ECC hänger väl kvar för att det har lite tur att få glida med i cupen några veckor utan att bry sig det minsta om den.
Att inte bry sig om den menlösa cupen är så klart en viss fördel. Jämfört med finallagaen betyder det förmodligen ett par extra segrar, men de flesta lag går inte så långt, så fördelen ligger nog närmare en seger per säsong. Svårt att kvantifiera dock (de år jag gått långt i cupen har ju definitivt inte gått sämre i serien än andra år och när jag väl kommer till kvarten i Kalle så bryr jag mig faktiskt lite.
I övrigt kan jag konstatera att 16 år i rad (snart 17) i SBBL tyder på mer än bara tur. ;)
Sen va det väl Joggböle som skänkte bort en slutspelsplats genom att cruncha åt höger och vänster och ingen riktig plan för vilka matcher de skulle vinna.
Förhoppningsvis drog Joggböle lärdom av årets säsong och kan utnyttja sitt material bättre i framtiden.
Är det något jag gärna skulle se att de förändrade så är det hemmaplansfördelen. åtminstone i slutspelet.
Håller helt med.
Jjg skulle gärna se fler skador.. men 1-veckas skador då.. Säsongen är så kort, så 5 veckors-skada är ju inge kul. Men 1-veckas-skador lite då å då skulle göra serien mer spännande.
Håller med om det också. I år har jag haft flyt med skador, medan jag förra året hade rejält motflyt.
Gällande spelarinköpen tror jag att du har fel, men det beror helt på hur man designar "lagkänslan".
Att jag kommer ta min tredje raka titel är ju inte så mycket för att jag är omöjlig att slå, utan för att jag bäst spelar spelet som det är bygg
Helt rätt. Jag tror att det finns väldigt få som tycker det är roligt att spela spelet på det sett som krävs för titlar. Skulle säga att det är högst en handfull som försöker med det, vilket tar oss tillbaks till diskussionen om varför spelet står och stampar...