På samma sätt chespirito tycker att han gjort rätt utifrån sina alternativ, så tycker jag att jag valt rätt taktik under säsongen. Mitt mål ända sedan jag började BB (egentligen skälet till att jag började BB) var att etablera mig som ett storlag i toppen av ligan och också vinna allt åtminstone någon gång. (Det efter att ha spelat säsong efter säsong i Hattrick utan att direkt närma mig toppen.)
Jag har mött i princip alla lag i SBBL tidigare i II.3 och tycker att jag under många säsongers slit gjort mig förtjänt av min plats i SBBL. Jag har tidigare försökt spela på det sätt jag tyckt varit "rätt", bl a genom att satsa på att träna inside, när alla andra tränade outside. Tråkigt för mig att det så småningom utkristalliserade sig att dominera inside är en mer vinnande taktik än att dominera outside.
Därför har jag inga skrupler att jag nu väljer att köra på det som funkar, istället för att stånga huvudet blodigt i en taktik som uppenbarligen inte fungerar. Jag skulle nog vända på steken och säga att jag äntligen genom alla motgångar lärt mig vad som faktiskt krävs för att kunna vinna (eller i alla fall öka sina chanser till att vinna) de där viktigaste matcherna.
Så jag håller inte med om att min taktik skulle vara sämre, och jag förstår också hur chespirito tänker (även om jag nog inte hade valt chespiritos taktik själv.)
Vinna till varje pris!