BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 32

Säsong 32

Set priority
Show messages by
This Post:
00
272407.162 in reply to 272407.161
Date: 10/17/2015 9:16:00 AM
Overall Posts Rated:
88
Alltså, hade transfern hållt sig på samma nivå denna säsong som för ett par säsonger sedan, så hade jag generationsväxlat utan problem och dessutom förstärkt på 2-3 positioner. Men nu har jag inte råd, och med hela (presterande) laget över 31 (tom egentligen >34) så går det bara inte en säsong till. Hade tänkt vänta tills efter slutspelet och "ta en titel till", men med 3v-skadan så går det inte. :-(

Har letat hela säsongen efter vettig generationsväxling, men priserna är som bekant galna nu.

This Post:
00
272407.163 in reply to 272407.160
Date: 10/18/2015 5:39:09 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Trist att höra. Får hoppas du får tillbaks suget snart igen för ju fler lag som utmanar om titlarna desto roligare är BB. Tycker du ska köpa in ett par talanger och ge dom träning nästa säsong för vårt U21 och seniorlandslag. Du har tveklöst pengar för det och kan snabbt tjäna tillbaks pengarna det kostar med en väldigt billig trupp och stort veckoplus.

Jag håller med om detta!

KÄMPA!

From: Jokehim
This Post:
00
272407.164 in reply to 272407.163
Date: 10/23/2015 7:40:40 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Avslutande omgång i serien imorgon. Blir för egen del samma motstånd som i semifinalen på tisdag såvida inte något väldigt oväntat sker. Resultatet ger tveklöst en tydlig indikation på om jag kan anses ha chans slå ut Highflyers. Har tyvärr inte hittat någon förstärkning inför slutspelet. Hade annars förhoppningar på att förstärka min inside. Kändes dock som att det inte skulle vara tillräckligt för att plocka hem guldet så var inte redo att betala allt för högt pris på en 33+ spelare för detta ändamål. Får se om jag har fel och kan bjuda upp till motstånd trots allt. Trots segern mot IOW senast så känns det som jag borde vara ett par nivåer sämre än både IOW och Highflyers och att deras match i konferensfinalen är något av ett mästarmöte.

This Post:
00
272407.165 in reply to 272407.164
Date: 10/23/2015 9:50:56 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
202202
Ja det drar ihop sig. Får väl erkänna att röda sidan ser rätt stark ut inför slutspelet. När TSS sålde av så blir ju vägen för det blåa finallaget ganska snäll så kanske att det kan bli match till sist men vem är det som ska representera oss blåa? Wellington har ju fet startfemma men en bänk som får Clippers bänk ifjol att framstå som högpresterande så jag tror inte de når hela vägen. Ska det kanske vara hembrännarna ifrån Skene som ska bära den blå flaggan? Lossnar det äntligen för den Polska väggen Kuznar? Han blockar ju alla möjliga layups på träning men är han mogen att axla rollen som bäst betalde center i blå konfen?

Meny kvestjons... :/

I nedflyttningsträsket utmålar jag mig själv till favorit och vem det nu blir som får haka på. Blir kul för nykomlingarna underifrån att hamna på röda sidan, de får lära sig att förlora en hel del nästa säsong gissar jag. Men allt kan ju hända, och gör det, i sport. Över till dig Bosse Hansson.

This Post:
00
272407.166 in reply to 272407.164
Date: 10/23/2015 11:08:47 AM
Overall Posts Rated:
2727
Jag hoppas att IOW visar vad man kan och gör sitt för att behålla förstaplatsen, hoppet om en slutspelsplats finns kvar hos oss :)

This Post:
00
272407.167 in reply to 272407.165
Date: 10/23/2015 11:11:19 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Inte kollat på TSS lag speciellt noga men vann du cupen bör du ju enkelt slå hans lag när han sålt flera starters och då bör det bli Eksjö och med hemmaplansfördel ser det ju minst sagt lovande ut för din del.

Loyk ska självklart vara chanslös mot Hoops så nog lär det bli tre nykomlingar i Great 8 och ett helt odramatiskt kval.

Åtminstone Skene får en fördel genom att han kan köra Normal i semifinalen för inte kan Wellington ge bort seriesegern för att få en enkel semifinal. Tar sig Skene till final får man åtminstone en potentiell stämningsfördel såvida inte IOW eller Highflyers vågar sig på normal satsning mot mig eller Åhlströmska.

