att åka ur serien.

Bissy är för övrigt ett utmärkt exempel på att det kostar att ligga på topp och då låg dom ändå i topp under en period där det faktiskt gick att göra grymma pengar i SBBL.

From: sglinkan

This Post:
00
173261.14 in reply to 173261.8
Date: 10/10/2011 4:50:20 PM
Overall Posts Rated:
4141

Inte riktigt alla iaf!

(773687)
Player History
Points 03/10/2007 säsong 2 Scored 52 points in a League Game against Mörby Gangstaz

Han kan även skryta med följande prestation: Scored 63 points in a League Game against Hoop Hoop Hooray

Har iofs inte spelat i högsta serien hela tiden, men han har varit klubben trogen...

;-)

Edit: Glömde en fin prestation till från samma spelare: Scored 50 points in a National Tournament Game against Glaskulans IF...

Last edited by sglinkan at 10/10/2011 4:52:51 PM

"Luck har nothing to do with it..."
From: Mannen

This Post:
00
173261.15 in reply to 173261.14
Date: 10/10/2011 4:56:00 PM
Overall Posts Rated:
7575
Nice! Han lär ju typ kvala in på meste svenske spelare iaf. Om du har tid över någon dag är det ju bara att börja räkna matcher =)

/Mannen
Advertisement