Med tre skador så har du tveklöst en bra förklaring till val av lag. Hade noterat det i buzzer-manager men tänkte inte på det när jag titta på dina lagdelsbetyg. Hade inte Glaskulan valt ett så extremt udda lag hade jag inte frågat vad du sysslat med

Den mest logiska förklaringen jag kan hitta på Glaskulans laguppställning är att han har fått för sig att vänskapsmatchen mot Ardbeg är viktig ...
Dessvärre är man tvungen till läggmatcher igen pga formpåverkan av för mycket speltid. Även min onödigt breda trupp där jag haft 12 spelare med lön över 10k har det varit hopplöst köra med reservbetonat lag och vinna. Ställer man över tre starters är man chanslös mot de flesta SBBL-lagen om man inte crunchar. Då slutar det ofta med att man som jag så ofta gjort torskar bägge ligamatcherna under veckan ...
Dock är det många lag som är lite väl bekväma och inte ens försöker hitta en lösning där man vinner bägge matcherna. Detta beror till väldigt stor del på att hemmaplansfördelen är så stor. Jag försökte vinna borta mot Spånga och trodde jag skulle lyckas med det men trots högre satsning så torska jag. Räcker med andra ord inte med ett steg högre satsning och troligen rätt likvärdig entusiasm för att plocka en bortaseger mot ett på papperet relativt jämnstarkt lag.
Last edited by Jokehim at 1/23/2013 6:44:30 AM