God morgon BB-maestros! En underbar dag gryr, en dag som är planerad helt utifrån BB-slutspelet. Grabben väckte mig 06:00. Tröttsamt, men då kunde jag å andra sidan gå genom mina taktiska alternativ. Blir nog till att pröva nåt nytt. 18:30-20:30 ska jag isolera mig från omvärlden och se den största matchen hittills i klubbens BB-historia.
Klubbens hardcore-fans Stojan och Vlade satt förresten hemma hos mig igår och kollade den där Beck-filmen, där yugo-maffian åker hem till den grekiske restaurangägaren och säger "eyyyy Greeeeeeeeeeeeeeken!", på repeat. Dom mumlade något om att "hälsa på Fanoureas", men som den naive manager jag är fattade jag 0. Om Fanoureas verkar konstig idag så vet jag alltså ingenting om det...
I övrigt noterar jag att formen är sådär. Jag inbillar mig att laget fortfarande lider av den där träningsmatchen som började så okristligt tidigt för några veckor sedan då a-laget fick spela scrimmage utöver de vanliga ligamatcherna. Varken Tungström eller Bugalski har riktigt hämtat sig efter den maratonveckan.
Slutligen funderar jag på att investera i supporter. Har kört supporter på Freekick.org i 8 år, men det spelet är helt olidligt numera. Om BB är statiskt vad gäller uppdateringar är Freekick maniskt, vilket inte passar en trög långtids-strateg som mig själv. Fast ett sådant viktigt beslut kan ju kräva några månaders betänketid!
Lycka till alla lag som har matcher ikväll!