Det som hänt, är att lagen Hammarby och Lindö på vår sida har blivit mkt bättre sedan din vinst.
Vi andra har stått mer eller mindre stilla får jag nog påstå. Kollar man på spelarna så har de flesta mer TSP nu än för några säsonger sedan, och högre löner också...
Jag har haft nästan samma lag även jag, och några av mina spelare har "sakta" blivit bättre, men chansen att utmana blir bara mindre och mindre.
Vi har helt enkelt halkat efter lite igen vi gamla rävar ;-)
Nu får vår sida 4 av 5 nya lag till nästa år, och ett av de lag som går upp är en riktigt slagpåse(i nuläget iaf) som går upp och det verkar inte som det finns varken spelare eller kapital eller arena att prata om... går rakt upp redan nu andra säsongen. Får se var hen hamnar, hos röda eller blå.
Och den plats som går till det lag mest bästa record (20-2 +953) och som inte vinner sina finaler och går upp på det sättet är troligen tvåan i samma konferens och lika mycket slagpåse de... inte direkt något bra betyg till bredden i landet.
Trillar du ner i den serien så är du tillbaka i SBBL redan vid All-star-breaket ;-)
"One extra promotion spot will be awarded to the team with the best regular season record (conference ranking being the most important criteria)."
- Det borde betyda att Postmans 20-2 +953 som slutade tvåa i sin konf, hamnar efter det förlorande laget mellan Victorem(20-2 +877) och Boliden(20-2 +767) som gör upp i finalen II.2 och som vann sina resp. konfar.
Skulle Eksjö 22-0, förlora finalen i II.3 så tar de den platsen. Även BC Puuks 21-1 i II.1 tror jag vinner finalen, så de räknas också bort.
Vi har sen några mer rutinerade lag som kommer ta platserna från de andra tre divisionerna.
Det är ohyggligt vad tiden går långsamt när man åkt ut tidigt i slutspelet med både SBBL-laget och Utopialaget och säsongen draaaaar ut på tiden!
Let the silly season begin!
Bara att bryta ihop och komma igen Jokehim!
Last edited by _wella_ at 7/3/2025 12:36:41 PM