BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 7

Säsong 7

Set priority
Show messages by
From: StefanL
This Post:
00
57862.456 in reply to 57862.455
Date: 2/21/2009 1:59:08 PM
Overall Posts Rated:
22
Det lär ju bli tuffare nästa säsong då slagpåsen BeB åker ner i trean :D:D:D

From: Mannen

This Post:
00
57862.457 in reply to 57862.455
Date: 2/21/2009 2:56:04 PM
Overall Posts Rated:
7575
Tråkigt att de ska ändra i matchmotorn då man analyserat o verkligen fått förståelse för hur den fungerar.... eller nåt

Nä men det ska la bli intressant o se vad dom hittar på, förhoppningsvis ger dom biförmågor större utrymme. Nu är det bara skytte/def o returer som räknas verkar det som. Iaf så ger det ju betydligt mindre att träna handling/passing har jag märkt :p
Haha, om det är någon i vår serie som skulle vinna på att de boostar betydelsen av handling/passing så är det väll du!

Vi ligger under i "battle of the loosers" mot Spångakillarna, vi spelar med bästa laget så jag hoppas på vinst nu!
Jag gick oxå in med "bästa" laget det gick hem trots något sämre betyg än Slamdunkers. Hoppas kunna få lite bättre betyg på rebounds nästa säsong med båda mina spanjorer i samma match.

Sglinkan ligger lågt inför matchen, han tippar Mosq som segrare... o nu ser jag att Mosq leder efter 1a Q med 16p o BB kommer bara med 5 spelare till start. Mycket vill ha mer lyder ett ordspråk som jag osökt kommer o tänka på när jag ser den inställningen ;)
Träning + inkomster för match har väl styrt denna matchning. Nu måste man ju heja på Mosq i sista matchen.... fast fasen vet om jag vill stångas med BB nästa säs också, kanske för att kräva revansch för 0-3 inbördes!

Ha de gött!
Ja jag hade varit mycket förvånad om BB skulle säga nej till de fördelar som bjuds, det ska inte finnas att man torskar i nästa match. Tyckte jag såg någon som räknat fram att du blir kvar i serien iaf? Kul för oss...

/Mannen
From: sku88an

This Post:
00
57862.458 in reply to 57862.457
Date: 2/21/2009 10:23:51 PM
Overall Posts Rated:
2929
Jo jag blir kvar,,, skönt att man la sig i sista matchen för o få aktiva lag till PO :)

Sjukt att du vinner... inget ont om dig Mannen men visst fan borde dom göra biförmågor mer betydelsefulla, visas ju inte minst i våran match. Vi är jämna men jag är sjukt mkt bättre i passing/handling, till ingen nytta. Wiiiiiiiiiiii :|

This Post:
00
57862.459 in reply to 57862.458
Date: 2/22/2009 1:55:11 AM
Overall Posts Rated:
7575
Jo jag blir kvar,,, skönt att man la sig i sista matchen för o få aktiva lag till PO
Ja det suger men som sagt är vi mycket glada att ha dig kvar...

Sjukt att du vinner... inget ont om dig Mannen men visst fan borde dom göra biförmågor mer betydelsefulla, visas ju inte minst i våran match. Vi är jämna men jag är sjukt mkt bättre i passing/handling, till ingen nytta. Wiiiiiiiiiiii
Jag håller med dig om att du borde vinna men jag tycker inte biförmågorna är helt värdelösa. Dina guards har mycket bättre handling passing än mina vilket gör att jag tappar 7 bollar mot dina 0 där, det är ganska stor betydelse och syns tydligt i matchrapporten i offensive flow. Jag är dock säker på att mina PF/C har betydligt mycket bättre handling/passing än dina och där vinner jag med 0-7 i turnovers. Här går dessa förmågor dock inte in i matchrapporten vilket bidrar till den till synes stora skillnaden.

Sedan kan vi se på machup ration att du hade över 50% på alla dina skott utom de som dina PF tog, till skillnad mot mig där bara SG och PF hade det. Detta kan ju bero på att dina killar är bättre scorers/defenders har mer rutin eller så är det helt enkelt så att de får bättre lägen pga passningarna.
Bara lite funderingar...

