ECC lurade mig för andra året i rad med att inleda med en Popovich. Till skillnad från NBA-förstöraren David Störd och i viss mån _wella_ tar jag taktiken med ro och gillar att den evige anti-talangen och bänkvärmaren Swärdwald fick både minuter på parketten och äran att göra sina 9 första SBBL-poäng med felfritt skytte.
I övrigt har Outlaws rotationsproblem. "Varför sålde ni förra säsongens köttkvarn, han Heles som kunde mala ner motståndare på både SF och PF-positionen, för?" frågar pressuppbådet gång på gång när managerstaben glider ut från Galgbackens inre sanktum.
Det finns inget bra svar på den frågan, men man kan inte ha hur många spanjorer som helst i samma omklädningsrum, utan att riskera att polacken och dansken tappar sina rötter och börjar arrangera de spanska kulturstereotyperna tjurfäktning och paella-partys på sina lantställen för att passa in i gänget. "Det ser fördjävligt ut med en 2 och 15 lång dansk iklädd cape och svärd som ligger och skriker "Stånga mig! Sparka mig! Gör någonting med mig!", till grannarnas kossor" brukar jag svara på pressens fråga, vilket får även den mest härdade journalist att tappa fattningen och åka hem.
Pengar kan vara en ännu tydligare faktor och man får inte glömma att klubben kräktes upp nästan 2 mille för Aures. Han är stabil, fast var troligen inte värd mer än 1,5 mille. MEN han har SKÄGG och det gjorde att jag helt enkelt inte kunde sluta göra tusen-nålar på kamrern innan han hade hostat upp lösensumman och bokat flyget till Landvetter. Så nu sitter man på ett fett skägg, dålig rotation, halvtaskigt med pengar och bara väntar på att Heles okände tvilling ska dyka upp på transfern.
Last edited by LA-Foetus at 12/1/2012 3:33:32 PM