Det är det här sorts scenarion vi kommer att få se i den närmaste framtiden. Tjuv och rackarspel, taktiska triumfer och taktiska missar. Allt eftersom lagen blir jämnare och en del mer och mer svårläst, men både starkt inre och yttre försvar och anfall som kan vara vasst inside eller outside.
Så det gäller nu inte bara att träna upp sina spelare rätt, köpa in rätt spelare, det gäller även att pricka in inte en utan två taktiker rätt i flertal matcher för att ta sig till slutspel, vinna kvart och semi samt ta två viktorier i finalen! Stort!
Må bästa GM vinna!
Sen måste vi påminna oss om att lagbetygen inte alltid är helt rättvisa gentemot resultatet.
Rätta mig om jag har fel, men OM jag har en PF som helt enkelt krossar sin försvarare inside medan min C är en rebound/försvars-jätte men har obefintligt anfall så kommer väl lagbetygen inte att vara allt för höga på Inside attack, men om nu C har en del passning så kan han disha bollen till PF som stoppar i bollarna på löpande band.
En sådan taktik kan ge en vinst, även om hans inre försvar är starkt, då kanske mer på C än på PF.