Kent borde enligt min mening få träna upp PA till 8-9, det skulle göra honom oerhört svårstoppad i en Low Post eller Look Inside. Lägg därtill en bonuspop(?) i handling och driving och du har PA 9, DR 9, HA 10. Därefter skulle jag pumpa på med 1on1 för guards(inte forwards) för att öka DR/HA och minska risken för en pop på IS som ev cappar spelaren.
Kommer han själv inte till avslut så kan han servera de andra med fina pass istället.
För en landslags C eller PF skulle jag vilja säga att minst 12 i DR och HA vore att föredra.
Sen lider kanske Kent av den låga OD (men hamnar sällan i foulproblem så detta skulle jag nedprioritera) så något pop där skadar heller inte.
Men det bör även passa in mot resterande TO i laget så kör på det som passar laget bäst tycker jag. Du har redan gjort mer än nödvändigt för Kent och svenska landslaget tycker jag, så du behöver inte känna "kravet" att behöva utveckla honom mer. Även om det såklart uppskattas =)
Tror väldigt många underskattar kombinationen hög DR/HA(9+) och PA(7+) på sina insidespelare. Därmed inte sagt att jag VET hur det är, utan det är bara så jag upplever det med mina spelare och mitt lag.