Vilken pärs! Såg inga vägar att slå Vattjom renhårigt, så jag bad vaktmästaren genskjuta domarna i arenans katakomber och sticka till dem en hel del cash från egen ficka och det betalade sig direkt. 34-15 i straffkast och det var där matchen avgjordes.
Noterar att det, vad jag kan minnas, var första gången i klubbens historia, som vi inte har ett enda blockat skott. Att Schrauf skulle kunna muskla Vattjoms SF inside, samtidigt som hans inte helt oävna OD skulle dra ner Vattjoms skytteprocent tillräckligt för att väga över till vår fördel, var lite av gameplanen, men att Barnöe skulle totalmosa captain Haydock var helt oväntat.
Sedan höll vi på att bränna en 10 p-ledning i crunchtime, men det höll hela vägen och nu är det upp till oss själva att hålla ledningen. Fast att möta ett formtoppat Joggböle som har hittat rytmen och ett Oxhill som kanske får tillbaka Guyon lagom till vår batalj, är ett allt annat än optimalt scenario. Speciellt som båda matcherna går på bortaplan.
Hursomhelst är denna säsongen ett fall framåt. Några idiotiska strategiska misstag från min sida till trots har vi minst .50 i vinst/förlust-kolumnen och spelarna har verkligen visat att allroundkunnande kan slå spets, åtminstone upp till en viss gräns i löneskillnad.
Jag scoutar febrilt efter den där mega SF-en under 25 år med +120 skillpoints, som kan gå in och leverera på alla positioner. Såg en förra säsongsuppehållet, men han gick lös på 3 miljoner och som läget är nu är det drygt miljonen för mycket för en klubb, vars största sponsor är Västsvenska Lantmän...