Ja nog skulle jag vilja ha lite högre intäkter, ligger lite under snittet där men är inte jättemycket, runt 10k totalt. Men grejen är att jag måste köpa en ny SF nu och dom är inte gratis, skulle även behöva en ny C då även han börjar bli till åren och gärna en ny backupspelare som SG också som har tappat rätt mycket förmågor nu. Så är det jag sparat till den här säsongen men tror inte att jag kan byta ut alla ändå.
Men säg att man ligger och snittar på +50k i veckan. Då skulle man på 12 tävlingsveckor tjäna 600k (kvittar cupen mot allstaruppehållet). Sen har du slutspel/kval för vissa lag, vi drar till med att man på den här tiden tjänar 50k till, 650k. Sedan är uppehåll en vecka med löner men utan matcher (har jag för mig), en vecka utan dina 550k i publikintäkter, då blir det runt -500k, så 150k är kvar. Detta ska räcka till att föryngra truppen, vilket betyder att det är vad du kan lägga till per säsong för spelarna du byter ut.
Jag skulle säga att man får byta ut en spelare i snitt varje säsong och finns inte en chans att det skulle räcka för mig med 150k, men då är jag iofs inte jätteinsatt i transfern och betalar nog lite överpriser men kan inte se att det skulle räcka ens om man gör jätteklipp.