Vet inte om jag får en så mycket svårare väg, egentligen. Och med det menar jag att alla vägar i slutspelet är svåra. Sayre och Connolly är hemska att möta, Polymeris kan inte vara helt oäven han heller, men jag har dålig koll på honom. Jokehims grabbar är ju dr. Jekyll & mr. Hyde. Mosar allt ena stunden och förlorar oförklarligt mot ett gäng P -99or nästa stund.
Mina egna spelare är värsta material-lirarna. För att lyckas behöver de hemmaplan, rätt lyfttryck i bollarna, att deras egna mammor har snörat skorna och att domarna har fått massor av hembränd sprit i mutor. Nu hade vi även förmånen att TDL i sista seriematchen, samtidigt som konkurrenterna fick ta i mer. Jag har ju två vägar att försöka gå - satsa allt mot Jokehim och ha en hygglig chans att sedan få förlora mot Vattjom (Sorry, rufferto, men Vattjom är starka på hemmaplan) eller chansa på en PON för att ha skuggan av en chans mot Vattjom i en eventuell Conf-final.
Att ens planera för att vinna en eventuell SBBL-final känns bara utomordentligt fånigt.
Jag ser fram emot nästa års GE-tweak. Får SB en större betydelse, samtidigt som LI-offense blir mindre effektivt, så har jag plötsligt ett lag som inte längre är tvärtemot allt vad BB-gudarna rekommenderar...