BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U-21 Sverige s32-33

U-21 Sverige s32-33

Set priority
Show messages by
This Post:
00
272858.458 in reply to 272858.455
Date: 11/30/2015 4:15:33 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Tycker det sag ganska fint ut i relation till vad som skulle kunnat ske. Kanns som att deras PF hade val kunnat fa till en 60p match och sa.

Vagat att starta Andreasson dock - grabben kan inte skjuta!

Andreasson är en av de bättre skyttarna outside. Så sjukt dåliga är vi där. Dock är han ingen stjärna att skjuta inside. Iofs har vi inte många bra skyttar där heller. :(

Tack för ditt inlägg. Gillar att höra vad ni andra säger om matcherna. :)

From: jacob_f

This Post:
00
272858.459 in reply to 272858.456
Date: 11/30/2015 4:17:21 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Tror inte du ska överväga köra annat än insidetaktik med Håkansson på PG. Speciellt Patient känns som ett dåligt alternativ då Håkansson rimligen tar många skott varje match.

Helt klart! Min förhoppning är att Håkansson inte ska behöva spela så mycket under matcherna när vi har bästa laget på plan. I denna match vad jag rädd att en inside-taktik skulle ta tvärstopp med deras starkaste sida som är inside.

Tack för ditt inlägg. :)

This Post:
00
272858.460 in reply to 272858.457
Date: 11/30/2015 4:18:33 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Förtydligande: Skrev fort. Menade förstås matchmotorcoachen, inte dig jacob_f. Du sköter dig! KÄMPA FAAAAAAAAAAN!

Jag förstod det! Så ingen fara. Kul att det finns coacher här som följer matcherna. Gör det oftare. Kom gärna med mer feedback på coachningen så vi kan utveckla den tillsammans. För jag är kass på den! ;)

KÄMPA SVERIGE!

This Post:
00
272858.461 in reply to 272858.450
Date: 11/30/2015 4:29:59 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Imorgon smäller det igen! Vi spelar på hemmaplan mot ett ungefär likvärdigt rankad lag. Dock har de två-tre fetare spelare än oss. Lägg sedan till att vi har två-tre av våra bästa spelare på skadelistan (typ som Arsenal)!

Vi ger oss inte. Utan vi kommer att försöka vinna med en CT och sedan går vi för att de vill spela med skytteutifrån och sedan ta alla returer med deras feta monster.

Många här är mycket bättre än mig coachmässigt. Är det någon som är sugen att förklara de olika taktikerna och vad för spelartyper som behövs till vardera taktik? Det skulle hjälpa mig väldigt mycket! :)

#Tackförattniallatränarsvenskt
KÄMPA SVERIGE!

God kväll! I inlägget här ovanför skrev jag allt som jag trodde och tänkte göra. Fast tvärtom. Dvs att jag trodde att de skulle spela inside, men skrev outside i meddelandet. Haha! De lär väl inte läsa här, eller?

Matchen då? Vi spelade normal på hemmaplan och förlorar ändå mot deras TIE.

Bara att inse att vi är riktigt utsatta då vi får skador på viktiga pjäser. Precis som vi har nu. Fast jag tycker ändå att vi försökte vinna ikväll!

Ni får gärna komma med feedback på matcherna vi spelare. Här är kvällens match, (35613).

Positivt från matchen:

1. Bjarnes betyg!
2. Pål å Glenns skytte de få minuterna de får spela.
3. Vi vinner returerna mot deras monster. Foch använde vi oss av tre under korgen samt högre satsning ;)

Negativt från matchen:

1. Vi har många som är svaga skyttar. Både inside- och outside. Vad ska man satsa på för taktiker då?
2. Att vi förlorar!

Nu håller vi tummarna att Säfén å Hasse tillfrisknar. Sen får de gärna maxa formen!

KÄMPA SVERIGE!

From: Jokehim

This Post:
00
272858.462 in reply to 272858.459
Date: 11/30/2015 4:39:56 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Om SGn har bra skytte kanske motion eller R&G hade funkat. Vid såna taktiker borde en skottusel PG tvingas ta få skott, eller har jag fel? Med Patient tar PG skott om man inte hittar passet och det är klart att han borde kunna göra med bra passing. Jag har aldrig förstått mig på hur patient ska kunna funka som taktik men kanske ett misstag från min sida.

From: Rosen
This Post:
00
272858.464 in reply to 272858.463
Date: 12/1/2015 10:24:43 AM
Overall Posts Rated:
7373
Vet inte hur det var i det här aktuella fallet..

Men känns som många u21-coacher före dig gjort misstaget att överskatta sin möjlighet att vinna en match, och därmed slösat Ent.

Ent är ju så extremt viktigt känns det som, så ska man köra något annat än TIE så bör det vara genomtänkt.

