Mest trista är dock att det inte ökar i antalet svenska lag i BB. Tycker det är såpass bra spel att det borde kunna växa mera.
Ställer mig frågan är detta ett bra spel eller är det som alla andra?
HT, BB eller som andra typer av spel där man skall bygga ett lag en armé.
Jag tycker min erferenhet säger att skall man vinna är det ofta en väldigt tråkig strategi som gäller, vi kan kalla den "tanka", "spara", eller "day trada" eller "bygg bygg bygg =>anfall".
Jag säger inte att det är lätt men men frågan är fokuserar man ens på att hitta en modell där ett "normalt/verkligt" betende lönar sig.
Hur vanligt i verkligheten är det att lag vinner titel ena året sedan i princip medvetet lägger av för att tanka bygga nytt?
Problemet med detta är, för att ta sig upp i toppen måste man ha en ekonomi som gör att man klarar att gå back, inte ens med "break even" ekonomi är det lätt att klara sig kvar i serien även om man inte choachar dåligt, å då snackar vi i princip att det bara är money talks.
Ja visst man kan knipa ett par matcher mot lönemonsterlag men i långa loppet har man ingen chans.
Detta är saker som får mitt intresse att svalna, jag har haft samma känsla i HT där mitt lag är på dekis, min filosofi har alltid varit att inte tanka utan försöka ta mig upp ha så starkt lag som möjligt, då når man aldrig absoluta toppen...kanske inte ens högsta serien..
Vet inte varför jag orka skriva detta långa inlägg, men summa summarum är nog att jag tycker att det är för få alternativ i spelen generellt så även i BB, att gå upp i SBBL och sälja laget och tanka en säsong är bästa taktiken, det tycker jag verkar skit, eller att spara spara spara, satsa, spara spara spara spara satsa---->skittrist.
Last edited by Mange73 at 1/5/2012 4:53:51 PM