From: _wella_
This Post:
00
272407.168 in reply to 272407.167
Date: 10/23/2015 11:33:24 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
... och i striden om vem som är det bästa femte hjulet så står coacherna Aahlstroem och Wella öga mot öga i vad som kan anses som matchernas matchup.
- Helt klart slår det hela slutspelet på ett rakt bräde, konstaterar Wella.
På frågan om han fått hybris, så svarar han:
- Nej, jag kör ingen jävla hybrid! Jag kör Volvo!
Vatos kommer köra fullplanspress för att drilla killarna extra hårt i kondis dessa veckor och självklart ett högt tempo i den obefintliga offensiven.
Wella stoltserar dessutom med den tunnaste truppen i Vattjoms historia efter ikväll när man säljer av två till starters.
- Det kan bli fler!
Aahlstroem har anställt tre taktiska coacher inför det prestigefyllda dubbelmötet, en drinkcoach som ska optimera fyllan över hela matchen och veckan, en genuscoach som ska se över valet av kvinnliga cheerleaders, så inga fula brudar kommer med och slutligen en domarcoach som ska skrika obsceniteter till just domarna i parti och minut.
- Vi värvar honom från SD, de brukar vara bra på att skräna säger Aahlstroem och ger sitt lag ett odds 123mot45 över -6 på en dubbel utan krimskrams.
/ Wella

Last edited by _wella_ at 10/23/2015 11:34:39 AM

This Post:
00
272407.169 in reply to 272407.167
Date: 10/23/2015 12:38:12 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Jaaaa... Och Wellington kan ju alltid passa på att vila starters för att släppa upp oss i toppen, så vi får möta NIL. Så jag kan ju alltid kontra och göra detsamma och vips blir det vi och Wellington i semi och fördel NIL som får möta TSS som i så fall håller undan.

Mästerhjärnorna går på högvarv, konspirationsteorier föds och dör i parti och minut, coacher planerar vilken avart på rotation som ska användas, spelare käkar stesolid till frukost, fansen tillber 20 meter höga Greg Popovich-statyer. Det drar med andra ord ihop sig till slutspel... ...igen!

This Post:
00
272407.170 in reply to 272407.164
Date: 10/24/2015 6:55:58 AM
Malmö Highflyers
II.2
Overall Posts Rated:
2020
Second Team:
Arlöv Highflyers
Jag ser IOW som klar favorit på vår sida, när vi mötes på min hemmaplan så vann han.. Förvisso gjorde jag ett par riktiga misstag med det taktiska men det är sådant som händer och innan det är lönt att tänka på nästa möte mot IWO så skall jag ta mig förbi Jokehim och hans Maniacs. På Tisdag vet vi vad nästa mål är, inte lönt att lägga tid på det nu.

På andra sidan så ser det väl ut som det finns två klara favoriter numera, Wellington BK och Skene Outlaws. Vem av dom som har bäst chans står i stjärnorna.

Har också letat förstärkningar men priserna är löjliga just nu, kul att sälja men sedan skall man ha något nytt....

/Fieldstar

This Post:
00
272407.171 in reply to 272407.170
Date: 10/24/2015 11:32:47 AM
Overall Posts Rated:
5050
Att IOW är favorit på er sida håller jag helt med om men sätter du taktiken så kan du absolut slå honom så som jag ser det.

Över till blå sidan då, vet inte riktigt vad jag ska säga ärligt talat. Är väl lite som du säger men man ska inte räkna ut NIL heller då dem har ett stabilt lag. Min första femma är som ratu säger rätt bra men foul problem eller en skada kan göra det tungt för oss men med intakt lag så ska det väl kanske stå mellan oss å Skene.

Ska jag gissa på vem som tar titeln så tror jag på IOW men vem som blir motståndaren i finalen vet jag då inte men hoppas såklart på att det blir vi

From: Jokehim

This Post:
00
272407.172 in reply to 272407.168
Date: 10/24/2015 11:56:43 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Åhlströmska kommer ta sig till slutspel om inget sensationellt händer så du får ladda för matcher mot KFUM Skellefteå istället.

Advertisement