Det här flyter ju på fint!
Karvade ut en hård vinst mot ett taggat Glaskulan. Den numera obligatoriska missade "let them play" vid foulproblem såg länge ut att kosta matchen, men så skingrades molnen, förstafemman fick några minuter tillsammans på slutet och vips så kunde vi rycka och säkra segern från välgörenhetslinjen. Clevenger och Singh hade lekstuga, men i övrigt var det stabilt försvar från vår sida. Dooijer som är en usel straffkastskytt, med Skene-mått mätt, hängde magiska 10/10 och får utnämnas till säsongens surprise hittills.
Ni som inte redan vet: Aures är definitivt foulbenägen, åtminstone i början av alla matcher. Minst 2 foul första 12 är hans motto (och idioten (jag) har alltid Lindhwald som tvåa på hans position). Sen fyller han gärna på med ett par till innan halvtid. Misstänker att ett par andra av mina spelare lider av samma problem, men det är inte officiell än. Ställa in "let them play" i standardtaktiken då? Nähädå! Det ska vara någon form av självspäkning att kolla på alla sina misstag live varje match.
Nu är frågan: Vila lite startspelare för att ta en säker seger i cupen, eller satsa på att ge IOW en match? Det hade ju varit riktigt trevligt att dynga på ordentligt mot IOW, men å andra sidan är jag säker på att det straffar sig på torsdag.
Slutligen har Kuzniar äntligen sagt som det är: Han kan inte blocka skott. Det är trepoängsskytte han har 20+ i. Skönt att ha haft det där samtalet med honom och rett ut frågetecknen. Lite som ett samtal mellan far och son om hur tjejer fungerar. Som tur är har jag ca 8 år kvar innan äldste sonen börjar fundera på sådant, så det är gött att ha Kuzniar i BB, i datorn, på låtsas, att öva på. Skönt!