Postolski OCH Haydock (bästa outside och bästa inside) båda blev skadade i sista grundseriematchen mot Ratu... så jag satt med andan i halsen tills slutsignalen, slängde mig in på Roster-sidan och såg att endast Postolski fått en +1. Andades ut gjorde jag först efter segern mot NIL och nu hoppas jag såklart på att Postolski ska bli hel lagom till semin och att GS inte dyker allt för mycket.
Jag håller Pipa som favorit ändå, trots hemmaplan och ganska bra stämning i truppen för oss. Domaren är sedan länge utsedd och köpt, men det ska ju trots allt avgöras av spelarna på plan.
I andra semin ser jag fram emot en grym duell under korgarna där offensiva Loyk(fina offensiva betyg senast) går mot mer balanserade IOW(sparade några spelare seenast). IOW är knappa favoriter i mina ögon. Fouls KAN spela stor roll här.
Loyk släppte ju in minst poäng under grundserien (Vattjom tvåa) och "defense wins championships" som vi alla vet. (Pipas grymma försvar ignorerar vi i detta läge...)
Så varför inte en final mellan Vattjom och Loyk?! *hoppas*
Men först ska Tautrimas Charkinas få slakta Maniacs på torsdag! Siktar på 67 poäng MINST!