Tack för analysen.
Angående 2-3 zon har jag nog fått lite dåligt självförtroende. Tycker att jag brukar köra man-man (så även i förra matchen) utan egentlig effekt.
Sen hade jag lite otur (oskicklighet?) att få två spelare som gör mycket poäng och är fina för deras köpesumma, men som tyvärr foular alldeles för mycket. Har nu lärt mig att verkligen titta på antalet fouls.
Ang offensiv taktik håller jag med om att ingen riktigt förstår hur den fungerar, men jag tycker att jag haft bra resultat med den taktiken och jag tycker inte 99 poäng i förra matchen och 101 poäng i denna betyder att jag har dåligt anfall, jag ser det som att jag förlorade matcherna på dåligt försvar.
Ang TO så har jag betydligt högre offensivt flyt, så jag borde inte ha så många TOs tycker jag. Jag ser detta som otur.
En sak jag visste att jag var svag i är straffskyttet, där kan jag nog nästan tycka att jag förlorade första matchen.
Jag valde också spela inside med en spelare med lägre lön, men för att få upp försvarsbetyget för att få stopp på dem inside. Tror kanske att det var rätt val(?)
Orsaken att jag kör isolera outside är för att min SF är stark outside och även min PF, förstås även min PG, men visste att joggböle har bra försvar outside, så jag ville ha mycket skott utifrån av SF och PF och anser att jag fick detta med denna taktik. Tycker alltså återigen inte att jag förlorar detta i offensiven. (Men om ni har rätt, är det kanske för att jag tänker så som jag faktiskt förlorade. Tål att tänkas på.)
Tycker ändå jag fick fina betyg.
Jaja, dags att sälja av och bygga upp ett nytt lag. Antagligen bör jag acceptera att jag måste bygga ett LI-lag för att ha en bra chans att etablera mig i SBBL. Det är bara så tråkigt att det är så, men som sagt, jag får nog bara acceptera det.
Ska fundera på om jag måste sälja Song Shuwei, blev fäst i honom, men kanske är det dumt att fästa sig vid en spelare med 190k i lön, iaf i II.