Jag förstår vad du menar och jag tycker egentligen inte att nuvarande system är jättedåligt. Det uppfyller syftet att få pengar att strömma neråt vilket är sunt ur ett spelperspektiv (hade varit kul att se statistik på det). Så någon fördel bör kanske lag i lägre divisioner ha, framförallt när det gäller att utveckla unga spelare.
Det jag dock tycker saknas med nuvarande system är möjligheten för satsande lag att putsa till spelare som redan är på en hög nivå. Att behöva spela spelare ur position är inte riktigt möjligt, speciellt inte när spelare får sämre form om de kör tre matcher, så det alternativet går bort också. Visst man kan träna med lägre effektivitet, men hur kul är det att träna äldre (27+) spelare så. Det händer ju inte mycket. Men att kunna flytta träningen från en spelare till en annan (som spelat på "fel position") alternativt kunna träna en spelare som spelar på fel position tycker jag låter intressant.
Sedan är det ju egentligen lite konstigt att enbart de som spelar på en viss position får träning, men det kanske är svårt att komma runt om man vill ge en träningsfördel till lag i lägre divisioner.
Sedan kan man ju fundera på hur moraliskt rätt det är att välja en match i veckan att ge bort för att man vill att vissa spelare ska få bättre utveckling, och frågan är om det ens skulle tillåtas i verkligheten, fast det är en helt annan diskussion.
Last edited by Closeman at 12/1/2017 2:13:40 PM