Skulle rekommendera 8-10 i en första trupp, beroende lite på spelare, kondition och form.
Du får räkna med att 1/3 av spelarna du tycker är aktuella kommer sjunka i form första uppdateringen, så det brukar lösa sig ganska smidigt med uttagningen, bara ta ut de med respectable eller högre :P
Har du bara scoutat 21 åringar? Under mina säsonger har det nästan alltid funnits 2-3 st 20 åringar som varit tillräckligt bra för att slå sig in på topp-10 listan redan när de är 20.
Lite förvånad att Greger inte är såpass aktuell att han får ett mejl med, kommer höja sig i OD på fredag. Annars är det OD som gäller kommande säsong för båda mina lag.
Jo, det var så jag också tänkte. Att en del blir automatiskt åsidosatta!
Hur viktig är konditionen egentligen?
Nej. Jag har scoutat alla som kan spela u-21. Det är tre 20 åringar som är aktuella till första truppen detta år också!
Det är Bjarne från korsträsk, Fredrik från Stockholm air och Måns från Mölndal basket. Dock ska sägas att någon till kan bli aktuell vid formfall eller att något råkar förbättra sina förmågor!
Greger är fin. Hur ska han användas på bästa sätt tycker du? Kan du övertyga mig så! :)