BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > "Second team"

"Second team"

Set priority
Show messages by
This Post:
00
254203.5 in reply to 254203.4
Date: 1/15/2014 4:10:16 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Samma här, för egen del hade det varit sjukt kul att joina en Schweizisk liga, har kompisar där nere, spelat själv en del osv... plus att jag slipper byta bort RBK om det blir permanent flytt :)

Ja, och sen kanske vi äntligen slipper en del botmatcher om det rensas upp lite... sånt är trist.

From: Lövet
This Post:
00
254203.6 in reply to 254203.5
Date: 1/15/2014 4:39:05 AM
Overall Posts Rated:
5050
Vi ställer oss också väldigt positivt till detta! Skulle nog kunna göra det hela mycket mer intressant än vad det är i nuläget. Sedan kan det säkert gynna BB.

From: _wella_
This Post:
00
254203.7 in reply to 254203.6
Date: 1/16/2014 4:36:14 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Initiellt var jag emot förslaget, vet egentligen inte varför, mer en känsla.
Men när jag senare försökte argumentera mot mig själv så upptäcker jag att jag nog tycker tvärt om iaf.
Jag utgår från: att alla inte kan bli nöjda, det ska främja BB och försöker ignorera mina egna känslor.

Som jag ser det finns det några argument som sticker ut lite extra.
Det är de små nationerna som riskerar att få massa duktiga(?) utländska managers som snabbt tar sig upp i seriesystemen och kommer att ta kol på den inhemska konkurrensen.
Indien har använts som ett exempel. De har 28 aktiva managers, det skulle betyda att max 28 utländska managers skulle anlända. TROLIGEN är de bättre (erfarenhet mm) är många inhemska och kommer redan nästa år att konkurrera. Toppdivisionen har 16 lag, div 1 har 64, så troligen skulle toppligan redan efter nästa säsong ha 4-8 utländska managers.
Men det skadar nog inte Indien som BB-nation, tvärtom. Det kommer in massa nya draftees, de tränas med största sannolikhet och kanske kommer forumen att börja florera (visserligen på engelska) och chansen att nya indiska managers får en utmaning och stannar kvar ökar.
Om man upplever att utländska lag tagit över nationens toppliga så får man väl se till att ens landsmän sluter upp och petar ner dessa. Kan bli ett populärt rekryteringsknep =)
Att de utländksa managerna inte kan ta sig till BBB tycker jag är bra. Det är ett sekundärt lag, och kanske, då menar jag kanske ska man efter en lång period, säg 5 säsonger, få chansen vid varje ny säsong, att välja sitt sekundära lag som sitt primära? Då kan man inte spela BBB med det första laget, och har man gjort det så får man inte byta.
Tanken är att OM man lyckas väl med det sekundära laget så finns risk att man bara släpper det första vind för våg, vilket inte är bra. Nåja, ett sidospår...
Ett annat argument är tankning/farming. Det låter befängt att tro att det finns tillräckligt många managers som tillsammans med ett annat lands managers bestämmer sig för att träna upp respektives unga TO till NT-spelare...
Att bestämma sig för att "sabba" för ett annat land, genom att köpa NT-spelare, U21-spelare eller blivande NT/U21-spelare och INTE träna dem, paja GS osv, låter också befängt. Det skulle dessutom krävas enorma insatser med massvis med managers från ett land för att stoppa en annan nation, och i så fall blir det bara de små nationerna som ev. kan drabbas, och de har inget med toppen att göra hur som helst. Kom ihåg att folk betalar för detta andra lag... att då slänga bort det tror jag inte är särskilt lockande...
Däremot kan det leda till att man bestämmer sig att träna upp NT-spelare, ganska lockande, och i en mindre nation är det lättare att göra samtidigt som du inte pajar för ditt första lag som du fortsätter att konkurrera med! Då kan effekten bli att vi får ytterligare en drös med spelare som har för hög lön för att kunna spela i bra lag i högstaligan, utan de får hålla till i näst högsta serien i ett "farmarlag". Nu jobbar ju BB med att förhindra detta, men kommer troligen inte att kunna förhindra lag i näst högsta serien att ha NT-spelare. Ska man inte få satsa för att ta sig upp?!

