BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Nederland - Tsjechie -- de nabeschouwing

Nederland - Tsjechie -- de nabeschouwing

Set priority
Show messages by
From: Nick

This Post:
00
162318.5 in reply to 162318.4
Date: 10/25/2010 5:08:31 PM
Overall Posts Rated:
6868
Toch vindt ik het een aparte loss..

Bijvoorbeeld: Wij spelen een Look Inside tactiek, waardoor onze Inside Aanval sterker is (in de statistieken). Om exact te zijn, 2 hele niveau's hoger dan hun Inside Verdediging. Daarbij komt ook nog eens dat we een hogere offensive flow hadden. Dan lijkt het me normaal dat er wel wat meer gescoord wordt namens de C's. Het is namelijk niet waar dat onze C's onder doen voor die van hun. Sterker nog, salaris bewijst het tegendeel.

Ook zo vreemd vind ik de PP100 op de C posities. Ik begreep altijd dat dit gebaseerd is op de skills van beide positie's van beide teams. Nouja, ons salaris op de C positie is ongeveer het dubbele dan dat van hun, dus kan ik er wel vanuit gaan dat onze C skills beter zijn dan die van hun. Hoe kan het dan dat er zo'n groot verschil zit in de PP100?

Daarbij komt ook nog eens dat onze outside verdeding sterker was dan hun outside aanval. Oké, onze IV niet als hun IA, maar dat is dan ook het enige in de statistieken wat tégen ons werkt, als ik het even goed zie..

Het kan zijn dat ik teveel aan de statistieken denk, maar daar is naar mijn mening het spelletje wel op gebaseerd..
Als iemand het anders ziet als ik, hoor ik het graag! Want ik vind dit eerlijk gezegd een redelijk vreemde uitslag..

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: BB-Patrick

To: Nick
This Post:
00
162318.6 in reply to 162318.5
Date: 10/25/2010 5:22:13 PM
Overall Posts Rated:
506506
PP100 is niet direct gebaseerd op de skills.

Zowel de team ratings als de matchup ratings zijn het resultaat van de wedstrijd. Dat wil zeggen dat ze pas na de wedstrijd worden gegenereerd als een soort van samenvatting. De PP100 is een weergave van de gemiddelde kwaliteit van de schoten die de speler(s) op een bepaalde positie genomen hebben. Deze kwaliteit van de schoten is weer afhankelijk van vele factoren, waaronder de individuele skills, de skills van je teamgenoten, de skills van je tegenstanders, maar ook bvb je pace, de shotclock, vermoeidheid e.d.

Gezien de PP100 hebben zij over het algemeen een beter kwaliteit schot kunnen nemen op alle posities. De exacte oorzaak is wel lastig te benoemen omdat daar zoveel factoren bij betrokken zijn.

From: Nick

This Post:
00
162318.7 in reply to 162318.6
Date: 10/26/2010 2:31:40 AM
Overall Posts Rated:
6868
Hmm ok, dankjewel Patrick! Zo'n duidelijke uitleg, dat het bijna past in het "BB-zegt:" topic ;)

Nu weet ik in ieder geval hoe het helemaal zit met PP100. En tsja, wat dan de precieze reden is voor het verlies....?

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.