Nu är truppen uttagen till första matchen! Tyvärr har vi skador på tre av våra bättre spelare. Alla tre är outside-spelare! Lägg till att nästan ingen av de jag tänkte ta ut till första truppen hade högre än respektabel form.
Nä. Det hade helt klart kunnat se bättre ut. Men vi ska göra det bästa av situationen!
Här nedan är truppen som tar sig an första matchen.
Inside-spelarna: Pål Widerer
(36171322)Typ stjärnan i laget. Detta fastän han är ett år yngre än sina konkurrenter!
Torvald Thorstensson
(36171275)Kille som är väldigt allround på sina inside-förmågor. Kan också springa igenom sina motståndare.
Örjan Månholt
(36171177)Örjan var inte ens påtänkt att ingå i en u-21. Men så fick han fina höjningar i slutet samt lite bättre form än de andra. Sedan är han bygd på ett lite annorlunda sätt än vår andra inside-spelare. Han kan skjuta på "distans" enligt hans förmågor. Vi får se om han kan göra det under match. Kuriosa: Örjan har tränats en del av mig då jag köpte han för att rädda svenska spelare.
SF-kandidat: Mikael Sunesson
(36171202)Mikael var inte heller påtänkt för några veckor sen. Men hans ägare visade mig honom och påtalade hans styrkor. Jag testade och tror han kan bli viktig som SF-kandidat framförallt. Han är till och med listad som det.
Outside-spelare:Magnus Håkansson
(36171389)Här har vi också en talang utöver det vanliga. Dock är hans potential förödande för fortsatt utveckling efter u-21! Magnus kommer att få spela en del fastän han också är ett år yngre!
Zitha Lata
(36171285)Guard som inte gör bort sig när han närmar sig korgen eller ska ta någon retur (fast tro inte att nivåerna är skrämmande höga! ;). Zitha skulle nog inte tagit plats i truppen om vi haft alla spelare tillgängliga!
Johan Andreasson
(36171261)Lite liknande spelare som Zitha. Tog den sista platsen i truppen denna vecka. Skulle aldrig varit aktuell för match redan om vi inte fått skador på starkare spelare. Precis som för Zitha.
Vad tror ni? Är ni nöjda eller missnöjda?
KÄMPA SVERIGE!