Några managers kommer säkert att välja lite större nationer för att få mer konkurrens, kanske också för att språket underlättar, tänker framförallt på USA eller engelskspråkiga länder. BB hoppas nog på att de flesta som väljer att starta ett andra lag väljer en mindre nation och de är nog inte helt fel ute...
De flesta användarna kommer från en stor nation - de väljer nog en mindre för att få en ny utmaning.

Hur många här skulle skaffa sig ett andra lag? Svara nu helt ärligt, skulle ni betala en "halv" supporter (+ supporter om ni inte redan har det) för ytterligare ett lag och var skulle ni då starta laget och vilken skulle vara er huvudsakliga plan?

This Post:
00
254203.8 in reply to 254203.7
Date: 1/16/2014 5:37:37 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Bara kort: Skulle det kosta något utöver supporter paketet? Det har jag isåfall helt missat.
Spontant tycker jag det borde räcka med supporter paketet för att få tillgång till 2:a laget.

This Post:
00
254203.9 in reply to 254203.8
Date: 1/16/2014 8:33:48 AM
Overall Posts Rated:
4747
Låter positivt, enda nackdelen jag kan komma på är att det i framtiden lär kommuniceras på engelska på forumen. Vet inte om jag kommer orka skaffa ett nytt lag men kanske provar på att köra i ett större land, skulle vara kul med en ny utmaning. Och jag tror inte heller man måste betala något extra för att få ett nytt lag så länge man har minst 60 dagar kvar på supporterpaketet, däremot om man vill ha supporter även med det nya laget kan man köpa det till reducerat pris.

This Post:
00
254203.10 in reply to 254203.9
Date: 1/16/2014 9:09:12 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Och jag tror inte heller man måste betala något extra för att få ett nytt lag så länge man har minst 60 dagar kvar på supporterpaketet, däremot om man vill ha supporter även med det nya laget kan man köpa det till reducerat pris.

Så var det ja... my bad!

This Post:
00
254203.11 in reply to 254203.10
Date: 1/16/2014 11:23:07 AM
Overall Posts Rated:
88
Jag tror att jag skulle skaffa ett lag i USA. Försöka ta mig uppåt i systemet och samtidigt köpa lovande svenska spelare och träna till LL. Få mer utmaningar och lära mig mer om spelet.

Jag skulle även önska att det vore lagligt att köpa spelare från det sekundära laget. Om inte direkt pga fusk, så från ett annat lag om spelaren en gång sålts. Då skulle man få lite lättare att hitta de spelartyper man vill ha. Ser faktiskt inget skäl att detta inte skulle kunna fungera.

This Post:
00
254203.12 in reply to 254203.11
Date: 1/16/2014 11:56:07 AM
Overall Posts Rated:
8080
Det är ju egentligen i början, när laget är nytt, som utmaningen är roligast så jag säger ja.

This Post:
00
254203.13 in reply to 254203.8
Date: 1/16/2014 12:50:13 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Bara kort: Skulle det kosta något utöver supporter paketet? Det har jag isåfall helt missat.
Spontant tycker jag det borde räcka med supporter paketet för att få tillgång till 2:a laget.

Hattrick har tre former av supporterpaket. Skillnad mellan guld och silver är nästintill enbart dubbla lag. Övriga bonusfunktioner har litet värde. Silver kostar €26.80, guld €63.95 och platina €79.95. Alla kostnader per år. Hattrick har gjort en rejäl höjning på supporterpaketen och fått kritik för det.

Man skulle kunna tänka sig att BB skulle införa två nivåer av supporter med liknande tillvägagångsätt. Risken är självklart att man riskerar mycket botlag pga andralag som läggs ner för att man inte längre vill betala för supporter.

This Post:
00
254203.14 in reply to 254203.13
Date: 1/16/2014 12:54:35 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
80 Euro??
Det var rätt dyrt må jag säga. Kan inte tänka mig att utvecklings och serverkostnader är ens i närheten av andra onine spel.. typ WoW lär säkert kosta en del att hålla uppe och då är väl priserna högre men BB och hattrick är ju enkla browserspel...

Advertisement