BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 18

Säsong 18

Set priority
Show messages by
This Post:
00
200763.194 in reply to 200763.193
Date: 1/2/2012 4:53:50 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Precis, maratonligan i V885 i Hattrick var det ju stor prestige i då det begav sig. Till och med galningar som jag som bara var där en säsong och åkte ut med huvudet före följde ju den!

Den finaste av alla maratontabeller!

På vilken plats ligger jag där nu? På topp 100 hoppas jag iaf.

Plats 39. MK och Konfmonstret ligger långt efter dig. Fast Pezon ligger före dig!! I topp ligger karl_oskar med Fjällkon som tvåa. :)

From: Mannen
This Post:
00
200763.195 in reply to 200763.1
Date: 1/3/2012 2:38:50 PM
Overall Posts Rated:
7575
Vill bara säga att jag hade rätt GIF leder över SBK med 9-7

/Mannen
From: jacob_f

This Post:
00
200763.196 in reply to 200763.195
Date: 1/3/2012 2:53:00 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Vill bara säga att jag hade rätt GIF leder över SBK med 9-7

Tänker du på spelade säsonger? Kolla in tråden jag nyss skapade isf! :)

From: Mannen

This Post:
00
200763.197 in reply to 200763.196
Date: 1/3/2012 4:56:45 PM
Overall Posts Rated:
7575
Bra jobbat där! =)

Undrar vad som går igenom GBGs huvud nu. Trodde de skulle ge lite mer men verkar närmast ha gett upp?

/Mannen
From: _wella_

This Post:
00
200763.198 in reply to 200763.197
Date: 1/4/2012 2:48:09 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Han väntar på mig i kvalet, två snabba segrar och han är kvar i SBBL... *orolig*

From: Mange73

This Post:
11
200763.199 in reply to 200763.185
Date: 1/5/2012 4:51:45 PM
Overall Posts Rated:
3737

Mest trista är dock att det inte ökar i antalet svenska lag i BB. Tycker det är såpass bra spel att det borde kunna växa mera.

Ställer mig frågan är detta ett bra spel eller är det som alla andra?

HT, BB eller som andra typer av spel där man skall bygga ett lag en armé.

Jag tycker min erferenhet säger att skall man vinna är det ofta en väldigt tråkig strategi som gäller, vi kan kalla den "tanka", "spara", eller "day trada" eller "bygg bygg bygg =>anfall".

Jag säger inte att det är lätt men men frågan är fokuserar man ens på att hitta en modell där ett "normalt/verkligt" betende lönar sig.

Hur vanligt i verkligheten är det att lag vinner titel ena året sedan i princip medvetet lägger av för att tanka bygga nytt?

Problemet med detta är, för att ta sig upp i toppen måste man ha en ekonomi som gör att man klarar att gå back, inte ens med "break even" ekonomi är det lätt att klara sig kvar i serien även om man inte choachar dåligt, å då snackar vi i princip att det bara är money talks.
Ja visst man kan knipa ett par matcher mot lönemonsterlag men i långa loppet har man ingen chans.

Detta är saker som får mitt intresse att svalna, jag har haft samma känsla i HT där mitt lag är på dekis, min filosofi har alltid varit att inte tanka utan försöka ta mig upp ha så starkt lag som möjligt, då når man aldrig absoluta toppen...kanske inte ens högsta serien..

Vet inte varför jag orka skriva detta långa inlägg, men summa summarum är nog att jag tycker att det är för få alternativ i spelen generellt så även i BB, att gå upp i SBBL och sälja laget och tanka en säsong är bästa taktiken, det tycker jag verkar skit, eller att spara spara spara, satsa, spara spara spara spara satsa---->skittrist.

Last edited by Mange73 at 1/5/2012 4:53:51 PM

From: jacob_f

This Post:
00
200763.200 in reply to 200763.199
Date: 1/5/2012 5:29:57 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Allt beror väl på hur du vill/ har tänkt dig spela BB, eller?

Du kan göra en Loyk, satsa allt en säsong för att säsongen efter lägga ner laget. Eller så kan du spela som exempelvis Janne gör, dvs ha ett jämn bra lag som försöker vinna hela tiden/göra så gott han kan. Dvs att du varken offrar din ekonomi eller sparar hela tiden.

Själv försöker jag hålla laget i SBBL samtidigt som jag faktiskt försöker vinna så många matcher som bara går. Det har än så längre räckt till två titlar. Detta utan att jag varken sparat eller satsat vidare mycket.

From: Mange73

This Post:
00
200763.201 in reply to 200763.200
Date: 1/6/2012 12:48:39 AM
Overall Posts Rated:
3737
Min poäng är att i så länge det finns ett "modellfel" där man medvetet kan starta om /tanka/spara och det lönar sig så kommer det vara många som gör det och ett "all in beteende" skapas.

Jag säger inte att jag har rätt men jag gör min analys av vad jag tycker är tråkigt i de flesta spelen, och då är det just det att man förväntas bunkra bunkra sedan satsa. Eller rättare sagt att det är här modellen har en brist som gör att det är helt naturligt att folk gör så.

Detta gör att lönekostnad etc drivs upp och begränsningarna i hur man kan spela för att nå toppen begränsas.

Det är som sagt min analys av var bland annat det finns en stor brist i dessa spell och varför spelare slutar spela.

From: Rosen

This Post:
00
200763.203 in reply to 200763.200
Date: 1/6/2012 3:22:56 AM
Overall Posts Rated:
7373
Äh, jag satsade inte allt en säsong... JAg hade ett lag som räckte för at thänga kvar men inte mycket mer. När jag förstärkte för att bli lite bättre så blev jag istället överlägsen.

Sen råkade det bara falla sig så att när jag hade vunnit å ville rätta till vissa fel med mitt lag, såsom att jag inte hade några svenskar å det inte fanns några bra svenskar att köpa, så råkade det vara den sämsta tiden någonsin att sälja spelare på..

JAg hade inte direkt dyrare lag än Slamdunkers, å inte mycket dyrare än ECC under säsongen...Har för mig att du också hade rätt hög lön ett tag...

Den stora skillnaden då är väl att Slamdunkers har haft råd att gå minus varje säsong, å att han halkade ur serien ofrivilligt medan han samlade sina pengar på hög... jag väljer att ta klivet ner frivilligt medan jag satsar på att träna upp några svenska talanger, å försöker då även spara ihop lite pengar under tiden...

Men vi har ju diskuterat sånt här förut... alla har sin olika sätt att ha kul med spelet. Ardbeg tyckte det var en bra idé att satsa på massa 30-åriga spelar för att ta sig upp till SBBL, å gjorde en riktigt bra säsong, men det räckte inte.

LAg som ECC å glaskulan nöjer sig med att bara ligga å fisa å hoppas på att det då å då ska vara en så svag säsong så de kan vara med å slåss om titeln. För glaskulan har det lyckats två ggr, men för ECC har det inte lyckats.

I år finns det ju inget som hindrar en final mellan Slamdunkers och Spångakillarna. Det enda jag kan tänka mig är att oxhill köper nån spelare å blir lite farliga. övriga lag är så nöjda så med att bara gå till slutspel. Träning är inte så viktigt heller. Bara man kan samla SBBL-säsonger å alltid gå till slutspel så är allt frid å fröjd.

From: Rosen

This Post:
00
200763.204 in reply to 200763.200
Date: 1/6/2012 3:24:54 AM
Overall Posts Rated:
7373
Förörvigt, hur motiverar du att du sålde av ditt lag förra säsongen när du ledde serien ?

Advertisement