/Mannen

This Post:
00
57862.460 in reply to 57862.459
Date: 2/22/2009 5:10:12 AM
Overall Posts Rated:
2929
Yay, jag ska nog installera alkolås på datorn... men kul att dagen efter läsa vad man skrivit, ibland :)

Hmm nu ska vi se, jo det syns på flowet... men det verkar inte spela ngn roll för utgången av matchen, mer det jag klagade på.
Om man kollar på betyg i vårat outside skytte tex, så är vi rätt lika... men med mitt flow borde jag hitta o ta bättre lägen, trots det så har jag sämre skottprocent än dig. Det tycker jag är lite skumt o där hänger jag inte riktigt med på hur matchmotorn fungerar :)
Vad tror du? Är det slumpen på enskilda matchen eller ngt annat som påverkar det?

För övrigt, stabilt straffskytte du har! Du har också insett att det kan vara grymt avgörande i täta matcher antar jag :D

33 fouls o 4 starters utfoulade, inte konstigt att vi inte hängde med i OT :p

This Post:
00
57862.461 in reply to 57862.460
Date: 2/22/2009 6:07:51 AM
Overall Posts Rated:
7575
Morgontrött, eller suger jag på att förklara? ;)
Betygen används ju inte i sig i matchmotorn och betyget för flow baseras mycket kraftigt på PG handling/passing. Att du har bra passing/handling genererar noll TO för dig på guardsidan medans jag levererar sju bollar rakt i händerna på dig. Dina C och PF har nog inte lika bra passing/handling vilket leder till att de ger mig bollen sju ggr, detta syns dock inte i flowet på matchrapporten (varför kan man ju fråga sig?).

Sedan har jag förstått det som att matchup ratings är den procent man hade på skotten man tog under matchen!? I så fall hade du ju bättre skottlägen även om turen inte var på din sida.

Jo jag tycker det känns ganska värt att träna lite straffar i tvåmatchveckorna, kondis räcker ju med 1 gång per säsong känns det som...

Fouls är ett aber och jag vill mest träna OD för att få ned antalet, men en av mina rookies från förra säsongen måste få upp sitt skytte lite så vi får se hur det blir den här säsongen. Har även konstaterat att jag har väldigt dålig procent på treorna vilket troligen beror på att jag inte tränat så mycket JR, så kanske blir lite av det med... frågan är bara hur man får veckorna att räcka till...

/Mannen

This Post:
00
57862.462 in reply to 57862.461
Date: 2/22/2009 1:40:32 PM
Overall Posts Rated:
2929
Var ganska morgontrött, klockan ringde redan vid 9 för att jag skulle kunna se skidskyttet..

Jag hänger med bättre nu i dina resonemang! :)

BB ser ut att inte ha några som helst problem med Mosq i avgörande matchen! Grattis till avancemanget säger vi! :)

This Post:
00
57862.463 in reply to 57862.462
Date: 2/22/2009 2:22:46 PM
Overall Posts Rated:
22
inte någon direkt oväntat utgång av finalserien. kul att få vara med som statist ändå!

This Post:
00
57862.464 in reply to 57862.463
Date: 2/22/2009 2:31:34 PM
Overall Posts Rated:
4141
Du var allt med mer än som statist!

Fortsätt med den träning du bestämt dej för så ses vi snart i PRO, om jag lyckas hålla mej kvar dvs...

/SG

"Luck har nothing to do with it..."

This Post:
00
57862.465 in reply to 57862.464
Date: 2/22/2009 3:36:19 PM
Overall Posts Rated:
7575
Så du signar med SG, jag har alltid trott att det var en felskrivning...
Att du bara råkade komma åt ett "g" där av misstag...

Grattis btw!

/Mannen
This Post:
00
57862.466 in reply to 57862.465
Date: 2/22/2009 6:21:00 PM
Liverpool Knicks
II.1
Overall Posts Rated:
66
Kommer nog att köra ett Year of the Dog nästa säsong och introducera spelare som inte är färdiga för A-laget ännu. Passa på...

Last edited by Rob jones at 2/22/2009 6:21:22 PM