BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 19

Säsong 19

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
209696.265 in reply to 209696.263
Date: 4/24/2012 12:29:06 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Jag tycker också det är märkligt att man inte kan få matchrapport direkt efter seriematch. Cupmatch är den tillgänglig på studs så borde inte vara så svårt lösa så att man max får vänta 15 minuter på rapporten. Matcherna är ju simulerade innan de ens börjar så att lägga ut färdiggenererade rapporter direkt kan inte vara så avancerat.

Jag har inte i övrigt lika stora klagomål som Sku88an och Mange. Jag tycker inte man måste förnya bara för att saker ska förändras. Kan man inte göra saker bättre så behåll det så bra som det är. Jag känner inte att det behövs fler taktiker. Däremot är det väl rätt uppenbart att man har problem med att t.ex. Look Inside verkar vara för svårt att taktiskt utmana. Kör man 3-2 mot R & G har man rätt rejält förbättrat sin vinstchans men verkar inte vara detsamma med 2-3 mot LI såvida man inte har skräddarsydda insidespelare för detta. När så få lag har den typen av spelare så att de inte heller går att köpa borde man försämra på något sätt dess storhet kan tyckas.

När det gäller transfern tycker jag att BB aldrig riktigt lyckats. Jag tycker träning är alldeles för olönsamt. Det är rentav så att effektiv träning kanske premieras sämre än att bara inhandla färdiga spelare och köra utan tränare. Allt för många lag i både division 1 och 2 verkar helt strunta i träning och alltid ha gjort så och ändå nå snabba och effektiva framgångar.

Sen tror jag att det är ofrånkomligt att de flesta efter 4-5 års tid ledsnar på alla liknande spel som Hattrick och Buzzerbeater oavsett hur man beter sig. Ändrar man mycket innebär det att man måste läsa in sig på vad dessa förändringar innebär och har man spelat i 3-4 år så kanske man är nöjd med att gå på sparlåga och inte tvingas att återigen plöja in nya rön. Tror överhuvudtaget det är få som efter så många år är redo för nytändning. Tror med andra ord att oavsett hur BB gjort lär Estudiantes ha lagt ner ungefär nu bara för att ta ett exempel.

Däremot kan man verkligen undra över hur man får nya användare taggade att fortsätta. Just nu är det uppenbart att det inte är tillräckligt intressant med spelet som det är idag eftersom så få kommer in i spelet. Detta kan naturligtvis bero på att man inte ens lyckas knyta till sig personer till spelet i första läget, dvs potentiella spelare har inte ens skapat ett lag.

Ett underliggande problem med detta spel och andra managerspel jag spelat är att det tar evigheter att nå toppen. Det är mycket värre i Hattrick än Buzzerbeater pga att det är än fler divisioner och lag i Hattrick. I Hattrick är det väl en bedrift att inom 2 år efter man startat nå högsta serien och med sånt i åtanke är det lätt förstå varför det är svårt locka entusiaster.

Själv har jag inte ens i närheten av ledsnat på att spela Buzzerbeater. Värre med andra managerspel likt Hattrick däremot.

This Post:
00
209696.266 in reply to 209696.261
Date: 4/24/2012 1:03:04 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Såg precis att Estudiantes Sthlm är CM. Synd på ett så klassiskt BB-lag, haft många fina duster med dom.

:(

Hatten av för Sthlm! Vår stora rival genom hela vår tid i SBBL.

From: jacob_f

This Post:
00
209696.267 in reply to 209696.264
Date: 4/24/2012 1:10:02 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Ja, kan bara instämma i det sku88an skriver.
Mycket tyder på utförsäljning även hos Vattjom.
Återstår att se om man har några intressanta spelare att sälja, eller som folk vill köpa det vill säga.

Riktigt tråkigt att höra!

From: Mange73

This Post:
00
209696.268 in reply to 209696.265
Date: 4/24/2012 1:38:13 PM
Overall Posts Rated:
3737
Jag vet inte om jag skrev att jag hade stora klagomål.

Jag skrev vad jag tror är anledningen till att man ledsnar.

Jag tycker dessutom att BB är väldigt mycket bättre än vad HT var på min tid i alla fall. I BB är det sjukt jämna matcher, vilket jag tycker är spännande, och att det inte är givet till 100% innan match att man vinner/förlorar.

Träningsdelen mycket bättre än HT.

Att man inte kan göra det bättre är ju en trist insikt, "ja då var vi klara, vi har ju gjort det perfekta programmet" , så jag är ändå övertygad om att man måste uppfinna sig själv annars ledsnar folk, köper man det kan man skita i nyutveckling, men har man då inflöde av nya spelare som är lägre än utflöde, ja då är det som det är med framtiden.