OM jag t ex tänker att jag kanske vinner med normal mot crunch, att jag antagligen vinner med normal mot normal, att jag antagligen vinner med tie mot tie, men att jag kanske förlorar med tie mot normal... då skulle jag överväga en normal.

Men samtidigt skulle jag ta in hur spelschemat ser ut. Har jag t ex två omöjliga matcher kommande så är jag väl mer benägen att använda Ent.

Men generellt skulle jag köra TIE oftare än inte i de matcher där jag tror att jag trots normal kanske ändå inte kommer vinna.

Med skillnaden att du nu körde normal istället för crunch.. så känns matchen mot Bosnien lite som en slutspelsmatch.. specialtaktik både anfall och försvar, + gissa motståndarens taktik, + extra satsning.. Lite grann "Vi är chanslösa men jag ska fan göra allt för att försöka skrälla"..

Inte ett läge att köra normal utifrån den lilla analys jag gjorde nu. Men kanske hade du redan bedömt de kommande 3-4 matcherna som omöjliga eller sämre chans att vinna än mot Bosnien..

This Post:
00
272858.465 in reply to 272858.462
Date: 12/1/2015 12:45:41 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Problemet med detta lag då vi har vår största stjärna Säfén skadad är att vi inte har någon spelare som sticker ut på något särskilt sätt. Det gör att vi får försöka spela med våra allround spelare mot en del monster. Då blir det tufft enligt mig!

Förra säsongen hade vi faktiskt något fler speciella spelare däribland en C med högt IS. Idag är vårt högsta IS 15 på en spelare (dock dålig form :( ) sedan några på 12. Vår bäste skytt outside är Säfén med typ 12/12 i JS/JR.

Detta gör att vi ju egentligen får svårt att avgöra matcher tycker jag. Men vi gör vårt bästa och spelarna i stort ser mer spännande ut än förra säsongen!

This Post:
00
272858.466 in reply to 272858.464
Date: 12/1/2015 12:54:12 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Vet inte hur det var i det här aktuella fallet..

Men känns som många u21-coacher före dig gjort misstaget att överskatta sin möjlighet att vinna en match, och därmed slösat Ent.

Ent är ju så extremt viktigt känns det som, så ska man köra något annat än TIE så bör det vara genomtänkt.

OM jag t ex tänker att jag kanske vinner med normal mot crunch, att jag antagligen vinner med normal mot normal, att jag antagligen vinner med tie mot tie, men att jag kanske förlorar med tie mot normal... då skulle jag överväga en normal.

Min chans i denna match var högre satsning och hemmaplan. Jag gick för att testa att vinna. Dock visade det sig att det inte ens var nära då vi hade skadorna på nyckelspelare. Skulle alltså egentligen ha skitit i gårdagens match.

Men samtidigt skulle jag ta in hur spelschemat ser ut. Har jag t ex två omöjliga matcher kommande så är jag väl mer benägen att använda Ent.

Tyvärr såg jag bara gårdagens match. Idag har hela spelschemat kommit upp och det ser inte vidare enkelt ut i fortsättningen. Vi möter lag som är rankade:

12
44
21
93
14
84

Som sagt chansade jag på att Bosnien ändå var en av matcherna där vi hade chans att vinna. Därav normal.

Men generellt skulle jag köra TIE oftare än inte i de matcher där jag tror att jag trots normal kanske ändå inte kommer vinna.

Jag lär mig av mina misstag! Dock vill jag gärna vinna någon extra match istället för att bara vinna de matcher där jag ska vinna. Typ mot de sämst rankade lagen.

Med skillnaden att du nu körde normal istället för crunch.. så känns matchen mot Bosnien lite som en slutspelsmatch.. specialtaktik både anfall och försvar, + gissa motståndarens taktik, + extra satsning.. Lite grann "Vi är chanslösa men jag ska fan göra allt för att försöka skrälla"..

Lite så jag tänkte. Se mina svar ovan. :)

Inte ett läge att köra normal utifrån den lilla analys jag gjorde nu. Men kanske hade du redan bedömt de kommande 3-4 matcherna som omöjliga eller sämre chans att vinna än mot Bosnien..

Som sagt. Hoppas jag förklarat hur jag tänkte i svaren ovan.

Tack för din feedback! Alla sådan gör oss bättre!

KÄMPA SVERIGE!

This Post:
00
272858.467 in reply to 272858.462
Date: 12/1/2015 2:25:41 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Jag vann cupen med patient, både semi och final MEN… det hade kanske kunnat gå vägen med en annan taktik också, sånt är svårt att veta. Trots framgång i ett fåtal matcher så har jag fler exempel på misslyckanden med den taktiken, men jag ger mig inte, jag tycker det känns bra på papperet :)
Det är ju så vi spelar själva, in med bollen till den som har den sämsta försvararen på sig och sen clear out och stå och lurka i hörnet :D

This Post:
00
272858.468 in reply to 272858.467
Date: 12/1/2015 3:51:59 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
:)

Advertisement