favoriterna till titeln är Loyk, SBK och ECC
För att kunna vinna så måste SBK ta sig till slutspel och just nu ser det faktiskt ut som att dom missar slutspelet, rots att VAT gav bort en seger och därmed ett säkrat slutspel igår. Tillsammans med GIFs nedvikning mitt i säsongen så är det säsongens miss i mitt tycke. Jag tror dock att Loyk inte direkt kommer att anstränga sig för att få SBK i kvarten, dvs VAT bör definitivt vinna matchen mot Loyk, sedan väntar ett ABB som laddar för kvalspel i sista omgången, så även där bör dom ha en riktigt god segerchans. SBK möter samma lag, men Loyk kommer knappast vara lika snäll mot SBK som VAT, även om det med stor sannolikhet är en TIE. Därmed blir det svårt att knapra in dom 32 poäng som finns i målskillnad.
Chansen finns dock, men om dom tar sig dit så väntar antagligen ett Loyk med hemmplansfördel, eller eventuellt ett ECC med detsamma, i konferenssemifinalen. Deras väg till titeln är med andra ord riktigt bökig. Även om den finns där så har jag svårt att se dom som en av huvudfavoriterna.