Såg först ut som en läggmatch av Vattjom idag, men Grekiske Storstjärnan Mourelatos åkte på en skada, som tur var bara en vecka. Frågan är om han missar 1 eller 2 matcher....Med lite oturlig formuppdatering har Vattjom en riktigt tuff match mot Di Blåe på tisdag.
Di BLåes seger idag är ju bara för mycket för den här serien. Nu e de helt plötsligt ett hot om att sno sista kvalplatsen.
Mycket intressant match mot Vattjom som sagt.
ECC fick alltså en lite enklare resa idag än han borde fått. Vanliga ECC-flytet får man väl säga. Hade ju mycket hellre sett att skadan kom tvärtom då jag har en tuff match mot ECC på tisdag. Ser dock att Ruben Sosa´s Basket-kopia Julio Fernandez är helt ur form (sköt t ex bara 11 av 18 idag för 24p på 27 min) Blir det matchavgörande på tisdag månntro?
Riktigt fin match mellan Slamdunkers och Oxhill, å jag går från att överskatta till underskatta till överskatta till underskatta Oxhill hela tiden.
Slamdunkers är 3 segrar och massa poängskillnad efter Oxhill och ECC och kan nog glömma 1:a-platsen i Big.
Smarrigt å få se Slamdunkers i ett kval ;)
Kungsholmen gick på halvfart i dagens match mot mitt Loyk. Frye presterade 19,5 från bänken å lär starta mot Slamdunkers. Slamdunkers å sin sida sparade bara minuter på SF-positionen i dagens match. Lär alltså komma med lite av ett B-lag (även om hans B-lag skulle funka bra som A-lag) medan Kungsholmen bör ha både Ent, antal startspelare och GS på sin sida.
Slutligen Ardbeg - Oxhill då... Hur ska Oxhill kunna torska när man precis slagit Slamdunkers och ABB torskat mot bottenlaget Di Blåe? Ja, kanske genom att ha hemmaplan, å vara stark outside medan Oxhill är starkast inside.
Känns som att alla lag har måstematcher i varje match nu å det är frågan om nåt lag kommer ha särskilt mycket ent kvar när det blir dags för Kval å slutspel...Fördel great i både finalen å kvalet kanske?
Vilken vecka vi har framför oss!!!