Detta var det jag skrev, ungefär, tror jag

From: jeanluc

This Post:
00
209696.269 in reply to 209696.265
Date: 4/24/2012 1:55:12 PM
Overall Posts Rated:
55
Jag tycker också det är märkligt att man inte kan få matchrapport direkt efter seriematch. Cupmatch är den tillgänglig på studs

Har det att göra med att det är mycket mindre matcher (efter några omgångar iaf)?

This Post:
00
209696.270 in reply to 209696.262
Date: 4/24/2012 2:00:10 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Håller med om att när matchmotorn slutar utvecklas leder det till stagnation... Sen tycker jag det finns små lätta förändringar som borde gjorts, typ att längden ändå bör ha betydelse... när såg man senast en spelare som var 2.26 lång och tar mindre returer än en som är 1.90 i en basketmatch? Eller en spelare som i sista sekunden skjuter från egen planhalva och blir foulad när de ligger under med två poäng? oviktiga exempel men ändå... man borde kunna fila lite mer på motorn.
Även grafiskt har det stått stilla, kanske avskräcker det nya användare också? Statistik funktionen (den nya) är inte sådär jätteintressant känner jag.

Och Jokehim har en poäng i att träning knappast lönar sig såsom jag tror de hade tänkt.

This Post:
00
209696.271 in reply to 209696.270
Date: 4/24/2012 2:27:30 PM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Bra poänger av både Ratu och Mange. Håller med om att man borde kunna hitta saker att förbättra med matchmotorn och det Ratu nämner är konkreta och viktiga exempel. Blir bara löjligt när det kommer fouls med 1 sekund kvar när ingen vettig spelare skulle göra det misstaget bara som ett av nämnda exempel. Är fascinerad av matchmotorn och hade varit lite spännande veta hur den är uppbyggd. Misstänker att matchresultatet är simulerat först baserat på slumpmoment som skador och liknande och sen är poängen bara tillrättalagda för att anpassas till detta men ifall man verkligen lyckats skapa en matchmotor som är momentan är det riktigt starkt.

From: Stat32

This Post:
11
209696.272 in reply to 209696.270
Date: 4/24/2012 2:39:26 PM
Overall Posts Rated:
4747
Håller med om att när matchmotorn slutar utvecklas leder det till stagnation... Sen tycker jag det finns små lätta förändringar som borde gjorts, typ att längden ändå bör ha betydelse... när såg man senast en spelare som var 2.26 lång och tar mindre returer än en som är 1.90 i en basketmatch? Eller en spelare som i sista sekunden skjuter från egen planhalva och blir foulad när de ligger under med två poäng?

Finns ju fler exempel som jag stör mig på. Och det är tex hur enkelt lag som blir scorade på med 3-4 sek kvar alltid lätt har en 3a i hörneteller annat bra läge. 3-4 sek kvar ger sällan något bättre än ett halvcourtförsök i verkligheten

This Post:
00
209696.273 in reply to 209696.262
Date: 4/24/2012 2:48:06 PM
Overall Posts Rated:
8080
Man blir ju lite fundersam på om det är mer stats t.ex. som gör detta spel spännande, hur många av er har kollat statsen på era spelare med den som jag tror nya funktionen?!

Finns det en ny statsfunktion?

From: _wella_

This Post:
00
209696.274 in reply to 209696.267
Date: 4/24/2012 2:51:31 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Det kanske är läge för ett förtydligande från min sida.
Jag håller med sku88an i mycket det han skrev men jag har inte för avsikt att sluta.
MEN jag skulle vilja byta lite spelare för att testa andra taktiker.
Tyvärr brottas Vattjom med ekonomiska problem då träningen inte alls genererar några pengar. Det går ju inte ens runt som jag håller på! Min tanke var att förädla Insidespelare, men trots att de är effektiva som satan så får jag inga pengar på Transfern för dem. Så egentligen borde jag behålla dem. Vad jag surrar... HÅLL TYST!

Så kanske blir det att sälja tränaren, köpa in ett fyllo som ersättare och köra GS/Straffkast hela säsongerna...

Men jag vill inte sluta. Kan dock bli så illa att man tvingas tanka en säsong, ska kolla med Rosen först om han anser att det var värt det...

This Post:
00
209696.275 in reply to 209696.272
Date: 4/24/2012 2:54:12 PM
Overall Posts Rated:
8080
Finns ju fler exempel som jag stör mig på. Och det är tex hur enkelt lag som blir scorade på med 3-4 sek kvar alltid lätt har en 3a i hörneteller annat bra läge. 3-4 sek kvar ger sällan något bättre än ett halvcourtförsök i verkligheten

Överlag så är hanteringen av slutsekunderna, eller snarare hela q4 något dom kan jobba mycket på.

Advertisement