BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 19

Säsong 19

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
209696.279 in reply to 209696.278
Date: 4/24/2012 4:36:31 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Fy fasen!!!

This Post:
00
209696.280 in reply to 209696.273
Date: 4/24/2012 5:09:30 PM
Overall Posts Rated:
3737
Man blir ju lite fundersam på om det är mer stats t.ex. som gör detta spel spännande, hur många av er har kollat statsen på era spelare med den som jag tror nya funktionen?!

Finns det en ny statsfunktion?

Funktion och funktion...men om du tar upp en spelare kan du få reda på vad han åt till frukost för 3 säsonger sedan inför sista matchen...eller ngt liknande.

From: Mannen

This Post:
00
209696.281 in reply to 209696.278
Date: 4/24/2012 5:11:09 PM
Overall Posts Rated:
7575
Nu säger jag inte att det är så, men har du tränat en 115k spelare 7 steg så är det ganska troligt att du betalar 70k mindre per vecka mot vad du borde betala honom. Även om det kanske blir marginellt måste du ta med det i beräkningen.

/Mannen
This Post:
00
209696.282 in reply to 209696.278
Date: 4/25/2012 1:26:07 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Effekten blir ju att vem som helst kan signa en landslagspelare, även om man ligger i division två. Enda begränsningen blir ju lönen, och det kan väl knappast ha varit meningen?

From: Mange73
This Post:
00
209696.283 in reply to 209696.282
Date: 4/25/2012 3:32:59 AM
Overall Posts Rated:
3737
Spännande läge inför sista omgången, vem skall ligga på topp etc....dessutom möter IOW & NIL varandra och Atorp möter Jokehim, å andra sidan är det väl i princip klart hur placeringen blir?!

Skall bli spännande att se hur korten spelas NIL måste vinna för att inte hamna i ingemansland, samtidigt är det i princip säker mark för att inte åka ur.
Vinner NIL hänger å andra sidan IOW löst för fortsatt spel.

GIF måste vinna för att säsongen inte eventuellt skall vara slut, vinner man kan man å andra sidan sluta på 3:e platsen.

From: Jokehim

This Post:
00
209696.284 in reply to 209696.283
Date: 4/25/2012 4:01:28 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Brukar inte vilja avslöja saker i förväg men kan faktiskt avslöja att jag inte kommer att ge järnet för att vinna med 65 poäng eller mer mot A-Torp för att sluta sexa i serien.

Blev överraskad över IOWs satsning igår men samtidigt hade han vid förlust kunnat hamna i ett ovisst kval så kan förstå att han tog det säkra före det osäkra. Jag hade räknat med bästa lag och normal satsning från IOW och ansåg att med sån satsning var det stor risk att jag skulle förlora med normal inställning så därför valde jag att ge upp matchen på förhand. Seger var ju inte tillräckligt för att ta mig förbi IOW. IOW kunde ju lika gärna sparat och crunchat mot ett NIL som knappast hade valt att bjuda upp till motstånd om man redan varit klar för slutspel. Hade jag vid seger passerat IOW hade jag troligen avslutat med två crunch för att slippa undan kvalet.

Tyvärr tappade jag allt i matcherna mot andra konferensen så hamnar nu i ett ovisst kval. Blir sannerligen inte lätt att slå ECC men kommer göra ett allvarligt försök att peta ner det enda laget som varit i högsta ligan sen säsong 6. På tiden att bryta den längsta sviten i SBBL!

This Post:
00
209696.285 in reply to 209696.284
Date: 4/25/2012 6:45:35 AM
Overall Posts Rated:
2828
Ja, det blir som sagt tuffa matcher. Mitt främsta mål har och är att vara kvar i SBBL, slutspel blir absolut bara bonus och inget jag räknar med. Kändes lite snopet att förlora på hemmaplan med dom matchbetygen igår men, så kan det vara. Spelare som har 16+ i ID borde kunna stå emot bättre mot ett LO offence med man man, tyvärr inte denna gång.

Lycka till allihopa, spännande avslutning på lördag!

This Post:
00
209696.286 in reply to 209696.284
Date: 4/25/2012 9:46:10 AM
Overall Posts Rated:
4747
Jag hade egentligen hoppats på att jag kunde säkra nytt kontrakt förra omgången, mot A-Torp, men nu när jag trots att jag trots högre satsning och en taktik som borde gett mig fördel inte hade en chans så ville jag inte riskera att få möta bissy med 800k i löner och maxad ent i ett kval. Trots att jag hade haft hemmafördel så bedömde jag att jag hade större chans att säkra kontraktet mot dig med en ct nu.

Det här har verkligen varit en tuff säsong, är helt klart den bästa upplagan så här långt, speciellt om man tittar på lägstanivån. Alla har kunnat slå alla. Det blir ju många intressanta matcher och det är bara kul, så länge man inte åker ur pga det vill säga :P

This Post:
00
209696.287 in reply to 209696.286
Date: 4/25/2012 10:35:09 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Är imponerad av att du med så låga lönekostnader klarar av att hålla dig kvar. Jag hade antagligen också valt att cruncha i ditt läge. Hade som sagt väntat mig normal inställning från din sida och då inte ens en vinst för mig var en given väg till framgång så gav jag upp matchen. Hade varit mycket besvärligare för min del om inte Skellefteå varit tvungen vinna bägge återstående matcherna. Har fått fightas rejält denna säsongen bara för att ta mig till kval.

bissys lag ser helt klart ut att vara starkare än hans position i serien. Kan mycket väl vara enklare att slå ECC än bissy trots att man inte får hemmaplansfördelen. A-Torp lär knappast ställa ut sämsta möjliga lag för att torska så stort att han slutar sjua i alla fall. Den fördelen kan det rimligen inte vara att få möta ECC istället för bissy. För övrigt är det endast Badbreath Boys av de nu levande lagen i BB Sverige som varit med i tidigare version av SBBL än bissy. Två av de tre levande lag som varit i tidigaste årgången av SBBL är för övrigt kvallag från Big 8!

This Post:
00
209696.289 in reply to 209696.287
Date: 4/26/2012 4:35:51 PM
Overall Posts Rated:
4747
Ja jag kan inte ha mycket högre löner om jag vill att det ska gå runt så att det täcker att kunna föryngra truppen också. Jag förstår inte hur övriga lag går runt, tycker jag precis kan hålla laget flytande och då har jag ändå lägst löner i sbbl.

Bissy ser väldigt stark ut och jag skulle som sagt inte vilja möta honom i ett kval, men jag vet inte om ECC är mycket bättre då han dessutom har hemmafördelen. Känns lite som hugget som stucket mellan dom och jag skulle nog inte lägga mig för att slippa möta bissy, man får ju dessutom lite mer inkomster om det går till en tredje match om man har hemmafördel så. Men det kommer helt klart bli ett stenhårt kval med fyra väldigt starka lag som slåss om två platser.

Advertisement