Då var även sista omgången avklarad. Blev inga oväntade händelser, närmast var TSS att skrälla hemma mot Ratu, men Ratu visade styrka på slutet och kammade hem det. Och därmed är alla slutspelsmatcher och kvalmatcher klara. Börjar man med att titta på kvalet så tror jag Hoops tar hem det utan problem. Cupsegraren Ratu som avslutat starkt har klättrat upp till 6e platsen och jag tror de också blir svårstoppade i kvalet.
I slutspelet på blåa sidan får Wellington ses som favoriter, är laget som inte snålar med löner till sina spelare. Trots en ojämn lönestruktur har man högst löner i SBBL och kommer bli farliga. I konf-semin stöter man på drakdödaren NIL som slagit oss, Loyk, Malmö, TSS och Wellington den här säsongen. Kan bli tufft men ser ändå Wellington som favoriter. I den andra semin får Skene en enkel biljett till konf-final.
I konf-finalen kan det bli tufft, Skene har möjlighet att komma med en ent-fördel, men ser trots det Wellington med hemmafördel som favoriter. Är dock ganska öppet.
På röda sidan möter vi Åhlströmska, ett lag vi historiskt sett haft lite svårt med. Kommer nog bli tufft men med hemmafördelen sätter jag ändå oss som favoriter. I den andra semin sätter jag med ungefär samma odds Malmö som favoriter. En jämn serie tyder dock på att det finns skrällchans i båda matcherna.
I konf-finalen tror jag det blir ännu tuffare, var en otroligt jämn match mellan oss och Malmö senast och jag förväntar mig en lika jämn match den här gången. Tror dock att jag har en viss fördel med hemmaplan men blir definitivt tufft.
Tror med det sagt att vi har ett av de öppnaste slutspelen på länge att se fram emot. Må bästa lag vinna!
Last edited by Closeman at 10/24/2015 3:19:14 PM